renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 125/810 Travel (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Slow
Vloženo 7.7.2019
Aktualizováno 5.8.2023
Zobrazeno 1 288x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 13.07.2019, Uskutečněno: 13.07.2019, Stav tachometru: 25300 km, Zhlédnuto: 34x, Firma: DO-DO


V případě, že se rozhodnete toto realizovat ještě na originálním kousku, doporučuji, zakoupit si předem basu piv, bude se hodit (mám 5té a ještě asi nějaké padnou..) a pustit si oblíbenou kapelu hodně nahlas (pač sprostých slov padlo moře)

Původně jsem si myslel, že to bude pohoda jako na 350, vyrazit, namazat, max přehodit kluzné vložky, bohužel chyba lávky.
Konstrukter sice vymyslel použití odpruženého zadního nosníku motoru, což se jeví jako dobrý tah, ale jaksi zapoměl na maznice, a tedy když není namázano tak to jde velmi ztuha a pak je problém (stejné je to i v životě)...
Takže žádné v manuálu uvedené, vyražení čepu kyvné vidlice se zadním kolem a řetězem, tak leda ve snu..pěkně to celé rozebrat..
Při demontáži jsem si všiml, že jeden ze zadních nosníků motoru je praslý, takže bude potřeba zavařit..a to je defacto motor ven, pač jinak ho nedostanete ani za ho*no. Foglarův ježek v kleci je proti tomuto pohoda.
Při demontáži předního nosníku motoru jsem polemizoval jestli konstruktér trpěl stařeckou demencí nebo se jednalo a čerstvého absolventa našeho školství, prostě dement, dement, dement. Namísto použití silentbloků a "odizolování" celého motoru od rámu to přidělal natvrdo a ještě šrouby s maticemi, ke kterým se nedá dostat...(lakatoš kolující na youtube je pěkná obdoba).
Takže jestli tenhle "borec" dělal i na 250, 650 a 660 tak nechápu pochvalná slova majitelů těchto baiků
To co předvedl, si troufám tvrdit, že dotážu také a s lepším výsledkem, a to nejsem ani strojař, jen blbý elektrikář.

Suma sumarum,
Čep zadní kyvky s matkou 230kč
Futra zadní kyvky 2ks á 50kč
Kluzná vložka (pásek) 2ks á 70kč.
Nějaká ta vazelína a fůra trpělivosti
Basa piv, a fůra mrtvých mozkových buněk

10/2020
Opět vůle v uložení zadní kyvky - nové kluzné vložky.. ty loňské byly dobře vložené..) jen zadní kolo lítalo jak "zajíc v brázdě". (vůle futer na hřideli).
Při další výměně už budou bronzová futra na míru + maznice, tento Jawa opruz již nehodlám zase po roce opakovat...
Divné, na 350/639 a i 640 jsem to udělal jednou, a vydrželo několik 10tek tisíc kilometrů..na 125tce ne..

Jawa rulez

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna oleje v předních tlumičích, brzdovka

    Výměna oleje je asi nejjednodušší povolením výpustných šroubů na boku a našroubováním přechodky např Legris (závit hadička) a vyvedením do záchatné nádrže. Vzhledem k plánované výměně gum nosníku bylo lepší toto provést

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.07.2019
    Uskutečněno: 12.07.2019
    Tachometr: 25300km
  • Zadní rozeta 39z

    Jak jsem psal v úvodu, finální převodový poměr je od výrobce moc do lehka a pro moje představy nevyhovující.. Prozatím jsem podle modifikací uživatelů J250 Travel, odtočil rozetu a pro "evo I" použil univerzální rozetu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.07.2019
    Uskutečněno: 07.07.2019
    Tachometr: 25150km
  • Vibrace vs otáčkoměr, tachometr

    Jak už tu uživatelé peklostroje od Jawy psali, tak silné vibrace likvidují otáčkoměr a tachometr. Stačí dokoupit silentbloky a za 15min je po problému.. Silentbloky pro přístrojovou desku

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.07.2019
    Uskutečněno: 07.07.2019
    Tachometr: 25150km


TOPlist