renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XR (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník matopp69
Vloženo 31.3.2019
Aktualizováno 11.3.2021
Zobrazeno 4 409x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Triumph Tiger 800 XRT cobalt blue

Více fotografii

Motorka koupena od Schriewer GmbH - Rýchla dohoda, vyšli v ústrety, motorka perfektně připravena.

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: na mně moc vysoká i ve verzi s nižším posedem sedla. Jináč bych hodně nad ní zvažoval.
Kawasaki Versys 650: verze 2018 slabší ochrana proti větru vě větších rýchlostech, zastaralý design, není možnost ovládat nastavení na řídítkach, musíte mačkat na display, což nedoporučuji při jízdě.
Kawasaki Versys 1000: verze 2018 slabší ochrana proti větru, 2018 zastaralý model, pro mně zbytečně veliká. Pozitívum má nádherný zvuk, 4valec. Pro dlouhé vyjíždky určtě vhodná, docela obratná. v zelené barvě kawasaki nádhera
Yamaha Tracer 900: Byla ve finále. Nádherní zvuk a zátah motoru, uspořádaní ovládačů na jedničku, ovládatelnost motorky na jedničku. Ale ja jsem cthěl cestovní enduro, tracer je vysloveně cestní (nízke umístění výfuku), což do terénu zvyšuje riziko poškození. Zároveň ne úpl
BMW F 800 GS Adventure: Moc drahá pro mně, ale věřím, že určitě dobrá.
Suzuki DL 650 V-Strom: verze 2018 se mi ale vůbec vůbec nelíbí. Motorka má být o emocích, takže za mně ne. Proto jsem ji ani nezkusil. Ale komu se líbí, tak určitě doporučuji vyzkoušet, hodně lidí si ji chválí...

První dojmy - Líbí se mi zátah motoru, design, přední denní led světlo, velice dobrá ochrana proti větru. Vůbec mě nebolí záda po několika hodín ježdění, velice dobrá výbava: full led světlo,tempomat, výhřev heftů a sedadel, různe profily nastavení. Nádherný zvuk motoru, 3válec, velice dobrý zátah, velice obratná motorka: suchá hmotnost 200kg. velice dobrý posed: po 2 hod. testovací jezdění nic mě nebolelo...U Yamahy po 1 hod. jsem si musel dát přestávku.

Motorku bych doporučil pro - ten, kdo má rád cestovní enduro, chce jezdit, jezdit a má rád své záda. Motorka vhodná i na nezpevněný povrch. A hlavně komu se líbí.

Doplňky na motorce - Motorka již dodána se speciálním paketem: výfuk arrow, padáky, hliniková ochrana motoru, 3 kufry. Časem ještě uvidím, co doplním.

Recenze

Moje moto kariéra začala před 25 lety, když jsem si udělal řidičák na malou motorku v patnácti letech. Zakoupil jsem Jawu 50, typ Mustang. Byla jak manželka: miloval jsem ji, ale neustále mě zlobila. Motorka měla asi 3 káble, ale neustále byl problém s elektrikou. Nejprve fungovala a pak vždy motor scípnul. Pak již vůbec nešlo nahodit. Následně jsem si udělal řidičák v 17. letech na velikou. Pak velké nic. Až v roce 2017 jsem spoznal jednu "šílenou" holku. Díky ní jsem znovu okusil motorky. Pomohl jsem ji pořídit 2x motorky Hondu a Apríliu, kde jsem je otestoval a dovezl. Pak již byl jenom malý krůčik k něčemu novému...

Začal jsem hledat. Jelikož už mi je 40 let, chci pohodlnou motorku. Přece nebudu riskovat, mám rodinu, děti, chci ještě je vidět jak rostou, ja se jim daří. A samozřejmě, já si chci užít pár let a mnoho tisíc km za říditkami...

Výběr začal neslavně: Hodně mě upoutala Honda Africa. Tak jsem si udělal zkušební jízdu. Motor báječný, design báječný, len ta výška. Pro mně ne, problém ustát její váhu, výšku a štíhlost, aby neupadla.

V ten den jsem hned zkusil verze 2018 Kawasaki Versys 650 a hned pak 1000. 650 mě zklamala, hlavně na dálnici. 1000, čtyřvalec, kliďas a krásny záběr od spodu. Nádhera. Ale slabší ochrana proti větru, hlavně na dálnici. Taktéž design osobně se mi moc nelíbí = ale to je hodně subjektivní věc.

Suzuki, hlavně kvůli designu, mě neoslovila, ale určitě to může být dobrá motorka.

Pak jsem zkusil Yamahu tracer 900 gt. Motor nádhera. Spomezi všechny testované motorky motor nejlepší. Ten záběr. To je prostě nádhera, doporučuji vyzkoušet. Umístění ovládačů, manipulace, ovládaní, prostě nádhera. Kdo hledá víceméně čistě cestovní motorku, určitě ji vyzkoušejte.

Nakonec Triumph Tiger. Musím říct, že člověk z ní není úplně paf, ale má velmi vyvážený performance, který mě oslovil. Ovládání, záběr motoru, zatím nejlepší ochrana proti větru, hlavně na dálnici, perfektní výbava u XRT jako full led světlo, nastavitelnost podvozku, vyhřívané hefty a sedadla, tempomat, usb, hlavní stojan, u mně ještě navíc hliníková ochrana motoru, padáky, výfuk Arrow... Co se mi líbí velice perfektní ovládatelnost a čitatelnost, velice příjemné sedadla, ani po x hodin ježdění jsem nic necítil (úplní opak u Yamahy, tam po 1hod. jsme musel udělat přestávku). Takže je to motorka jak na cestu, případně na dálnici, tak na šolotinu.

