Prodáno. Sportovně cestovní motorka s automatem
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Velmi příjemné jízdní vlastnosti a dvojspojkový automat, který jsem hrozně chtěl vyzkoušet. Bezkonkurenční brzdy a zajímavý projev V4.
Recenze
Motorku jsem koupil protože jako snad jediná ze sportovněji zaměřených se vyráběla s automatem a to ne ledajakým, ale rovnou DCT. To je asi hlavní atribut motorky, který ji odlišuje od zbytku, krom tedy véčkového motoru. Chtěl jsem to jednou vyzkoušet a mít - tak to mám :)
JÍZDNÍ POCITY:
VFR je krásně prostorné. Jezdím většinou ve dvou a komfort na VFR je s SX, kde jsme byla na sobě namačkaní jak sardinky, nesrovnatelný. Pilot má sportovněji předkloněnou pozici, čímž dává spolujezdci životní prostor a místo k pohybu.To platí pro všechny motorky se sportovním posezem a je to myslím hlavní přednost oproti vzpřímenému posedu čistokrevných cesťáků a naháčů, kdy je spolujezdec utlačován zakloněným řidičem a nemá si kam dát hlavu a težko se zapře o nádrž. Motorka se dobře vodí, je velmi stabilní, kapotáž je skvěle účinná. V šikanách jsou ta kila navíc trochu znát, je to podobné Hayabuse. Ale to není nic negativního. Mně ten správný mix ovladatelnosti a stability pro jízdu na silnici strašně vyhovuje, proto si často vybírám stroje co mají zátah vykoupený pár kily :) Motorka tolik neposkakuje a není zjančená, dává jistotu a krásně plynule letí fofrem zatáčkami. Je silná a má zátah jako prase. Opět celkem podobné Hayabuse. Originální sedlo skutečně klouže - tip je nastřikat ho trochu jezdeckým sprejem pro zvýšení tření, který prodávají v každých koňských jezdeckých potřebách (Equiservis apod.) Rozdíl nebe a dudy. Nebo tam dát custom jako tam mám já.
DCT:
S automatickou převodovkou musela Honda snížit brzdný účinek motoru, aby to dobře fungovalo bez ruční spojky, takže po zaklapnutí plynu nenastane mocné škubnutí a nesesype posádku na nádrž. Je tam plynulejší přechod z akcelerace do decelerace a naopak, což je super! Gearbox řadí plynule, že o tom ani nevíte a na displeji se mění čísla jakoby nic. VFR s DCT má taky kraší čas z 0-100km/h právě proto, že nikdo takhle rychle přeřadit s manuálem nedokáže. Je to dílo několika milisekund, kdy jedete na dvojku ale zároveň s ní je už předřazená trojka, jen se přepnou spojky. Funguje to skvěle. Kochačka se jede v automatickém režimu, záživnější jízda je pak lepší s řazením pádly, které jsou na levém řidítku - palec řadí dolů a ukazováček nahoru. Občas místo přeřazení zatroubíte nebo přepnete blinkr, je toho na tu levou ruku prostě moc, ale zase nemusí spojčit, tak ať se nefláká. A časem se člověk naučí a ví kam sáhnout.
MOTOR:
V4 je moc dobrý motor s krásným zátahem odspodu a tučnými středními otáčkami. Je jako bručící medvěd. Celkově to usporádání do V hází ten zvuk i vibrace níž a působí to poklidnějším dojmem než řaďák 4vál.
BRZDY:
Ty opravdu stojí za samostatný odstavec protože jsou vážně jedinečné. Nechápu jak jedním polechtáním dokážou zastavit tenhle ne právě lehkonohý stroj. Asi je to dáno i tím, že jsou duální a nějaké procento jde z přední páčky i na zadní kolo. Takže jeden prst a to úplně stačí. Ukázkové dávkování - perfektní pro trailbraking.
CELKOVÝ DOJEM:
Není to na řádění na okruh, ale pro svižnou jízdu na silnici určitě ano. Je rychlá, silná, ovladatelná a stabilní a s tou převodovkou je to pecka - nový rozměr ježdění. Máte stále sportovní pocity a stále na tom můžete udělat dvoutýdenní dovolenou s kuframa. Ano je to kompromis, ale velmi příjemný. Ta motorka je jiná a zaslouží si pozornost a lásku. A ode mne se jí dostává obojího :)
Kráska
Kráska
Kráska
Jo máš pravdu je to super mašina...