renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 11.5.2019
Aktualizováno 28.10.2022
Zobrazeno 6 836x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

první pořádná vyjížďka

Vloženo: 15.05.2019, Uskutečněno: 12.05.2019, Zhlédnuto: 17x


Tak jsem motorku více jak dva měsíce po koupi konečně pořádně vyzkoušel !
V profilu již zmíněný kamarád, říkejme mu třeba Flákač, měl jako jediný čas z celé grupy co má jet letos Bosnu. Nevadí, ve dvou to bude aspoň utíkat. Žádné zbytečné pauzy, vykecávání, cigárka atd.
No, chvílemi to utíkalo na můj vkus až moc Nejen, že nebyl čas na žádnou fotku, ale Venca, co by úspěšný závodník na čtyřkolce a dakarský mechanik, má proti mě v terénu ty rychlosti někam posunuté. Když se pořádně rozjel, snažil jsem se ho chvíli držet, ale smrdělo to průserem, tak jsem toho radši nechal a jel svým tempem.
Nemám problém s tím, jezdit na silniční motorce dvoustovkou po okrskách, ale valit stovkou po rozbité šotolině ať už po louce či po lese, to mi dává psychicky solidně zabrat. Asi bych neměl přemýšlet nad tím "co kdybych náhodou potřeboval zpomalit nebo zastavit ?"

Díry, kořeny, hrby, kameny, písek, bahno...té motorce je to jedno. Neříkám, že se nad povrchem vznáší jako na prachovém polštáři, některé díry byly solidně znát. Ale překvapuje mě s jakým klidem podvozek vše zvládne. Rozhodně s větším než já Ono jet sám, díry po loužích bych si v klidu objel, nebo je projel krokem, ale když ten magor přede mnou letí kilem tak co mám dělat ??? Zatnout zuby a doufat, že se to pode mnou nerozpadne, nebo že mě ta potvora vzteky neshodí. Myslím si, že na silnici jsem celkem schopný jezdec, ale v terénu mám ještě pořádné mezery

Dali jsme celkem asi 150km cestou necestou, vyzkoušeli výjezdy, sjezdy, blátíčko, kamení, jízdu krokem i rychlost na silnici a motorka se osvědčila.

Podvozek je na motorce asi to nejlepší co jsem zatím měl. Proti XT i Transalpu toho pobírá rozhodně mnohem víc. Nechá si líbit rychlejší průjezdy terénem a jízda je příjemnější, jistější a pohodlnější. Tedy zatím spokojenost. Ohledně pohodlí...líp to filtruje nerovnosti než mé předchozí stroje, to rozhodně ano. Ale sedačka mi přijde na můj vkus docela tvrdá, ještě že do Bosny nejedeme po ose, ale vezeme tam motorky na vleku

Gumy Velice oblíbené téma a postoj k němu je silně individuální. Mám obrovské štěstí, že motorky do Bosny se vezou, takže nemusím podstupovat žádné kompromisy. Na předek Metzeler Unicross. Krosová guma s homologací na silnici. V terénu se chová naprosto perfektně, lepší jsem ještě neměl. Na silnici se to taky celkem dá, čekal jsem to horší. Cca do 120ti v pohodě a svižně projedu vše, řízení je samozřejmě jak na žvejkačce, ale i do zatáčky to na suchu trochu drží a pokud ne, konec přilnavosti o sobě dá rozumně vědět. Brzdit se musí opatrně a na mokru dvojnásob, ale to je jasná věc.
Dozadu přišla Metzeler Karoo. Proč ? Protože byla jen asi za 1100,- a Unicross se v potřebném rozměru nedělá Jaká je ? Silnice pohoda, šotolina taky no a v blátě nic moc. Asi něco jako TKC 80 nebo Mitas E-09, takový univerzál. Ale zase stojí půlku, takže životnost je mi tím pádem naprosto ukradená a po Bosně tam klidně dám něco jiného. A stejně tam není tolik bláta jako u nás, ale spíš kamení. A na to bude stačit.

