Chtěl jsem něco lehkého, sportovního, kvalitního, značkového...a tady jsem to dostal.
Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Celkově pěkná mašina se super motorem, ale znatelně rozpočtovější a bál jsem se že bude po Shiverovi slabá
Kawasaki ER 6N: V té době již začínala Z650, jinak stejné jako u MT07
Yamaha MT-09: Vyšší cena a moc vysoká :)
Ducati Monster 821: Ve výběru favorit, ale nakonec rozhodla v té době vysoká cena.
První dojmy - Motorku jsem kupoval bez předchozí projížďky, ale jak jsem čekal, vše padlo perfektně.
Motorku bych doporučil pro - Celkově bych Streeta rozhodně doporučil prakticky všem, co hledají kompromis mezi rychlejším svezením a univerzálností a nechtějí úplně japonský mainstream. Jak začátečníkovi tak někomu, koho baví potahat technické pasáže a nemusí jezdit 300. Pro jízdu ve 2 bych ale hledal jinde.
Doplňky na motorce - Zrcátka do řidítek - což jednoznačně doporučuji. Originál nic moc výhled.
CNC páčky.
Recenze
Shiver 750 byl motorově perfektní, ale na mě obecně moc velká a těžká motorka. Chtěl jsem jednoznačně něco zásadně lehčího, nižšího, sportovnějšího a taky ne tak nervozního na plyn. Zároveň jsem vůbec neuvažoval o silničních 600 a čtyřválci. Musel to být pořád naháč.
Víceméně to vše směřovalo právě ke Streetovi. Nádherné křivky, super nízká váha a malé rozměry motorky odpovídali mým požadavkům.
Nakonec i motor sliboval dost výkonu a síly. A navíc 3 válec nabízí příjemně využitelné spektro otáček a řekl bych, že skutečně platí, že kombinuje to nejlepší z 3 a 4 válce.
Vzhledově se vám buď líbí nebo ne. Dvě hmyzí oči mě vůbec nevadili a motorku to krásně odlišuje, takže za mě pozitivní body i tady. Co se týče zadní části, sedla nebo výfuku, tady bych řekl, že je to perfektní práce, nic kontroverzního.
I když motorka umí zasportovat, jízdní pozice je spíše uvolněná. Úzké řidítka jsou fajn do zatáček a nic nebolí.
Pravý opak je to pro baťužek. Nohy hodně vysoko, skrčené, není žádná možnost se něčeho chytit, takže při brzdění je potřeba se opírat o nádrž:(
Celkově, i dkyž pozice je docela fajn, na cestování to motorka moc není a ve dvou už rozhodně ne. Za mě jí svědčí spíš super asfalt a zatáčky a zatáčky.
Podvozek základní verze je dost kritizován, asi nejsem takový letec, ale mě naprosto dostačoval. A to jsem i ve dvou bez poserproužku. Ale je pravda, že jakmile přišla rozbitá silnice, bylo to úplný peklo. Naklepalo mě to vždycky jako řízek.
Brzdy nevím, za mě super...
No a motor. To je asi největší poklad téhle motory. Zase ve srovnání se shiverem, dodávka výkonu sice není tak okamžitá a výbušná, ale naopak je použitelný fakt v celým spektru. Díky tomu rozsahu se mi mnohem lépe jezdily technické pasáže, kratší a rychlejší výjezdy, kde to všechno pobere 2ka trojka. Ani na jedničku není problém. Motorka to pobere, shiver byl vždycky spíše uskákaný. Buď na plno nebo nic :) No a taky to jede i dole. Takže tady rozhodně palec nahoru. Převodovka samozřejmě super, žádné falešné neutrály atd.
Každopádně značka Triumph mě potěšila a je to jedna z hodně mála, kterou do budoucna znovu nevylučuji :)