renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jamalah
Vloženo 19.7.2019
Aktualizováno 19.7.2019
Zobrazeno 2 366x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


KAWA GPZ 500 - dvouválcová divoška

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - - obratná a výkonná motorka - líbivý zvuk dvouválce a příjemný motorový projev - padne hned do ruky. - do města a na kratší cestování ideální.

Motorku bych doporučil pro - Vhodná asi pro všechny - pro holky nebo i postavy s menším vzrůstem, na naučení i pro zkušené jezdce co chtějí něco obratného nebo na ,,pohodu´´

Doplňky na motorce - Plexi vlastní úpravy, vyhřívané rukojeti, LEDkové podsvícení motorky,LEDkové blinkry,LEDková lišta na SPZ, 2x laděný výfuk

Recenze

Potřeboval jsem náhradní a rezervní stroj. Hledal jsem něco obratného po ježdění po Praze městem. Poslední roky jsou kolem mě od dubna do září samé uzavírky, takže moto je ideální prostředek dopravy.

Díval jsem se po motorkách menších kubatur (do 600ccm). Jednoho dne mi padl do oka inzerát na Kawasaki GPZ za dobrou cenu a přišla mi ideální na mé záměry, měl jsem v plánu si udělat motorku podle sebe a trochu jí ,,vystajlovat´´.

Přijel jsem na inzerát, do telefonu jsem mluvil se starším pánem. Řekl mi o motorce hodně informací a přišel mi upřimný. Po zhlédnutí moto jsem zjistil, že asi nějaký čas stála, měla za sebou již asi 2 menší pády a pár plastů bylo ještě trochu popraskaných a ne úplně pěkných. Následovala projížďka, kdy jsem zjistil že motoricky moto OK,nikam netáhla a nevibrovala, jen přední brzda.Po pár zabržděních se začalo kouřit lehce od jedné strany zepředu. Po přijetí říkám o závadě majiteli a on říkal, že dával nové destičky nedávno a asi si musejí sednout nebo abych moto věnoval celkovou péči s údržbou. S tím sem stejně počítal už když jsem si pro moto jel.
Slovo dalo slovo a jel jsem na moto domů. Musel jsem spíše více brzdit zadní brzdou a přední nedávat trvalé zatížení.Takže jsem jel asi 100 km domů po ose a za mnou kamarád v autě.

Moto vypadala po koupi takto:





















Po přivezení jsem moto ještě přes týden trochu rozebral a zkontroloval.
Závady: palivový kohout má přepínání mezi otevřenou polohou a rezervou.Přepínání bylo nefunkční pro otevřenou polohu.Kohout jsem rozebral a úspěšně opravil.Následovaly brzdy, kde jsem byl po rozebrání v šoku. Zjistil jsem že na jedné straně předního kola-jen připomínám, že GPZ od roku 1994 mají kotouče na předním kole po obou stranách. Na jedné straně byly brzdové destičky dané obráceně-brzdící plocha byla u brzdových pístků. Nechápu dodnes jak se to někomu povede, nebo jestli koupil brzdy jen levé či pravé pro obě strany.

Na moto jsem poté jezdil do práce a po Praze+okolí Prahy. Zjistil jsem že nemohu jet víc jak 140 km/h-nepříjemné vibrace v řidítkách a říkal jsem si jestli moto udržím.

S moto jsem jezdil intenzivně až do zimy.

V zimně plánována větší rozborka/sborka motorky s úpravami.

Moto sem skoro celou rozebral. Měla najeto asi 44. tis km.
Velká údržba brzd - dal jsem nové přední a zadní destičky,provedená repase a údržba brzdových pístků a třmenů a nová brzdová kapalina.
Nový vzduchový filtr a vyčištění všech možných kanálků a filtr.boxu.
Nová chladící kapalina a vyčištění čidel. Repase předních tlumičů-byl dán nový olej a přetěsnění. Nové svíčky a kabely.

Když už byla moto rozebraná tak jsem se dal i do lakování a opravě a úpravám plastů. Původní záměr byl udělat cafe-racer. Po několikatýdenním přemýšlení a hledání inspirace bylo rozhodnuto.Chci něco mezi lehce cafe racer a street.

Opravil a upravil jsem plasty (zadní blatník zkrácen na minimum,přední upraven.Boční plasty opraveny a upraveny. Došlo k lakování kol a celkové motorky. Kombinace červeno červená je vyvedená. Nalakovány byly i páčky, víčko nádrže je červené, zásobník brzdové kapaliny atd. Přestavba byla dovršená předním plexi, které dodalo motorce výslednou vizáž.





















Udělal jsem podsvícení a umístil laděné výfuky. Moto má s nimi nádherný a líbivý zvuk.
















Po prvním nastartování sem se do motorky zamiloval,ten zvuk a výsledná motorka vypadala moc hezky.Následovala projížďka a jen jsem si říkal že moto už si asi nechám navždy.

Kola byly vyvážená a nová ložiska.Nyní moto jede i 190 km/h.

Vlastnosti motorky:
PLUSY:
+na jízdu mrštná a obratná
+lehká
+projev motoru (od 6tis. je to divoška)
+brzdy super
+vychytané zámky

MÍNUSY:
- nižší sedlo a ležící posed (do města bezva ale na dlouhé cesty už nepohodlná)
- spolujezdec pokud je větší tak už spíše ne moc pohodlí
- spotřeba 6l/100 (oproti Fazeru jezdím tak o litr na 100 km více) může být způsobeno laďáky,karburátory nebo seřízením,možná je to vlastnost motorky,městský provoz,...

Nyní aktuálně najeto přes 5000 km od koupě a zatím bez problémů a poruch

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tintas
Tintas napsal 27.04.20 v 15:00 10b.

Ahoj, koukám a čtu že jsi si pěkně máknul, ale výsledek je znát. Moc pěkná. Spotřeba odpovídá a potvrzuji. S tím se nedá nic dělat. Nehledal bych v tom nějakou záhadu. S CB500 jsem jezdil taky okolo 5l/100km. Mě to s Kawa nutí víc blbnout a tak ta spotřeba dolů asi nepůjde .

kuzmič
kuzmič napsal 26.07.19 v 20:41 10b.

Pěkná barevná kombinace, a ty destičky obráceně...

yamahahaha
yamahahaha napsal 22.07.19 v 10:17 10b.

Moc pěkná Máš tam širší řidítka nebo originál?

Nabijec01
Nabijec01 napsal 22.07.19 v 08:00 10b.

buchtik
buchtik napsal 21.07.19 v 21:06 7b.

Za to podsvícení ti seberou OTP (pokud tě lapnou ). Tu spotřebu bych nechtěl skoro ani u auta ... se svým "autobusem" 1.800kg jedu za 6,2.l/100.

Více komentářů



TOPlist