renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 125/810 Travel (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Slow
Vloženo 7.7.2019
Aktualizováno 5.8.2023
Zobrazeno 1 288x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velké moto s malým motorem od domácího výrobce.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Moto kupované pro občasné dojíždění do práce, cesty kolem komínu a naučení potomstva k ŘP. A1 Po nějaké dekádě zase Jawa a zase obdoba 640tky, takže proporčně jsem věděl do čeho jdu.

Doplňky na motorce - Nosič kufru, kufr

Recenze

Pozitiva:
Cena, dostupnost dílů (jsem si myslel) a vcelku "papírově" výkonný motor (OHC), a spotřeba
Dospělá motorka s malým motorem

Negativa:
V Jawě při návrhu mota a používání "unifikovaných" dílů asi chlastali nebo nepřemýšleli..a nebo obojí do hromady.
Sekundární převod 17z:45z je oproti obdobné konkurenci (Yuki, Kentoya, Yamaha atd.) kde je převod 17:39, je hrozně do pomala, kvalty odřadíte a na 5tku můžete je od 35km/k do maxima (což asi u 125tky a minimen krouťáku blbost) .
Vibrace v pásmu kde je je motor nejvíce provozován (pevné přimontování motoru do rámu, řidítka napevno, stupačky spolujezdce napevno), myslím, že pár silentbloků by problém hravě vyřešilo.. viz Horex 125 mady by JAWA.
Používáné ráfky v rozměru 19" a 16" a rozměry pneu v TP také pouze v palcích (v roce 2005??), takže naštěstí jen 500ti kilo za doschválení a máme legálně provozuschopné gumy.
První provedení mota s přepínači z J350 a ještě pěknými klasickými budíky, bohužel sehnat náhod tachometru je problém.
Jawa 125 je oproti J350/640 větší DO-DO, a ještě více nepohodlná pro spolujezdce.
Absence startovací páky (nevešla se..)
Výfuk nevhodně umístěn (v kraťasek každou chvilku spálené lýtko)
Uložení zadní kyvné vidlice tragedie.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Slow
Slow napsal 15.07.20 v 07:58

2:golfVII
Start páku jsem viděl, ale nekoupil..
Převod jse upravil, jen jak jsem psal před rokem, vzadu mám rozetu 39z (prozatím takový narychlo kompromis který zatím funguje tak už cca 2500km), jinak tam bude 40z na origo stočeném unašeči a řetězové kolečko zůstalo.
Maximálka po dlouhé rovince v ideálním stavu tak cca 100-105km/h, rozjezdy a akcelerace se docela zhoršila (což jsem čekal), ale velké + je že při cca 65-70km/h to nemá skoro žádné vibrace a celková spotřeba je pod 3l/100km (příměstský provoz, 30%město zbytek mimo).
Na motorce nic neodešlo, kromě náhonu tachometru, ale sehnal jsem nějakou podobnou "náhradu" a funguje.

Aktuálně řeším zda-li napsat do Jawy ohledně schválení jiných/alternativních rozměrů pneu, protože pneu s palcovými rozměry a s rozumným běhounem moc na výběr není...neřešil jste někdo??

golfVII
golfVII napsal 14.07.20 v 22:41 10b.

2:Targus tak to by jsi mi mohl udělat foto té startpáky

Tak to nevím, Travela mám taky, motor z výroby je osazen hřídelí pro start. páku, ta je opatřená gumovou návlečkou - takový nenápadný detail...
Ale startovací páku tam může mít Targusův synek tak možná pro ozdobu... Pokud se pletu a má vyřešeno vše co by kroku páky vadilo, docela rád bych tu fotku teda taky skouknul
No a jaká je spokojenost po roce...?? A došlo nakonec na nějaké jiné řešení toho převodu?? Jinak za motorku deset

Slow
Slow napsal 15.07.19 v 11:49

2:Wenca 90km/h dlouhodobě asi né (upadli by ti ruce a nohy) aspoň ta moje Jawka se klepe jak ratlík

2:Targus tak to by jsi mi mohl udělat foto té startpáky
Na J350 jsem už víc jak 15let nejel tak nemůžu porovnat vibrace, průběh výkonu atd, ale manželka se mnou normálně jezdila a těch 100km na zátah jsme dali, na téhle 125tce mě po kilometru nadávala, a že půjde radši pěšky , pač to hrozně vibruje (u ženský divný pohled na věc).
Dosud jsem jezdil na všem možném z číny (Smile 100, Robby 50/125, Betka 50/78, CPI 50, Scooter 125) a tahle Jawka vibruje úplně nejvíc

Targus
Targus napsal 14.07.19 v 20:06

Slow

kluk tam startpáku má od výroby. A převody z fabriky bych moc neřešil. Stodváca má prostě málo kobyl a každý si to musí ošéfovat podle svého gusta.

Wenca24
kluk ji má, sem tam se na tom povozím. Čisté kilo s nasazením života, osmdesát úplně na pohodu. Ale záleží na takových "blbostech", jako je výškový profil trati, jestli fouká vítr, a tak. Jako skorodůchodci mi to stačí, moji třiapůlu v běžném provozu tahle potvora stíhá.

Wenca24
Wenca24 napsal 11.07.19 v 21:51

Slow:
A 90 jde dlouhodobe jet, aniz bys utrapil sebe, ci stroj?
Diky

Více komentářů



TOPlist