stratos_r1250gs



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 Fazer (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník willy7377
Vloženo 11.6.2019
Aktualizováno 12.6.2019
Zobrazeno 132x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Nadčasová motorka se skvělým motorem a podvozkem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 750: pro mne malá
Yamaha FZ6 Fazer S2: oproti FZ1 menší výkon vzhledem k malému rozdílu váhy

První dojmy - Našel jsem ji na netu koncem dubna 2017,konkrétně zde na Motorkářích v sekci bazar.Padla mi okamžitě do oka.Po tel.domluvě jsem si ji zarezervoval do soboty.Jelikož byla teprve středa,byl jsem jak na trní. Konečně byla sobota.Dorazili jsme se synem na místo.V tom velkém množství nabízených motorek jsem tu svoji vysněnou nemohl najít.Pomohl nám personál.Motku vyvezli ven,nastartovali mi ji,pak přišla na řadu testovací jízda.I bez složení zálohy jsem motorku projel po okolí.Podotýkám,že jsem nikdy před tím na FZ1 neseděl,vlastně jsem ji na vlastní oči viděl až tam.I přes krátkou test.jízdu jsem byl mile překvapen jízdními vlastnostmi.Jednání přímo s majitelem super. Vyřídili jsme formality,naložili FZ1 a hurá domů.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně někomu,kdo už má něco odjeto.Přece jenom je to litr s výkonem 110,5kw.

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj? Nechtěl jsem superbike ani vyloženě cestovní moto.
Chtěl jsem něco sportovního a zároveň i na cestování. FZ1 mne oslovila svým nadčasovým designem a technikou.
Co se samotné jízdy týče,super.Motorka je lehce ovladatelná,ochotně se skládá do zatáček.Díky slitinovému rámu se nekroutí,nevlní,prostě pevná jako skála.
Motor,převzatý z R1 ( 04-06),jen s ořezaným výkonem a krouťákem. Rychlostní skříň má delší zpřevodování. Od spodu nic moc, cca 2500ot až 7000ot je nárust výkonu lineární.Po překročení 7tis.ot.se z ní stává bestie.
Moje FZ1 prošla předchozím majitelem několika úpravami.Přední vidlice z R1,kousané kotouče vpředu i vzadu,radiální brzdy Brembo,pancéř.hadice,GiPro ukazatel,zadní odpružení Gubellini,držák rz Rizoma.
Poruchy? Nechával jsem přetěsnit a naplnit přední vidle,ale to je spíš únava gufer než porucha.
Vyměnil jsem rovněž řetězovou sadu.Řetěz byl totiž nerovnoměrně vytahaný a nešlo u něj správně seřídit propnutí .
Také se mi odporoučelo čidlo teploty chladící kapaliny.
A palivové čerpadlo.V servisu byly zjištěny nečistoty v paliv.systému,takže rovněž vyčištění vstřiků ultrazvukem a seřízení na stolici.
Upozornit ale musím na alternátor.Jak jsem zjistil,je to docela častá závada FZ1 a rovněž R1 z let 2004-2006 (tyto altíky jsou identické).Abych to upřesnil,u těchto altíků se v rotorech po čase uvolní magnety,ty se následně rozemelou a zničí i stator.Novější ročníky FZ1 už mají inovovaný typ rotoru,takže k žádnému uvolnění magnetů a následné destrukci celého altíku již nedochází.Každopádně nejde o levnou záležitost.Netvrdím,že to musí nutně potkat každého,ale když jsem se sháněl po starším,byl to téměř nadlidský úkol nějaký sehnat.Obvolal jsem kde co a vždy se stejným výsledkem-prodáno.Divím se,že se o této závadě nikdo v recenzích nezmínil.Přečetl jsem docela dost recenzí před koupi FZ1 a nikde ani zmíňka.O tom,že je to častý problém jsem se dozvěděl až od prodávajících náhradních dílů.
Jinak si dovolím tvrdit,že jde o nadprůměrně spolehlivou motorku.Označil bych ji jako univerzální stroj vyjma terénu.Dá se s ní jezdit kolem komína,po okreskách,ale i docela pohodlně cestovat.
Nicméně vzhledem k mojí výšce(186cm) jsem cítil,že by mi vyhovovala motorka s větším rozvorem.
Fazera jsem prodal koncem února 2019.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist