renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 850 GS (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Remder
Vloženo 10.7.2019
Aktualizováno 4.8.2022
Zobrazeno 3 771x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motorka pro každodenní jízdu i pro delší cestování, a to jak na silnici, tak mimo ni.

Motorka koupena od FIRMA:Stratos Auto (Prosek)

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: méně univerzální motorka, více cesťák
BMW F 750 GS: menší přední kolo, není na drátěných kolech, né tak zásadní rozdíl v ceně
Kawasaki Versys-X 300: vyšší cena vzhledem ke kubatuře, malý výkon na delší cestování
Honda CB 500X: verze 2019: 19 palcové kolo, 35 kW, nebyly bazarové kousky
BMW R 1200 GS: na mou výšku a zkušenosti už moc velká a dospělá mašina

První dojmy - Před první jízdou budila respekt, ale po rozjezdu se mé obavy rozplynuly. Na svojí hmotnost 230 kg je po rozjezdu velmi dobře ovladatelná a předvídatelná.

Motorku bych doporučil pro - Jelikož se jedná o univerzální mašinu střední velikosti, tak se hodí téměř pro každého. Limitem může být výška pod 170 cm a cenovka, která je obecně v této třídě motocyklů vyšší. Pokud o této motorce uvažuje nějaký začátečník, nemusí se vůbec této volby bát.

Doplňky na motorce - nižší sedlo 835 mm, plánuji dokoupit vyšší plexi, padací rámy a odolnější kryt motoru

Recenze

Původně jsem ani nečekal, že mě výběr motorky zavede až do tohoto segmentu. Vzhledem ke svým malým zkušenostem (a částečně i kvůli mé nižší výšce) jsem nejdříve pokukoval po kubatůrách 300 ccm. Zároveň jsem ale chtěl koupit něco, co mi vydrží na co možná nejdelší dobu, a tak jsem začal brouzdat po vyšších objemech 500 - 800 ccm. Zde mi do oka padla nová Honda CB500X, která je oproti starší generaci mnohem univerzálnější a dle mého názoru i pohlednější stroj. Potom ale přišel známý a vrazil mi do hlavy klín v podobě BMW F 850 GS. BMW jsem do té doby moc v lásce neměl, nicméně všechny předsudky šli stranou po prvním osedlání stroje a testovací jízdě. Vyhrálo zkrátka BMW. Mé subjektivní dojmy z motorky: Dvouválcový motor působí pružným dojmem, řazení je přesné a plyn se dávkuje velmi přirozeně. Pro začátečníky a méně zkušené jezdce je zde možnost změny jízdního režimu, kdy je plynový heft ještě méně citlivý nebo je zde naopak ještě živější režim. Ovladatelnost motorky je na rozměry a váhu překvapivě perfektní, to je dáno zejména vyšším těžištěm a 21 palcovým předním kolem. Manipulace s motorkou je krapet náročnější vzhledem k již vyšší váhové kategorii nad 200 kg (drobnější ženy budou mít problém), chce si to najít správný grif (stejně jako v případě zvedání motorky na hlavní stojan). Hodně diskutovaným tématem je nenastavitelná přední vidlice a nádrž o objemu 15 litrů, ani jedno mě zatím nijak neomezovalo. Spotřeba se pohybuje kolem 3,8 litrů, což je dle mého názoru velmi pěkná hodnota. Motorka se cítí jako doma jak na silnici, tak na polních cestách. Těžší terén jsem zatím nejel. Mezi negativa bych určitě zařadil sedlo a nedostatečně vysoké plexi - to ale lze snadno vyřešit. Motorku jsem zatím jel bez plného naložení.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Remder
Remder napsal 04.08.22 v 09:01

Najel jsem s ní 14000 km. Motorka poslaná dál, ať novému majiteli dělá radost.

WhiteHarry
WhiteHarry napsal 23.08.20 v 19:35 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 14.07.19 v 04:28 10b.

Čadil
Čadil napsal 10.07.19 v 17:02 10b.

l333v
l333v napsal 10.07.19 v 13:16 10b.

Super volba testoval jsem ji a nemohl si ji vynachvalit a uz me ceka jen rozhodnuti mezi afrikou a bmw. tak at dela radost a spousty km v sedle bez nehod preji!

Více komentářů



TOPlist