Tak 2.4. jsem si ji dovezl. Přidal jsem foto, jak byla připravená u prodejce, pak naložena na vozíku. Jel jsem na otočku, z Prahy jsem vyrazil kolem 10hod., dorazil jsem nazpět v 3hod. v noci. Ted stále čekám na potvrzení od finančního úřadu, což úplně nesnáším. Jelikož je zánovní, jenom najeto 2150km, tak dph platím tady v ČR. Malý problém: podáte žádost, zaplatíte zálohu dle svého výpočtu a čekáte, čekáte, čekáte. Finanční úřad má svých 30 dní. I když čas nedodrží, nic se neděje, veď mají hodně práce, málo lidí. Takže pokud můžete, v žádném případě nekupovat motorku mladší než 6 měsíců nebo najeto míň než 6 tisíc km. Pozor, stačí že nesplňujete jenom jednu z obou podmínek, tak musíte zaplatit dph v ČR. Příště již budu vědět, že touto cestou teda ne. Bez toho potvrzení Vám nezaregistrují motorku, čiže RZ. Již 2 týdny chodím se na motorku dívat, zatím jsem instalovat držák na top case a podložku na RZ. Hned po příjezdu jsem ještě využil, že mám vozík na motorku a udělal jsem evidenční kontrolu hned druhý den.

Konečně, již mám RZ. Musel jsem teda hodně čekat. Motorka pořízená 2.4., RZ od 16.5.

V sobotu jsem ujel 110km, hlavně po Praze a v okolí. Spotřeba 4.8. V neděli ujeto 340km (10% dálnice, zbytek cesty I. a II. třídy), spotřeba 4.4., průměrná rychlost 61km/h. Spoznávám ji, ale jsem rád, že jsem ji vybral. Nádherně drží stopu, čitatelná, perfektně se ovládá. Zatím mám najeto 2,5 tisíc km, takže doufám že u 10 tisíc se dostanu kolem 4l při pohodové jízdě.

K datu 20.7. zatím najezděno 1913 km. Průměrná spotřeba 4,24l. Takže super.

Dne 15.3.2020 první jízda s kolegou z práce. I když mi ukazovalo 12 stupňů, není to jako v letě. Nakonec jsem si oblékl všechny 2 vrstvy do bundy. Výhoda zapnul jsem si výhřev sedadla. Myslel jsem si, že to nebudu potřebovat, ale jsem za to velice rád. Kolega uvažuje, že si do nechá nainstalovat na svoji afriku, ale vyjde ho to na cca 12-15 tisíc kč. Takže za mně super věc. K dnešnímu dni mám zatím najeto 4380km. Věřím, že tento rok to bude mnohem, mnohem víc. Jediný stoppage může být korona vírus...

Rok 2020 jsme začali s kámošem již v březnu - víc foto a komentů v deníku motocyklu.

Teď na konci listopadu mohu uzavřít motojízdu 2020. V shrnutí: Najeto 7600km, 24 jízd. Celková spotřeba dle tankování 4,52l (20% dálnice, zbytek silnice 2 a 3. třída, město/vesnice). Pokud jsem jel s kamarádem, co má 125, tak spotřeba byla 3,9l (jízda 90 max mimo vesnici). Projel jsem zatím jenom ČR, příští rok možno se mi povede přidat zahraničí. K motorce? Krásně se s ní jezdí včetně města a křižovatek, silnice taky v pohodě, což je supr vyhřívané hefty a sedadlo (zapínal jsem při teplotě 10 stupnů). Takže hodně doporučuji. Zatím co vidím její limit je ustálená dálniční rychlost 140+: pokud někdo jezdí hodně po dálnici, tam doporučuji již 1200. Možná o 2 roky tam skončím. Ale zatím zůstávám s 800.

Tak sezóna 2021 začalo docela brzo v únoru, stihli jsme s kámošem ještě před lockdownem (zákaz cestovat mezi okresy) v neděli 28.2. I když bylo 10°, bylo slunečno, potkali jsme hodně kolegů. Všichni využili poslední možnost. Zároveň jsem odskoušel nové obutí Pirelli Scorpion Trail II. Budu pak referovat zkušenosti, ale zatím předběžně je to lepší.

Určitě se pak podívejte do mého děnníčku...

Tak hlavně všem vždy kolami dolu a šťastný návrat domů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marin35
marin35 napsal 21.03.21 v 09:49

Hezky napsaný, tak hodně pohodových kilometrů přeji, a za modrou určitě 10 b, ta je boží

Sogeth
Sogeth napsal 14.01.20 v 14:41 10b.

:D Jako pres kopirak. Od prvni motorky (heč ja měl Simsona), pres 20ti letou pauzu až po kandidaty ke koupi.

Fratr
Fratr napsal 21.10.19 v 19:51 10b.

Mohu potvrdit, motorka je opravdu pěkná a jede skvěle. Mě se hodně líbí denní LED (hlavně ve zpětném zrcátku ) Držím palce, ať stále dobře slouží a přiveze ti hodně skvělých zážitků a bezpečné tisícovky kilometrů.
Rozhodně 10 za uvážený a seriózní výběr.

Ales600
Ales600 napsal 07.05.19 v 13:05 10b.

Pěkný Tigřík ať slouží

jiřus69
jiřus69 napsal 05.04.19 v 22:37 10b.

Postup rozhodování jako přes kopírák v mém případě, jen jiná ale velmi dobrá volba. Gratuluji
Dávám už teď 10 za zodpovědný přístup

Více komentářů



TOPlist