PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 Fazer (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Orličan
Vloženo 16.7.2019
Aktualizováno 16.7.2019
Zobrazeno 1 508x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Yamaha FZ1 Fazer, polokapotáž, vzpřímený posez, provozní váha 220 kg, výkon 150 koní, možnost umístění zavazadel. Je to takový univerzál mezi sportovní a cestovní motorkou.

Více fotografii

Motorka koupena od Lutor (Lanškroun-Žichlínské Předměstí) - Velmi ochotný pán, solidní jednání, bez problémů

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 1000 SX: Menší výkon, celokapotáž, vyšší cena

První dojmy - První dojmy byly přesně dle představ, subtilní stavba motorky, i když je to 4 válec. Pohodlný posez, příjemná váha při manipulaci na místě a perfektní nástup výkonu od spodu až do vysokých otáček. Brzdy díky pancéřkám vynikající a podvozek žehlící i různé nerovnosti.

Motorku bych doporučil pro - Motorku můžu doporučit pro někoho, kdo už má opravdu něco najeto a nebude ji mít jako první motorku. U takového výkonu už je potřeba trochu přemýšlet a nenechat se jen tak unést. Jinak je to skvělý univerzál pro někoho, kdo se rád rychle sveze, potrápí supersporty, ale přitom nebude problém nabalit věci a vyjet si ve dvou v pohodlí na dovolenou.

Doplňky na motorce - Čiré miniblinkry, CNC stavitelné páčky, pancéřové brzdové hadičky, padáky, proužky na kolech, Rizoma nerezové boční podsedlové kryty, klín pod motorem, Rizoma nerezový kryt řetězu, zlaté CNC rolny na kyvce, laděný výfuk Akrapovič, nosič s plotnou a kufrem na 2 přilby, sportovní držák SPZ s diodovým osvětlením SPZ a samozřejmě odrazkou

Recenze

Fazer mi vycházel jako nejlepší volba mezi sportovní a cestovní motorkou a v odpovídající cenové kategorii. Chtěl jsem motorku, která bude mít vyšší výkon, krouťák a nebude se na ní člověk muset neustále hrbit. Má dravé tvary i vlastnosti a přesto je to pohodlná motorka se vzpřímeným posezem, což byla při výběru hlavní podmínka.

Jízdně je to oproti SV 650S úplně jiná motorka. Nástup výkonu je již od nízkých otáček a s přibývajícími otáčkami kolem 7 000 chytne saze a letí jako neřízená střela. Holt motor z R1 se v tomto nezapře. Jediný neduh je tu akorát všude zmiňovaná ucukanost modelového ročníku 2006 při otevření plynu ze zavřeného plynu, ale není to nic šíleného. Člověk si musí zvyknout na práci s plynem.
Brzdy jsou taktéž převzaté z modelu R1 a v kombinaci s pancéřovými hadičkami jim opravdu není co vytknout. Brzdí excelentně, ale nejsou to zákeřné jedovky. Za to palec nahoru pro Yamahu. S tím souvisí i práce podvozku, při brzdění se vidlice nepotápí jako loď a celkově podvozek funguje na jedničku. Není to žádný žebřiňák, nerovnosti žehlí příkladně a v zatáčkách se chová perfektně a čitelně.
Co se týče ovladatelnosti, tak ta je díky relativně širokým řidítkům výborná a motorka se ochotně překlápí ze strany na stranu a nemusí se do zatáček nikterak nutit nebo se snad s motorkou přetahovat. S tím koresponduje i provozní váha, která činí 220 kg, takže problém není ani manipulace na místě, při tlačení motorky atd.
Jízda se spolujezdcem je odpovídající zaměření motorky, akorát při prudším brzdění má spolujezdec tendenci sjíždět na řidiče, ale není to žádná tragédie.
Úložný prostor pod sedlem není kdo ví jaký, ale je tam místo na origo nářadí i lékárničku a ještě by se tam něco málo určitě vlezlo. Vynikající je přístup k baterce, kdy stačí oddělat pouze zadní sedlo spolujezdce a odtud zatáhnout za táhlo, které odjistí sedadlo řidiče a je to. Výborné řešení, člověk nemusí nic rozdělávat.
Na cesty je dobrý kufr, který umí pojmout 2 přilby a určitě do budoucna dokoupím rychle vyjímatelné držáčky s origo brašnami Yamaha, do kterých se bude moci narovnat na nějaký ten delší výlet nebo dovolenou ve dvou.
Spotřebu a další věci jako servis, poruchy atd. zatím popsat nemůžu, motorku jsem teď koupil a mám jen málo najeto, tudíž vše doplním časem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Orličan
Orličan napsal 19.07.19 v 19:38

Díky za hodnocení i komentář. Reflexky tam jsou ještě od původního majitele a nijak jsem to popravdě neřešil, oddělat to jde kdykoliv snadno a rychle.

majlo
majlo napsal 19.07.19 v 19:10 10b.

Sice není úplně můj šálek kávy, ale pěkná je, to se musí nechat. Jen jedna drobnost ten vyladěný vzhled myslím si trochu kazí a to jsou ty reflexy na vidlích. Pryč s nima! ... ale jestli jde v první řadě o bezpečnost tak to potom jo

Více komentářů



TOPlist