PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XR (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník matopp69
Vloženo 31.3.2019
Aktualizováno 20.7.2019
Zobrazeno 1723x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Triumph Tiger 800 XRT cobalt blue

Více fotografii

Motorka koupena od Schriewer GmbH - Rýchla dohoda, vyšli v ústrety, motorka perfektně připravena.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: na mně moc vysoká i ve verzi s nižším posedem sedla. Jináč bych hodně nad ní zvažoval.
Kawasaki Versys 650: slabší ochrana proti větru vě větších rýchlostech, zastaralý design, není možnost ovládat nastavení na řídítkach, musíte mačkat na display, což nedoporučuji při jízdě.
Kawasaki Versys 1000: slabší ochrana proti větru, 2018 zastaralý model, pro mně zbytečně veliká. Pozitívum má nádherný zvuk, 4valec. Pro dlouhé vyjíždky určtě vhodná, docela obratná. v zelené barvě kawasaki nádhera
Yamaha Tracer 900: Byla ve finále. Nádherní zvuk a zátah motoru, uspořádaní ovládačů na jedničku, ovládatelnost motorky na jedničku. Ale ja jsem cthěl cestovní enduro, tracer je vysloveně cestní (nízke umístění výfuku), což do terénu zvyšuje riziko poškození. Zároveň ne úpl
BMW F 800 GS Adventure: Moc drahá pro mně, ale věřím, že určitě dobrá.
Suzuki DL 650 V-Strom: Mně se ale vůbec vůbec nelíbí. Motorka má byt o emocích, takže za mně ne. Proto jsem ji ani nezkusil. Ale komu se líbí, tak určitě doporučuji vyzkoušet, hodně lidí si ji chválí...

První dojmy - Líbí se mi zátah motoru, design, přední denní led světlo, velice dobrá ochrana proti větru. Vůbec mě nebolí záda po několika hodín ježdění, velice dobrá výbava: full led světlo,tempomat, výhřev heftů a sedadel, různe profily nastavení. Nádherný zvuk motoru, 3válec, velice dobrý zátah, velice obratná motorka: suchá hmotnost 200kg. velice dobrý posed: po 2 hod. testovací jezdění nic mě nebolelo...

Motorku bych doporučil pro - ten, kdo má rád cestovní enduro, chce jezdit, jezdit a má rád své záda. Motorka vhodná i na nezpevněný povrch. A hlavně komu se líbí.

Doplňky na motorce - Motorka již dodána se speciálním paketem: výfuk arrow, padáky, hliniková ochrana motoru, 3 kufry. Časem ještě uvidím, co doplním.

Recenze

Moja moto kariéra začala před 25 lety, když jsem si udělal řidičák na malou motorku v patnácti letech. Zakoupil jsem Jawu 50, typ Mustang. Byla jak manželka: miloval jsem ji, ale neustále mě zlobila. Motorka měla asi 3 káble, ale neustále byl problém s elektrikou. Nejprv fungovala a pak vždy motor scípnul. Pak již vůbec nešlo nahodit. Následně jsem si udělal řidičák v 17. letech na velikou. Pak velké nic. Až v roce 2017 jsem spoznal jednu "šílenou" holku. Díky ní jsem znovu okusil motorky. Pomohl jsem ji pořídit 2x motorky Hondu a Apríliu, kde jsem je otestoval a dovezl. Pak již byl jenom malý krůčik k něčemu novému...

Začal jsem hledat. Jelikož už mi je 40 let, chci pohodlnou motorku. Předse nebudu riskovat, mám rodinu, deti, chci ještě je videt jak rostou, ja se jim daří. A samořejmě, ja si chci užít pár let a mnoho tisíc km za říditkami...

Výběr začal neslávně: Hodně mě uputala Honda Africa. Tak jsem si udělal zkušební jízdu. Motor báječný, design báječný, len ta výška. Pro mně ne, problém ustát jeji váhu, výšku a štíhlost, aby neupadla.

V ten den jsem hned zkusil Kawasaki Versys 650 a hned pak 1000. 650 mě sklamala, hlavně na dálnici. 1000, čtyřvalec, klidas a krásny záběr od spodu. Nádhera. Ale slabší ochrana proti větru, hlavně na dálnici. Taktéž design osobně se mi moc nelíbí = ale to je hodně subjektívní věc.

Suzuki, hlavně kvůli designu, mě neoslovila, ale určitě to může být dobrá motorka.

