renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-10 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník micklance
Vloženo 10.6.2019
Aktualizováno 12.4.2023
Zobrazeno 7 173x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělá. Co tahle máša z 1litru dostane, to je mazec. Je to sportovně cestovní a přitom nahatá střela se skvělým charakterem motoru podobným, jako dvouvál, ale s hladkostí 4válce..

Motorka koupena od Okracing

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Duke GT: Dvouvál není tak hladkej, jako 4vál. Nikde není testovačka na svezení a SDR je jiný (jel jsem - je to blázen, potápí se a tedy semiaktivní podvozek jsem nemohl vyzkoušet)
BMW S 1000 XR: Prostě skvělá, sedla mi na první posez motorem, ergonomií - hned jsem byl doma.. Ale ta cena...

První dojmy - Projel jsem ji až týden po zaplacení :-) a rovnou jsem si ji odvezl (co jsem mohl taky dělat, že?). Takže jsem ji kupoval jenom dle videí a technických parametrů. Její soupeře jsem projel, a rozhodl jsem se nakonec pro tuhle. Emoční nákup a vyplatilo se. Je to motorka se skvělým charakterem a emocemi :) Perfektní volba.

Motorku bych doporučil pro - Zkušený borec jakéhokoliv věku. Myslím, že i borec po 35letech, co nemá tolik najeto, ale umí už řídit svoje emoce, a má něco najeto v plechovce to zvládne taky :)

Doplňky na motorce - Předchozí majitel ji řádně naložil a já jsem taky řádně dosypal - z peněz, které jsem měl rezervované na novou.. , takže výsledek je:

Laděný výfuk akrap
Laděný mezisvod akrap (CLK s koncovkou akrap - 6kg, + 2kw, + 4NM) - toť alespoň dle výrobce akrapoviče pro tento motor. Možná, kdybych nechal poladit mapy, tak by to dalo více, na což akrap upozorňuje, ale proč bych to dělal… už teď je střela, která překonává moje schopnosti a ten kravál… Musím koupit db killer, abych mohl zkusit Most (102dB) a Osterreich, protože se mi nechce montovat zpátky ten kufr pod motor…
Lámací páčky PPT
Blastry Yamaha
Padáky PPT
Kryty motoru PPT
Kryty chladiče vody a oleje Yama
Zadní držák spz Puig
Komfortní sedlo
Vyhřívané hefty Yamaha
Topcase držák Yamaha
Kufr City 39L Yamaha
Plexi touring Yamaha
Tankvak Givi
Rozšíření pro zrcátka

Recenze

Řeknu Vám, že Káčko nastaví laťku sakra vysoko. Přesto mám k MT-10SP obdiv, co dokáže a fakt je skvělá. Láska na první pohled a posez. MT-10 je hooodně agilní, snadněji se sklápí a mění směr, snadněji se ovládá v koloně, jede podobně. Jenom ve vyšší rychlostech je Káčko lepší.. Kolik času se ale pánové pohybujeme nad 160km? :)

Vybíral jsem pouze moto podobného výkonu a schopností, jako bylo Káčko, tedy 160+ koní, sport touring. Chtěl jsem k tomu aktivní podvozek,
Když jsem se díval po nástupcích Káčka, tak jsem to hledání brzy ukončil, protože tyto “mezikontinentální” schopnosti ušité pro hayabusy, h2sxy a ZZRa nejsou až tak třeba. Řekl jsem si prostě, že hypertourer schopnosti nemusí být až na takové úrovni. Koneckonců, spousta borců tady na Motorkářích dokazuje, že cestovat se dá i na nahatinách a to pěkně daleko… Takže jsem mohl snížit a zároveň zaostřit nároky…: 160+ koní. určitě 1000 a více cm3, sport tourer, možnost topcasu (pohyb po Praze s notebookem a věcmi) a kufrů, schopnost sem tam na okruh (3x-4x ročně), 1-2x ročně Alpy, denní dojíždění do práce (25km a pohyb po Praze a občas víkendová projížďka ve dvou Krkonoše, Šumava, atd.).
Ono, když chcete něco, co odpovídá těmto kriteriím, tak ne všechny značky vám dnes něco nabídnou…
Líbily se mi KTM SD1290 GT, BMW S1000XR i Yamaha MT-10SP.

