renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Honza714
Vloženo 8.7.2019
Aktualizováno 11.7.2019
Zobrazeno 3 165x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 21.08.2019, Uskutečněno: 21.08.2019, Stav tachometru: 2000 km, Zhlédnuto: 25x


Mám za sebou 2000 km a tak si dovolím trochu dosavadní ježdění zhodnotit. Moc celkových recenzí jsem od samotných majitelů nenašel, tak snad tenhle můj pokus někomu pomůže při rozhodování. Je třeba dopředu přiznat, že určitě bude recenze zkreslená, už jen proto, že já se pro koupi nové třistapadiny nakonec rozhodl .
Zabrousím nejdřív do nedávné historie. Když jsem o koupi motorky začal uvažovat já, byla zrovna Jawa 350 OHC představená. Nicméně já po jejím představení začal koukat trochu jiným směrem. Tak jako hodně početná skupina motorkářů jsem se nechal zlákat cestovními endury. Jako nezkušený motorkář jsem hledal něco menšího slabšího, co bych bez potíží zvládl. Ve výběru dlouho vyhrával nejmenší Versys...
Jawa se ale z mého sledování nevytratila, každý článek jsem doslova hltal. Až jsem se na ní došel tady u nás kouknout. A tam to vzniklo. Prostě a jednoduše mě uhranula, ani vlastně nevím proč.
Co nakonec rozhodlo, že jsem si jí koupil?
O jejím původu ví snad každý motorkář. To bylo však jediné proti. Vyjma níže popsaných katalizátorů je motorka i dobře zpracovaná. Když se podíváte na cenovku je jasné, že nějaké kompromisy tady budou. Za stejnou cenu se dá koupit lecos ojetého, ale to bylo právě to, co jsem nechtěl. Nejsem žádný auto-moto kutil a nechtěl jsem se mořit s případnými závadami. Nikdy úplně nevíte, jak moc si prodejce vymýšlí.
To ale není ten moment, který mě přesvědčil. Byl to prodejce. Hned první větou mi řekl, jestli si nechci koupit nějakou jinou. Pak mě začal přesvědčovat o tom, že to není dobrá volba. Jenže si mimo jiné nevzpomněl na žádnou závadu za dobu, co je prodávají a servisují, kterou by motorka měla a nezpůsobili si jí sami uživatelé. A jak mě tak přesvědčoval, tak mě přesvědčil úplně obráceně. Ač to vlastně chtěl, motorku nedokázal vůbec pohanět. Jak to na závěr zhodnotil prodejce, jsem asi další Jawa blázen Mimochodem on se sám sebe mezi ně také zařazuje...

Když se člověk na ní podívá, určitě není bez chyby. Výfukové potrubí s katalyzátory, které je hodně nepovedené, boční kastlíky, tak nějak ne úplně padnoucí, to jsou první dvě místa, kterých si člověk všimne. Když se podíváte pořádně zjistíte například, že ani zadní blatník není uchycen zrovna na ose motorky, ale to a další drobnosti jí prostě odpustíte. Líbí x nelíbí, na to má každý svůj názor, ale mě se líbí. Je to prostě Jawa, retro a duši 634ky jí nikdo neodpáře.
350 OHC je lehká motorka. Manipulace s ní není žádná dřina, stejně jako jízda, 160 kilo je docela málo. Zvládne to bez potíží i osoba menšího vzrůstu. Na centrální stojan jí vyhoupnete jako nic. Boční stojan pak má čidlo, které shasne motor v případě, že chcete zařadit rychlost, resp. když jí necháte zařazenou a stojan sklopíte, motor shasne. Podle toho, co mi říkal prodejce, některým dříve prodaným motorkám to údajně nefunguje, u mě bez potíží.
Sami si asi dokážete udělat obrázek, kolik dynamiky může motorce dát 400tka s 20 kW. Není to žádná hitparáda, ale na příjemné svezení je to tak akorát. V jednom je to úplně v pohodě. Motorka nemá problém zrychlovat, rychle předjet auto. Nicméně se bavíme o rychlostech pod 100 km/h. Tam je její místo. Ve stovce točí motor na pětku nějakých 5300 ot. Jel jsem kousek po dálnici cca 110-115. Jela by určitě rychlejc, ale vzdušné víry za kamiony mě od dalšího zrychlování odradily. Je to jednoválec, takže vibrace nepřekvapí. Na chvilku se objeví kolem 3600 ot. Ale registruju jen rozechvělé ručičky na budících, v rukách ani nohách nic. Podruhé se hlásí o slovo až nad 6000 ot. a dál. Tam ale při plynulé pohodové jízdě zabrousím málokdy.
Spotřebu jsem měřil, jen abych si udělal obrázek kvůli tankování. Jawa má jenom kontrolku nízkého stavu, palivoměr na budících nenajdete. Zatím jsem spotřebu naměřil na hodnotě 3,2 - 3,3l/100km. To je myslím slušné číslo. Díky tomu se k pumpě zas tak často vracet nemusíte. Když už jsem u spotřeby, tak kontrolka nízkého stavu paliva není dobře nastavená. Začne problikávat už při zůstatku minimálně pěti litrů v nádrži. Na jednu stranu je to dobře, na druhou Vás to ze začátku trochu vyleká, protože zůstat někde stát určitě nechcete. Dokud jsem neměl představu o reálné spotřebě, raději jsem k pumpě zajel o něco dřív.
Postoupím dál k řazení. Tahle motorka vás naučí řadit. Tedy pokud z ní chcete vymáčknout lepší výkon. Neznamená to, žádné zběsilé řazení při běžné jízdě. Na pětku si klidně probrumlám celé město, ale taky na trojku jedu stovkou. To už motorka docela reve. Převodovka samotná je asi jediné, co mě zatím trochu trápí. Ani po 2000 km občas nedokážu "najít" neutrál na první dobrou. Jednou se mi pak stalo, že vyskočila při akceleraci trojka. To bylo ale jen jednou, od té doby nic. Spojka chodí krásně, umáčknu jí lehce dvěma prysty.
Jawa obouvá v základu čínské pneumatiky, ale i ty se už kluci v Číně naučili celkem dělat. Nejsem závodník, ale zostra, tedy na poměry téhle Jawy, není problém projet ani serpentýny nebo ostřejší zákrutu. Určitě jsem nešel na limity pneumatik, ale zatím mě příjemně překvapily. Opět podle informací od prodejce, má Special pneumatiky prý horší.
Brzdy? Ty jsou dostačující. Někde jsem četl, že zadní má malý účinek, ale já bych řekl spíš naopak. Jednou jsem už nechtíc poslal zadní kolo do smyku. Přední je taková líná, než začne motorku výrazněji zpomalovat, musím zmáčknout pořádně. Dohromady je pak brzdný účinek solidní. Při běžné jízdě používám obě, nějak jsem si na to zvyk, dostačovala by určitě jen přední.

