renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 400 (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kohlstein
Vloženo 21.6.2019
Aktualizováno 21.6.2019
Zobrazeno 1 560x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malá kousavá mrcha, ostrá jak břitva, na prasení všeho druhu.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Zapůjčeno k vyzkoušení na Kawasaki Green Days. Nechtělo se mi vracet ji zpátky.

Recenze

Řekněme, že hledám stroj pro pilota s řidičákem A2. U Z400 je výkon 1kW pod hranicí 35kW a poměr váhy a výkonu je papírově přesně na limitu. To z ní dělá velice agilní střelu. Tak se mi zalíbila, že se rázem stala adeptem na novou motorku, bez ohledu na nějaké omezení s řidičákem.
Posez je klasický, s tělem lehce vpředu, kolena není potřeba nijak zvlášť zalamovat. Řidítka tak akorát široká, ne moc vysoko, ale přesto umožní i 180cm vysokému jízdu ve stoje. Krátký podvozek jde velice snadno kočírovat a sklon řízení spolu s šířkou řidítek umožňuje velice snadnou změnu směru, a dovolí tak i začátečníkovi "udělat něco" v podstatě kdykoliv, klidně i zatáčce. Přední brzda je solidně účinná, ale ne kousavá, vidlice se při brzdění nepotápí. Pruží tak akorát i na trošku horším asfaltu, kapotovaná Ninja je o dost tvrdší. Vzadu je stejně jako u Ninji klasický centrál s progresivním přepákováním, což umožňuje vybalancovat komfort a zároveň tuhost při sportovnější jízdě. Snadné řazení, odstupňování rychlostí, relativně nízká váha, lehká spojka dělá ze Z400 univerzální motorku, vhodnou klidně i na popojíždění po městě.
Na rovné silnice je jako u každého naháče limitující aerodynamika. Nad 120km/h je potřeba zalehnout, a to pořádně, protože i mírně nadzvednuté hlavy je tlak proud vzduchu od malého štítku usměrněn přímo na přilbu. Komu je to jedno, může z Kawy vymáčknout na šestku nějakých 180km/h, přičemž se otáčky motoru dostávají na okraj červeného pole, do 12.000 rpm.
Motor je na Z400 nejspíš to nejzábavnější, co jde v kategorii do 35kW na silnici pořídit. Dvouválec jde ladně za plynem téměř od volnoběhu, necuká se, a má příjemný brumlavý zvuk. Někde kolem 4000 až 5000 rpm jsou trošku víc cítit vibrace, ale při přesunu předpisovou devadesátkou už je všechno v pořádku. Jakmile se motor dostane na 7000, dostane jízda pořádné grády. Pravda, je to pořád jenom polovina čtyřválcové osmistovky, ale bohatě to stačí na vyřádění se v zatáčkách, kde to má Z400 nejraději. Nutno podotnout, že i originál výfuk, který není žádný škaredý vajgl utnutý mezi stupačkama, ale který míří pěkně dozadu a končí až za zády jezdce, vydává ve vyšších otáčkách libý a povzbudivý ryk, nic nepříjemného, co by omezovalo v tempu.
Za mně pokud bych měl zvolit z trojice Z650, Ninja 400 a Z400, tak volím Z400. Proti Ninje je pro mě výhodou větší univerzálnost, proti Z650 zase nižší váha a točivější motor.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zelinar22
zelinar22 napsal 10.04.21 v 21:42 10b.

Já mám zkušenost jen s 300kou ale i ta má skvělý motor,400ka ale bude zase o kus lepší

damic
damic napsal 29.09.20 v 22:08 10b.

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 17.09.19 v 19:59 10b.

Ethi
Ethi napsal 01.07.19 v 19:21 10b.

Krásná za 10b. Ať to jezdí

Více komentářů



TOPlist