Zabrousil jsem i do bazarových a našel jsem jednu skoro novou MT-10SP. Tak jsem moc neuvažoval (najeto 3600Km, naložená hezká motorka od podnikatele, který ji měl pro sebe a neměl problém ji dopřát všechno, ale koupil si GS, že se mu narodila dcera :). Od takových majitelů se mi nakupuje dobře. Tak to bylo i s Káčkem.

Tak jsem skončil zase u Yamahy :)
Začínal jsem na XT660, pak Káčko a nyní MT10 a rozhodně jsem neudělal chybu. Naopak moje potřeby se zaostřily a tato máša jim přesně odpovídá a navíc za takovou cenu? no neber to.

Je to motorka, která je propracovaná do detailu. Nemá žádnou zásadní chybu, všechno se dá zlepšovat - to ano, a i tady bych měl pár tipů.. .ale o tom později…

Celkově je to sportovní nahatá sexy motorka s turistickými schopnostmi. tak to vidím já. Poprvé mi ji do hledáčku předhodil carlos v motohousu, tak jsem si řekl je to hnus, ale samé superlativy... přečetl jsem pár recenzí, shlédl pár videí, sedl na ni na Motosalonu a hned patřila do mé trojky preferovaných... až nakonec skončila u mne v garáži.

Motor a převodovka
Podle zvuku bys očekával hrubý chod dvouválu, ale omyl, je to docela hladkej čtyřvál
Sbírá se snadno z otáček, ačkoliv po 2tis se mu nelíbí.
I tak mám pocit, jako bych jel na hodně vyžehleným litrovym dvouválci, a to hlavně kvůli tomu zátahu z nízkých a středních otáček. Ten je fakt excelentní
QS: quickshifter funguje jako upshifter. Pod 4tis při plnym cukne, nad 4tis je hladkej
Řazení dolu je bez technologické podpory, ale je to v cajku.
Při razantním seřazení sklouzne trochu zadní kolo, ale mám pocit, že to má motorka pod kontrolou, takže z toho nemám strach.

Dizajn
Nejdřív si ji nevšiimneš- spíš ji přehlídneš, protože je mimo tvůj vkus. Jak jsem začal shánět informace, tak se mi začínala líbit. To je jako s ženskou. nelíbí se, ale pak se začne pohybovat v prostoru, usmívat s, promluvíš s ní a něco na ní prostě začíná být...a za chvíli je z ní voňavka:)

