renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTC Softail Custom (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 23.2.2023
Zobrazeno 3 364x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vstupní materiál pro přestavbu - bouračka trefená na předek a očesaná po obou stranách. Motor ale pracuje, převodovka řadí když víš jak na ní, brzdy brzdí, klakson troubí...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Buš - Wildstyle (Prachatice) - Naprostá pohoda!!!
S Romanem Bušem jsem jednal jen po telefonu a emailu ale všechno co se řeklo, to platilo!
Úplně mě ale "sundal" přístup jeho kolegy Martina Z. S tak pohodovým člověkem byla radost spolupracovat.

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Našel jsem ji na zdejším bazaru a zaujala mě ihned. Už nějaký čas jsem pokukoval po nějaké bouračce Softaila, nebo Dyny s úzkým předním kolem a motorem EVO jako základ pro zimní garážovou zábavu.

Motorku bych doporučil pro - Už podle hodnoty maximální rychlosti v TP - 147km/h - mu nesedí překonávání rychlostních rekordů, ale už od 70ky je tak strašně zábavný a bikeři, kteří si jako já do kdejaké zatáčky rádi zpomalí a pak z ní chtějí bez podřazení plynule a elegantně odfrčet, z něho musí být naprosto nadšení! ;-)

Doplňky na motorce - Instalované doplňky? ...tady se bude hlavně odinstalovávat!!! Ale až v zimě.

