Malá kousavá mrcha, ostrá jak břitva, na prasení všeho druhu.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Zapůjčeno k vyzkoušení na Kawasaki Green Days. Nechtělo se mi vracet ji zpátky.
Recenze
Řekněme, že hledám stroj pro pilota s řidičákem A2. U Z400 je výkon 1kW pod hranicí 35kW a poměr váhy a výkonu je papírově přesně na limitu. To z ní dělá velice agilní střelu. Tak se mi zalíbila, že se rázem stala adeptem na novou motorku, bez ohledu na nějaké omezení s řidičákem.
Posez je klasický, s tělem lehce vpředu, kolena není potřeba nijak zvlášť zalamovat. Řidítka tak akorát široká, ne moc vysoko, ale přesto umožní i 180cm vysokému jízdu ve stoje. Krátký podvozek jde velice snadno kočírovat a sklon řízení spolu s šířkou řidítek umožňuje velice snadnou změnu směru, a dovolí tak i začátečníkovi "udělat něco" v podstatě kdykoliv, klidně i zatáčce. Přední brzda je solidně účinná, ale ne kousavá, vidlice se při brzdění nepotápí. Pruží tak akorát i na trošku horším asfaltu, kapotovaná Ninja je o dost tvrdší. Vzadu je stejně jako u Ninji klasický centrál s progresivním přepákováním, což umožňuje vybalancovat komfort a zároveň tuhost při sportovnější jízdě. Snadné řazení, odstupňování rychlostí, relativně nízká váha, lehká spojka dělá ze Z400 univerzální motorku, vhodnou klidně i na popojíždění po městě.
Na rovné silnice je jako u každého naháče limitující aerodynamika. Nad 120km/h je potřeba zalehnout, a to pořádně, protože i mírně nadzvednuté hlavy je tlak proud vzduchu od malého štítku usměrněn přímo na přilbu. Komu je to jedno, může z Kawy vymáčknout na šestku nějakých 180km/h, přičemž se otáčky motoru dostávají na okraj červeného pole, do 12.000 rpm.
Motor je na Z400 nejspíš to nejzábavnější, co jde v kategorii do 35kW na silnici pořídit. Dvouválec jde ladně za plynem téměř od volnoběhu, necuká se, a má příjemný brumlavý zvuk. Někde kolem 4000 až 5000 rpm jsou trošku víc cítit vibrace, ale při přesunu předpisovou devadesátkou už je všechno v pořádku. Jakmile se motor dostane na 7000, dostane jízda pořádné grády. Pravda, je to pořád jenom polovina čtyřválcové osmistovky, ale bohatě to stačí na vyřádění se v zatáčkách, kde to má Z400 nejraději. Nutno podotnout, že i originál výfuk, který není žádný škaredý vajgl utnutý mezi stupačkama, ale který míří pěkně dozadu a končí až za zády jezdce, vydává ve vyšších otáčkách libý a povzbudivý ryk, nic nepříjemného, co by omezovalo v tempu.
Za mně pokud bych měl zvolit z trojice Z650, Ninja 400 a Z400, tak volím Z400. Proti Ninje je pro mě výhodou větší univerzálnost, proti Z650 zase nižší váha a točivější motor.
Já mám zkušenost jen s 300kou ale i ta má skvělý motor,400ka ale bude zase o kus lepší
Krásná za 10b. Ať to jezdí