Ergonomie
Příjemně široká řidítka, docela vysoko, takže nejste hlavou napřed.
Agilita při jízdě. fakt velmi energická jak ve zrychlení, tak ve zpomalení (brzdy vyžadují energii jezdce ale brzdí dobře) a samozřejmě i agilita při zatáčení. Mění to směr skvěle
Spojka jde hladce, i když je lanková, v porovnání se SDR je to ale o level níž...
PWR - neboli zkratka power (palivové mapy): plyn je ok a jsou zde 3 mapy. PWR 1 je vlastně rychloplyn. Na půl otáčky je už 100% plynu. PWR 2 je něco mezi standard plynem a rychloplynem a PWR 3 je v souladu celým otočením rukojeti 0-100%. takže žádná palivová mapa mi nepřijde, že má méně koní nebo jiný průběh výkonu vs KM. jde jenom o rychlost nástupu výkonu. Rain mode tady není
TCS - (traction control) - kontrola trakce ve 3 stupních. TCS1 je pro zkušené, umožní wheele, TCS2 vám umožňuje wheele tak odhadem půl metru, pak shazuje prední kolo na zem a TCS 3 umožní tak 10cm.. Prokluz zadního kola jsem zatím netestoval :).
Nastavení podvozku A-1 a A-2 jsou semiaktivní přednastavené režimy Ohlinse, následně máte ještě další 3 mody, kde si nastavíte podvozek ve 4 parametrech.
Všechny tyto parametry můžete sdružit do jízdních modů, kde je mod A, B, C, D.
V modu A máte tyto parametry (PWR, TCS, Podvozek) nastavené natvrdo na sportovní jízdu, v modu B je máte na street. Mod C si můžete nastavit a uložit sami - tím myslím všechny tři množiny nastavení (PWR, TCS, Podvozek s tím, že podvozek ve 4 parametrech). Pro hračky super. Pro mne bonus, který moc nevyužiji. Možná později.
Za jízdy v každém modu (i v A, B a C) můžete měnit ty 3 množiny nastavení. Trakci a PWR jenom bez plynu, a mody A, B, C jenom na stojícím moto.
Abych pravdu řekl, mluví se o tom, že ten Ohlins žehlí za jízdy skoro všechno, ale já z toho teda odvařenej nejsem. Je to asi tím, že Káčko mělo ESU (což není semiaktivní - pouze elektrické nastavení podvozku) a byla dost těžká s delším rozvorem. Proto si myslím, že žehlila líp všechno. Možná jsem trochu nespravedlivý - vždyť je to zlatá vidle to nejvíc. Asi jde spíš o to, s čím to srovnáváš, a jaké jsou limity daného bajku vzhledem k jeho zaměření. naháč přeci jenom není nukleární dálniční expres - jako bylo Káčko.
Cestování a komfort
Vzpřímená pozice - taková gelová židle se středně širokými řiditky není to extrem, jako na bmw (šiřka řidítek), ale taky to nejsou lokty u sebe jako na hondě.
Kolena jsou sportovněji zlomená, ale furt to je na cestování. mám teda komfortní sedlo. na nic jsem nečekal, a hned ho objednal, jenom podle recenzí.
Spotřebu mám 6,4 l. Jezdím dost svižně (akceleruji s wheelie (zatím s TCS2), jezdím v nelegálních rychlostech 130-160km/h. Nejezdím prostě na spotřebu. Možná ji mám nižší než deklarovaných 7,5l u některých borců proto, že mám full akrap mezisvod a koncovku… Uvidíme časem, to změřím i real, ne jenom to, co je na budících.
Topcase drží i při 180km/h, boční kufry ještě nemám. možná je koupím, až pojedu alpy, uvidím...

Spolujezdec
zatím jsem nezkoušel, ale vše na to připravuji, že vyjedu se ženou a synem.
na kufr jsem dal opěrku. musím řici, že topcase držák yamaha je bytelnej a slouží zároveň jako rukověti pro spolujezdce.
ovšem když vidím ty vysoké stupačky spolujezdce, tak pochybuji, že to bude pro něj komfort. rozteč je stejná, jako pro tracer 900, takže by se daly vyměnit za delší. zkusím a dám sem řešení, jak spolujezdci zkomfortnit posez.

Pneu
z výroby tam byly Bttlaxy, měnil jsem zadní při 3600km, na znovu Battlax. Následující gumy budou Sportsmarty 3, se kterými mám zkušenost z Káčka (nejeto cca 7000 km vždy, přitom jsou dostatečně sportování i pro okruh a moje schopnosti).

Co je excelentní
Sportovní jízdní pozice a komfort i pro cestování
Výkon a elasticita - fakt pecka ten krouťák a akcelerace a jakýkoliv rychlostní stupeň
Charakter motoru a s tím spojený zvuk. Fakt to budí respekt a je to nádherný poslech
Tempomat!
Agilita při jízdě za roh i ve městě (změna směru téměř rychlostí myšlenky)

Co bych na tom zlepšil už ve výrobě
Větší nádrž aspoň 19-20l nebo lepší spotřeba
Brzdy, které vyžadují méně energie od pilota…. nevím proč zde nejsou brzdy z R1, když je SP verze o tolik dražší než standard. Možná by mohly být ještě integrální, tedy když brzdím přední, tak brzdí přední i zadní a když brzdím zadní, tak jenom zadní.
Zadní brzda by mohla brzdit.
Sedlo, ať comfort i standard, je usazeno tak trošku “nedokonale”- trochu se pohybuje.
Když už to má stupačky pro spolujezdce, tak aby to taky někdo vyzkoušel na spolujezdkyni evropských parametrů. Mám pocit, že to testovali ve vietnamu - ty stupačky vysoko jak pro o výšce 150cm.
Nemá to žádná madla a když nemáte topcase nemá se spolujezdec za co držet.
Možná bych trochu poladil quickshifter. Myslím, že by mohl bez škubání řadit i pod 4mi tisíci - jako to umí třeba motor BMW S1000.