Brzdy Nepřekvapivě to brzdí líp než Transalp i Tenere dohromady, ale naprosto překvapivě se mi při intenzivním brzdění na asfaltu zablokovalo přední kolo a málem jsem hodil tlamu ABS samozřejmě vypnuté, protože v terénu se nehodí, no a na přejezdy po asfaltu ho přeci nebudu zapínat, že. Ano, na předku mám špunty gumy, ale tohle mi Transalp též obutý na špuntech nedělal, musím na páčku víc s citem

Motor Líbí se silný spodek i střed otáček a minimum vibrací. Naopak ve vrchu výkonu ubývá a vibrací přibývá. Je ale pravda, že na rozdíl od karburátorů na Transalpu se tenhle motor nedá podtočit a při rozjezdu nebo jízdě krokem je třeba na to dávat pozor. Jak prostě otáčky klesnou pod určitou mez, stříkačka nemilosrdně vypne. Chybí tomu ta jemnost, ale tu už v dnešní době nikde nedostanu. Co naopak motoru v terénu nechybí, to je výkon. Plynovou rukojeť ani moc nedráždím a i tak motorka jede celkem svižně. Trochu si nejsem jistý zpřevodováním, ale asi jde o zvyk. Proti jiným motorkám je to prostě jinak poskládané. Kontrola trakce ? Zbytečnost. Na silnici na vodě pro zelenáče možná, v terénu k ničemu. Žádné výjezdy, hrabačky, bez rychlosti a bez zábavy. Pravda, kdybych ji měl zapnutou, asi by se mi nepodařilo zaparkovat čumák do křoví, ale za to může ta zadní guma co nečekaně podjela
Motorka má ještě plynové lanko (třikrát sláva!) a žádný ride by wire, takže při prokluzu elektronika neomezuje výkon, ale rovnou vypíná zapalování, takže když to zapomenu vypnout, místo zábavného driftu motorka jen štěká a nejede
Nejhorší na tom je, že po každém nastartování se to musí znovu a znovu vypínat. Už to vidím jak v Bosně všichni nastartujou a vyrazí, zatímco já budu ještě mačkat čudlíky aby se s motorkou v terénu dalo vůbec nějak jet. Otrava.

Ještě nějaké dojmy ? Chválím obrovský rejd, hmotnost srovnatelnou s Tenere i Transalpem (jsou tam rozdíly plus minus 3-5kg), díky nádrži pod sedlem nižší těžiště, na místě při tlačení je váha samozřejmě znát, ale při jízdě se s motorkou manipuluje dobře. Líbí se mi ještě vyhřívaný rukojeti a ESA.

Co se mi nelíbí ? Přední světlo a pak taky přístrojovka. Sice mám rád analogový budíky, zde navíc s displejem se spoustou informací, ale i když to funguje, prostě to divně vypadá. Sedačka se mi zdá trochu tvrdá, jak jedu stovkou a víc, docela na mě fouká.

Už jsem psal o tom, že je motorka polotovar, asi aby prodejci doplňků neumřeli hlady. Mimochodem nad cenou některých zůstává rozum stát. Kousky plastu či kovu za tisíce. Jeden takový kousek plastu ale soudruzi z BMW zapoměli dát mezi zadní kolo a tlumič. A tak je po jízdě zadní tlumič celý zasraný od bláta a to se mi nelíbí a budu to řešit. Jak to, že Honda i Yamaha to mají a BMW ne ???

Mimochodem zkratka BMW znamená: Budeš Mít Veliké Výdaje. Doufám, že mě se to snad týkat nebude, už jsem do ní vrazil víc než dost

A to je vše Pokračování zase někdy příště...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
fischpis (0) napsal 20.05.2019 v 13:04

Ty wole nezhubnul Václav
Jinak bych si dovolil podotknout, že to sedlo bude tvrdé akorát, ale problém bude v tom že máš málo vystlanou sedínku...


Nejnovější záznamy v deníku
  • Tři různé vyjížďky - krátké zamyšlení

    To bylo na podzim řečí, jak budu na jaře Trutníka prodávat a ejhle - ono nic. Je ta motorka tak skvělá ? Je a není. Je, protože po zbořené Yamahy Tenere 700 nic jiného podzimně-jarního (rozuměj kde na mě nefouká a mám te

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.05.2023
    Uskutečněno: 14.05.2023
    Komentářů: 2x
  • takové malé srovnání

    "Mně se moc nechce, od srpna jsem nejezdila, jedna vyšší obluda než druhá, pořádně z toho nedosáhnu na zem, akorát ti s tím praštím, je zima a bude mokro a stejně tomu moc nerozumím..." Tak přesně takhle argumentoval

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.10.2022
    Uskutečněno: 23.10.2022
    Komentářů: 3x
  • Test Yamahy Tenere 700

    Proč je svezení na Yamaze Tenere 700 v deníku u BMW ? Jednoduše, protože jsem tam jel na BMW :-) Takže jsem měl výbornou možnost bezprostředního srovnání. A jaké to bylo ? Ve zkratce: Yamaha lepší motor, vzhled, zvuk

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 12.05.2022
    Uskutečněno: 11.05.2022
    Komentářů: 2x


TOPlist