Recenze

Jak už píšu v profilu své první motorky, jsem staromilec a vyznavač jednoduchosti techniky, mechaniky a odpůrce přehnané elektroniky a EVO je při mých finančních možnostech chudého proletáře přesně ten správný materiál s jakým si chci hrát. Miluju svoji Heritečku s tlustým předním kolem, windšiltem, velkou nádrží a brašnama, ale zatoužil jsem si i zkusit ježdění s žiletkou ve předu, opičákama a vyvětraným podpažím... ale hlavně si tohoto "čopříka" chci přestavět do své podoby, svýma rukama ze starší, unavené a většinou bikerů přehlížené motorky. Asi nevytvořím žádného vítěze custom show ani nezaložím nový styl customizingu, jen z časopisů, netu a silnice vím, co se mi líbí a to chci zmixovat do stroje, který bude prostě jen podle mě! Ta předepsaná, úzká 130ka vypadá na motorce v této podobě (velká nádrž a pevný, poměrně hluboký blatník s dvojsicem) docela legračně, ale přímo tě směřuje k tomu, co s ní máš udělat a vyzývá pro předělání do stylu "old school", kde bude pod jednosicem a krátkým blatníčkem naprosto bombastická! Jsem chromař a leštěnka, ale láká mě i patina, tak v budoucí povrchové úpravě nemám ještě úplně jasno... ...no zatím do zimy času dost.
Mimo jiné jsou pro mě na této motorce plusem dva díly a to 80ti drátové přední kolo a kulatá olejová bandaska. Moc se mi tyto kousky líbí a pasují do mých představ budoucího vzhledu a v podstatě jsou důvodem, proč jsem za stroj dal víc, než jsem původně za základ pro přestavbu dát chtěl. Paradoxně pro mě ne úplně podstatným, ale obecně asi hlavním důvodem vyšší ceny této "bouračky" je další odlišnost od jiných, továrních strojů s motorem EVO a to je, že tento můj je v úpravě Screamn Eagle, což obsahuje průchodnější sání (filtr KaN), nové hlavy s většími ventily a vyšší kompresí, otevřené laufy, nový vačkový hřídel (bohužel bez demontáže nelze ověřit) a mnou nainstalované jednojiskrové zapalování SaS HI-4N s novou cívkou. A ještě je tu další klenot - krásné, chromované kluzáky vidlic ...ty by bylo škoda patinovat... ...jak říkám - v té povrchovce mám ještě docela bordel v řepě...no, ještě uvidím.
Mínusem, se kterým jsem se velice rychle vyrovnal bylo již nefunkční, ale všudypřítomné LED podsvícení. Jeden moment jsem se při odstraňování a vystříhávání této "parády" tak rozvášnil, že jsem vycvakl i přerušovač blinkrů. Rovněž další naprostá zbytečnost komplikující přístup ke každé hlavě jakéhokoli šroubu jsou mraky jejich chromovaných plastových krytek.
Pro zprovoznění po tom karambolu musím ještě vyměnit řídítka, zničené lanko sytiče, pokusit se dorovnat spodní díl brýlí a nechat vycentrovat to krásné přední kolo, které spolu s těma brýlema a levou trubkou (...ta už je jak struna) rovněž utrpělo. Pak už bych snad mohl začít brázdit domovu přilehlé silničky a s koncem sezony započít onu zamýšlenou reinkarnaci.
Ve chvilkách nudy sem třeba zaznamenám, jak to probíhá.
24.5.19 - Včera jsem Ho poprvé projel po tom, co jsem vychytal a vyrovnal hrubé pohavarijní stavy (...podrobněji snad později) a chtěl odhalit ty skrytější závady. Bylo asi 10°C a já byl jen v montérkách a mikyně, ...ujel jsem asi 5km a rychle otáčel k domovu, no zima jak na cestě a "pozorovací talent" na nule. Nicméně se projevily tři nedostatky a to - přední kolo se nepodařilo vycentrovat jak se patří a zvyšuje vibrace do rukou víc než by to asi mělo být, navíc kotouč je "křivé jak jitrnica" - ale jet se s tím dá. Druhý nedostatek je, že při řazení kvaltů dolů musím většinou napřed šaltrpáku lehce pozvednout nahoru-pak to jde jak po másle a třetí - v nízkých otáčkách občas vynechal motor - prostě si cuknul. Byl jsem zvědavý, jak se mi to všechno bude jevit když pojedu za pro mě "normálních" podmínek - a ty nastaly hned dnes: Všechno ze včerejška potvrzeno, kromě cukání motoru - před vyjížďkou jsem vyměnil svíčky za funglofky a motor jede jak zamlada. ...No ale co chci celou dobu říct... ...má ještě chyby a protože není nejmladší asi se občas nějaká další objeví, ale po dnešním svezení cca 120km jsem úplně u vytržení!!! To je tak zábavný a hravý motocykl, že se z toho v noci budu až odkopávat! Neumím jezdit rychle a nad 100km/hod blinkám, zbožňuju ale zátah a zrychlení a toto je stroj přesně na to! Nevím, jak jede obyč EVO ale tento "Screamin Eagle" tahá odspoda opravdu jak disel - určitě líp než moje továrně nastavená Heritečka s motorem Twtn Cam 88 ...a potvrdil mi to i nezúčastněný mechanik. Z volnoběhu kla, kla, kla dáš za 1 a na 5ce seš na dvě stě metrech, pětkou projedeš klidně i dědinu a i přes ruce v úrovni ramen (po letech na Heritečce jsem měl pocit, že sedím na čápovi ) je nádherně ovladatelný. Na kile je hned a umí i daleko víc, ale proč by jsme to dělali. Proč občas tvrdím, že je to Rváč - je tak strašně svůj - tuhý podvozek, hrubý projev motoru, ale ohromnej dělník a tak nějak si zdravě nedá moc poroučet - kromě zátahu, tam poslouchá na slovo ...to se nedá popsat, prostě RVÁČ. Heritečka je, jak říkám, cestuška na dlouhé pichy a tento Custom zas na "prckání" po okreskách ale s obrovskou palbou emocí!!!
A toš tak, víc zas někdy.
Jo pozor, v jedné věci mě pěkně nasral ...on si sám vypíná blinkry. Ku..a, kde se to v něm bere!!! ...no jak říkám - rváč, ale tady narazí!!! O tom jak dlouho bliká rozhodujeme my, strana!!!
Postup přestavby a nějaké foto v denících.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
garcia
garcia napsal 06.04.22 v 23:31

Tak koukám že už máš přestavbu hotovou. Máš to pěkně čisté a stylové. S tím řazením jsem to měl u Softaila to samé. Vyřešil jsem to za provozu trochu na pankáče a ono to funguje dodnes. Tak ti přeji spoustu šťastných kilometrů. Doufám že se někde potkáme.

davidsochor
davidsochor napsal 30.11.20 v 14:50 10b.

To-ma-s
To-ma-s napsal 28.07.20 v 09:57 10b.

Varaník
Varaník napsal 04.09.19 v 10:17

Čoveče jak ti to tu čtu tak si říkám že by to chtělo začít psát deník motorky. Je to čtivý a rady se hodí. viva EVO!

Paarek
Paarek napsal 30.05.19 v 23:50 10b.

Kurva Rybkyne ani jsem nevěděl jaké ty si spisovatel?? Kamo gratulace veliká pěknej strojek už teď, a tak ti preju ať se spolu báječně pobavíte.Čau Paarek??

Více komentářů



TOPlist