A to je asi všechno :)
Rozhodně žádný z těchto feature requestů, mi při koupi nebyl neznámý, takže bych se takto rozhodl znovu :).
Perfektní stroj. Přejí nám, ať se všichni držíme v sedle na těch našich milenkách..

EDIT po najetých 4000km
- co se týče cestování, tak je to fakt paráda. na ty dálky těch 300-400km/den bych řekl ideál. Alpy - ideál (ještě jsem tam s tím nebyl, ale už si to představuji :)
- origo zvýšené pexi je ok
- blastry jsou ok (samozřejme s limitací - funkčnost je tady podřízena designu...)
- vyhřívané hefty od yamahy na 3 (nejvíc) hřejí, a 2 a jednička je zbytečná. to ani nejde cítit.
- slyšel jsem, že to není pro malé postavy s komfortním sedlem, takže zde je můj pohled: ať standard sedlo (které je úplně v pohodě (Čelákovice - Brno - 6x20min - Čelákovice v jednom dnu a zadek nebolí) nebo komfort sedlo, tak dosáhnu na zem celou nohou (měřím 175 cm). Můžu být asymetrickej - to nepopírám +-)
- co vidím jako problém, jsou ty čočky na ledkách... nezdá se mi to moc vychytany - mám jedno napraskly od kamenu. už jsem uvažoval, že na to něco nalepím - třeba nějakou folii, jak se dřív dávaly na mobily, ale zatím jsem do toho nešel. v manuálu výslovně říkají, nic na to nelepit. to bych rád věděl, jak to tedy mají vymyšleny, abych to nemělnil co 10tis km. řekl bych tak, že si kup nové světlo.
- spotřeba stále 6,4l. fakt to přičítám tomu svodu. přeci mi borci nechcete tvrdit, že jezdíte neustále 6-10tis, to bych věřil spotřebě 7-8l

- Jinak mám za sebou i 3x okruhový den a musím říct, že motoricky a na brzdách se chová skvěle. Co není úplně komfortní jsou široká a vysoko posazená řiditka. Musíte hodně pracovat s tělem. Zdá se mi hbitější ve vinglech, ale mám na ni méně jistoty v náklonech, než na Káčku.
Myslím, že se ale začínáme sžívat :)
- Na okruhu jsem nejdřív trpěl ty zadní držáky stupaček, ale na třetím jsem to už sundal. Konečně jsem našel komfort pozici pro moje nohy - a to mám 42!
.
Uzavírám tento edit s tím: Jsem nadšený, je to krasavice krásných sportovních tvarů (když shodím topcase ) a koupil bych ji znova..
čago

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
aikon1
aikon1 napsal 13.01.22 v 15:49 10b.

Peklo stroj, ať ti dělá jen a jen radost

zzz1
zzz1 napsal 09.04.21 v 21:30 10b.

yamaha46
yamaha46 napsal 17.09.20 v 12:33 10b.

Ahoj krásný stroj a pěkně napsaný...

bruttopyr
bruttopyr napsal 09.09.19 v 21:59 10b.

Slušná recenze!
A SP-verze je prostě nádherná...

Kaschtan
Kaschtan napsal 01.07.19 v 10:49

Dovolil bych si poznámku: 1) na mt-10 se dá jezdit 200+ každá sebekratší rovinka
2) když se vezu dost svižně, žere mi to dost přes deset, celkově žere jako prase (jezdil jsem teď jen s pomalejšíma, spotřeba dle pc klesla na 9,7)
3) quickshifter bych vůbec nepoužíval pod 7-8tis., pak už funguje parádně
4) Žere mi to zadní gumu a kdo jezdí dost rychle, nedoporučuju na zadek vícesměsovou pneu, zmizí boky a prostředek zůstane (dost špatně se to pak chová, hlavně v pomalejších rychlostech, protože je guma šišatá)
5) Fakt to moc to nebrzdí oproti Brembo :-/

Více komentářů



TOPlist