renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC Special (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník dasturm
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 12.2.2022
Zobrazeno 6 924x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 23.08.2019, Uskutečněno: 23.08.2019, Stav tachometru: 3000 km, Zhlédnuto: 19x


Nekde jsem slysel, ze kdo ma nejeto 3000, muze se zacit pozazovat za zacatecnika. Tak chci popsat par zacatecnickych zkusenosti s touhle motorkou a docela by me zajimaly vase komentare o tom, co je motorkou a co volsovyma rukama.

Prvni co jsem zacal resit s cerstvym ridicakem v kapse bylo, jak se na lopate sedi. Nejdriv jsem jezdil spis vzprimeny, opreny o riditka. Jenze vzhledem ke konstrukci motorky (riditka pod brejlema, stupacky vzadu) je to strnula poloha, a docela brzo jsme prisel na to, ze silne limituje ovladatelnost. Navic jsem si precetl clanek o tom, ze zasadni je mit uvolnenou horni cast tela a ruce. To psali lidi co jezdi nejaky pekla na okruhu. Tak jsem to zacal zkouset a musim rict, ze to nejenze funguje ale je to docela i zabava. Ma to jen jednu nevyhodu - abyste na tyhle motorce mohli uvolnit trup a ruce, musite festovne zpevnit bricho a neda se to vydrzet moc dlouho. Od ty doby maji zavodni jezdci veskerou moji uctu... Castecne se tomu da pomoct tak, ze pevne sevru nadrz koleny, ted se mi ale zda, ze ani to neni ono - opet to zvysuje strnulost a snizuje ovladatelnost.

Tak, a jak to jezdi (teda spis jak jezdim ja)... Nejradsi mam jizdu po okreskach, kde si mezi vesnicemi hraju na zavodnika v rychlosti do 100 v poloze popsane vys a pak se ve vesnici naprimim a odpocivam. To zni mozna romanticky, faktem ale je, ze kvalita stredoceskych silnic mi docela casto zmeni slibne naplanovanou projizdku v horor.

Jizda po meste... Jak kde, jak kdy. Motorka ma velkej machyrkovskej potencial. Ikdyz to je levna cina, tak lidem se libi a vetsinou si asi mysli, ze je to nejaky zrekonstruovany skvost. Lidi na me mavaji, auta me pousti... Nejlepsi zazitek zatim asi z MB, ktera neni tak ucpana a vynervovana jako Praha. Aspon mi to tak prislo. Projel jsem ji pekne svizne jak nuz maslem. Praha, to uz je horsi. Obecne je ta motorka uzka a obratna, melo by to jit ale dost casto na to proste nemam koule. Kdyz kolona stoji, tak se vetsinou prostredkem doplacam az na svetla, ale propletat se kdyz to jede, z toho mam spatny pocity. Treba dneska v Blance... Radsi jsem jel poslusne v kolone a pritom si to kolem me obcas prosvistel motorkar, sup sem sup tam jako by to nic nebylo. Nejvetsi svoji dosavadni krizovku jsem mel tamtez - borka prudce prejela z prava doleva a nevidela me. Musel jsem predvist vyhybak jak z autoskoly - diky bohu ze se to uci. Akorat to bylo cely mnohem prisnejsi a motorka se mi pri tom jakoby rozkmitala. Nemel jsem ani cas se strachy posrat a nevedel jsem ktera bije, co se deje. Ustal jsem to. Od ty doby nemam rad auta vedle sebe - snazim se jet bud tak aby se tam vesel nebo zrychlit a byt pred nim.

Dalnice - pry to neni motorka na dalnici... No vzdycky se da jet za nakladakem 80 a obcas to delam. Moje dosavadni zkusenost je, ze kvalita asfaltu a sila vetru ma znacny vliv na to, v jake rychlosti se clovek jeste citi komfortne. Kdyz fouka a je tam vyjeta kolej, tak je to peklo a volim variantu 'nakladak'. Nad 120 uz si to neuzivam ani v idealnich podminkach. Ja nevim, jestli je to tim, ze ta motorka je lehka, ale poryvy vetru mi dokazou rychle znechutit jizdu a privodit pocit nestability. Mozna si to delam sam, mozna auta co me predjizdi. Dnes jsem mel zas pocit ze to se mnou lomcuje a pritom vlajky u nejaky benziny proste vysely. Tak jsem se vic zabalil a vic schoval za plexi a bylo to lepsi. Ale to jsme zas u toho, ze to se da vydrzet jen chvili. A mozna ze je to normalni a je to jen pocit co se da ignorovat...no, asi ne. Docela by me zajimaly zkusenosti zkusenejsich...

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bloodhawk (7) napsal 02.09.2019 v 18:31+1

Ještě k těm gumám. Kendy bych hned vyhodil. Jestli jsou na tom s kvalitou jak ty na bicykly, tak potěš koště. Dunlop je určitě výborná volba. Dodrž rozměry co udává výrobce a hlavně je udržuj nahuštene na předepsané hodnoty. Nelaborovat..

Bloodhawk (7) napsal 02.09.2019 v 18:26+1

Ještě je třeba říci, že kvalita povrchů našich silnic je limitující. Lepený spoj umí svoje a různé vyjeté koleje a podélné hrby jsou teda nepříjemná záležitost, která rozhodí i těžší stroj. Turbulence za vozidly s Tebou také umí zacvičit. No je třeba s tím počítat a přizpůsobit se.. Ať Jawička jezdí a dělá jen radost..

dasturm (10) napsal 01.09.2019 v 18:11

Nabijec01: Diky za komentar

Nabijec01 (1) napsal 30.08.2019 v 21:55

jen vydržet...

Mám naháče s malým plexi, kolem 120 km/h je to po dálnici taky opruz. Na okreskách kolem 100 je to v pohodě.
Je to lehká motorka... Takže citlivá na vítr a turbulence od aut. Jezdím s větším odstupem a jde to.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarni servis, MR43 a havarie

    Na podzim uz jsem nestihl predepsanou prohlidku na 5000km. Na tachometru bylo uz asi 5200, a tak jsem na jare nechtel podnikat zadne delsi vylety. Motorka stala celou zimu v plechove garazi, prikryta plachtou. Trochu utr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 26.04.2020
    Uskutečněno: 26.04.2020
    Tachometr: 5300km
    Komentářů: 3x
  • Pneumatiky Dunlop

    Pneumatiky Kenda, tedy "puvodni" gumy, byly docela kritizovany. Ja nemam dost zkusenosti, abych hledal limity pneumatik, takze problemy jsem nezaznamenal, ale nechtelo se mi jezdit s presvedcenim v hlave, ze pneumatiky s

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 17.08.2019
    Uskutečněno: 17.08.2019
    Komentářů: 2x
  • 1. Serviska

    Na prvni servis jsem jel do fabriky v Tynci a byl to zaroven muj prvni delsi vylet. Z Benatek je to asi 80km, podle navigace na hodinu a pul, kdyz nechcete jet po D10 do Prahy, pak po okruhu na D1... to jsem fakt nechtel

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.08.2019
    Uskutečněno: 08.07.2019
    Tachometr: 946km


TOPlist