Pak jsem zkusil Yamahu tracer 900 gt. Motor nádhera. Spomezi všechny testované motorky motor nejlepší. Ten záběr. To je prostě nádhera, doporučuji vyzkoušet. Umístění ovládačů, manipulace, ovládaní, prostě nádhera. Kdo hledá víceméně čistě cestovní motorku, určite ji vyzkoušejte.

Nakonec Triumph Tiger. Musím říct, že úplně človek z ní není úplně paf, ale má velmi vývažený performance, který ma oslovil. Ovladání, záběr motoru, zatím nejlepší ochrana proti větru, hlavně na dálnici, perfektní výbava u XRT jako full led světlo, nastavitelnost podvozku, vyhřívané hefty a sedadla, tempomat, usb, hlavní stojan, u mně ještě navyše hliníková ochrana motoru, padáky, výfuk Arrow... Co se mi líbí velice perfektní ovládatelnost a čitatelnost, velice příjemné sedadlá, ani po x hodín ježdění jsem nic necítil (úplní opak u Yamahy, tam po 1hod. jsme musel udělat přestávku). Takže je to motorka jak na cestu, případně na dálnici, tak na šolotinu.

Tak 2.4. jsem si ji dovezl. Přidal jsem foto, jak byla připravená u prodejcu, pak naložena na vozíku. Jel jsem na otočku, z Prahy jsem vyrazil kolem 10hod., dorazil jsem nazpět v 3hod. v noci. Ted stále čekám na potvrzení od finančního úřadu, což úplně neznáším. Jelikož je zánovní, jenom najeto 2150km, tak dph platím tady v ČR. Malý problém: podáte žádost, zaplatíte zálohu dle svého výpočtu a čekáte, čekáte, čekáte. Finanční úřad má svých 30 dní. I když čas nedorží, nic se neděje, ved mají hodně práce, málo lidí. Takže pokud můžete, v žádnem případně nekupovat motorku mladší než 6 měsícu nebo najeto míň než 6 tisíc km. Pozor, stačí že nesplnujete jenom jednu z oboch podmínek, tak musíte zaplatit dph v ČR. Příště již budu vědět, že touto cestou teda ne. Bez toho potvrzení Vám nezaregistrují motorku, takže nedají RZ. Již 2 týdny chodím se na motorku dívat, zatím jsem instalovat držák na top case a podložku na RZ. Hned po příjezdu jsem ještě využil, že motorku mám na vozíku a udělal jsem evidenční kontrolu hned na druhý den.

Konečně, již mám RZ. Musel jsem teda hodně čekat. Motorka pořízená 2.4., RZ od 16.5.

V sobotu jsem ujel 110km, hlavně po Praze a v okolí. Spotřeba 4.8. V neděli ujeto 340km (10% dálnice, zbytek cesty I. a II. třídy), spotřeba 4.4., průměrná rýchlost 61km/h. Spoznávám ji, ale jsem rád, že jsem ji vybral. Nádherně drží stopu, čitatelná, perfektně se ovládá. Zatím mám najeto 2,5 tisíc km, takže doufám že u 10 tisíc se dostanu kolem 4l při pohodové jízdě.

K datu 20.7. zatím najazdeno 1913 km. Průměrna spotřeba 4,24l. Takže super.

Co nakonec říct? Sám jsem strávil desítky hodín čtením recenzí, až jsem z toho zblbnul. Proto bych si dovolil pořadit všem, co hledají jaké moto. Neberte to jako dotkrínu, možna někdo najde pro sebě ještě lepší postup
1, uvědomte si, na jaký štýl budete potřebovat motorku: jestl čisté enduro, jestli do města, jestli na dlouhé trasy, atd.
2, zkuste si vybrat max do 5 motorek, které se Vám líbí.
3, zkuste si dojednat zkušební jízdy. Doporučuji alespon 2 motorky v jeden den, aby jste měli čerstvé zkušenosti a mohli hned zrovnávat. Cím víc můžete otestovat v jeden den, tým líp. Pak už jenom budete znižovat výběr.
4, Pokud jste se dostali až do finále, doporučuji opět testovat obě v jeden den, každou alespon na 3 hodiny. Pak rozhodnout.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ales600
Ales600 napsal 07.05.19 v 13:05 10b.

Pěkný Tigřík ať slouží

jiřus69
jiřus69 napsal 05.04.19 v 22:37 10b.

Postup rozhodování jako přes kopírák v mém případě, jen jiná ale velmi dobrá volba. Gratuluji
Dávám už teď 10 za zodpovědný přístup

goes
goes napsal 05.04.19 v 12:09 10b.

Pecka, moc jsem nad nim premyslel, sice sem nakonec vzal novy Versys, ale bylo to jen tesne. Tak at slouzi.

Více komentářů



TOPlist