Když se na Jawu posadíte, máte hned pocit, že je vše na svém místě. Tedy aspoň já se svými 180 cm. Řídítka nejsou ani daleko vpředu, ani moc blízko. Nohy mám na stupačkách v neutrálním příjemném úhlu. Prostě jako na židli. A ta není ani nijak nepohodlně tvrdá, nebo naopak měkká. Ani po ujetých 170 km v kuse mě zadek nedřevěněl. Ovladače jsou standardní. Jen mě trochu překvapilo, že "chcípák" na pravém řídítku se má používat jen pokud jinak nejde motor zastavit. Tedy tak to uvádí manuál z Jawy.
Když už jsem u těch ovladačů. Vyjma palivoměru mě chybí hodiny. Digitální displej ukazuje jen ujeté kilometry, celkové a denní. Denní si samozřejmě můžete stiskem tlačítka vynulovat. Pokud ho podržíte déle, přepnete na míle a zase zpátky a to je vše. Takže suma sumárum otáčkoměr, rychloměr, ujeté kilometry a pak už jen kontrolky. Dobře jsou vidět ty zelené, tedy kontrolka zapnutého blinkru a neutrál. U žlutých je rozvícení v přímém slunci v podstatě neviditelné.
Pokud jedete sami je svezení pohodové. Ve dvou už je znát nedostatek výkonu. Musel jsem hodně řadit a motor vytáčet, ale to je v celku logické. Co mě opět překvapilo je užitečná hmotnost jen 155 kg. Při mých 95 kg tak na spolujezdce zbývá 60 kg. A to není moc, důvodem bude zřejmě čínský původ motorky. V Číně jsou holt menší a lehčí. 634ka měla 180 kg užitečného nákladu a to už jsou dva 90-ti kilový chlapi. Když si vzpomenu na různé fotky a videa asijských rodin cestující na jedné motorce i s celou obrovskou bagáží, musím se zeptat, kolik by v reálu uvezla tahle asijská motorka? Zkoušet to ale nebudu.
Ještě poslední dílek skládačky. Pod sedlem je malý prostor na drobnosti. Vejde se tam motolékarnička a nářadí. Dostal jsem tam k tomu i další drobnosti, ale jen ty. Pokud si nepořídíte zadní nosič, nemáte vyjma sedla samotného žádný odkládací prostor. Zadní nosič je tedy nutností. Já si vybral i další doplňky, které Jawa nabízí. Černě lakované blatníky jsem vyměnil za chromové, přidal chromový padací rám (nabízejí i černý), startovací páku (ještě jsem jí nepoužil, ale je to dobrá frajeřinka) a hlavně hlavní stojan (ten se prostě hodí téměř v každé situaci).
Závady? Sumasumárum nula. Teda vlastně jedna, ale to nebyla tak úplně závada, jako spíš nezkontrolovaná práce po montáži centrálního stojanu. Zřejmě přitom ještě ve fabrice povolili dva šrouby na levé stupačce, pod kterou je zároveň i boční stojan a pak je nedotáhli. Stávat by se to nemělo, ale po dotažení v cca 150 km se od té doby šrouby nepovolily. A to je dosud vše.

Tedy vzhůru k dalším kilometrům!

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Baťůžek předjezdcem

    Vlastně jsem původně ani neměl o čem napsat. Absolvoval jsem jen pár kratších jízd. Za těch 500 km se ale změnila jedna podstatná věc. Baťůžek se tak nějak přesunul dopředu. :-DD Všechno začalo už před dvěma lety. Kama

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.06.2020
    Uskutečněno: 17.06.2020
    Tachometr: 4250km
    Komentářů: 1x
  • 1000 jarních kilometrů

    Za dva měsíce jsem najezdil přes 1000 km, nebýt omezení, nejen těch vládou nařízených, toho mohlo být i víc. Některé plány jsem přeci jen musel odložit. Motorka sloužila mimo jiné i pro přepravu šitých roušek, kterých

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.05.2020
    Uskutečněno: 17.05.2020
    Tachometr: 3700km
    Komentářů: 1x
  • Sezóna zahájena!

    Po dnešní výměně oleje a filtru, znovu instalaci baterie a prvním nakopnutí jsem se nechal zlákat a vyrazil na první letošní projížďku. Na motorku jsem taky nainstaloval Ježíškův dárek, koženou brašnu. Počasí jako malova

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 15.03.2020
    Uskutečněno: 15.03.2020
    Tachometr: 2650km


TOPlist