PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FLHTCU Electra Glide Ultra Classic (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vajdi217
Vloženo 25.3.2019
Aktualizováno 28.10.2019
Zobrazeno 2 347x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Je to majestátní hromotluk který vždy upoutá pozornost bez ohledu na počet doplňků.Když se ze zatáčky vyhrne její mohutná hruď a zaduní - to nenechá nikoho v klidu. A kdo říká že jo tak lže

Více fotografii

První dojmy - V prvním dojmu bylo hodně respektu. To proto, že jsem přesedlal z mnohem menší a hlavně lehčí motky.( virago 1100 ) Ta váha je opravdu znát. Ale i přesto se na toho mastodonta rychle zvyká. Trochu mě překvapily brzdy. Virago stálo na fleku, ale tenhle tank potřebuje delší úsek. Prostě 400 kilo

Motorku bych doporučil pro - Pro koho se hodí? Kdo ji chce a troufne si. Rozhodně se s ní dá sblížit docela rychle. Jeden by to ani nečekal.

Doplňky na motorce - Chromovaný drátový kola, dofukovací sedlo, přídavná světla, přední deflektory, chrom nosi s LED spojlerem. Další dodám sám až se zvetím z té hlavní investice.



























Recenze

Vybral jsem si ji protože už mě a moji ženu nebavilo na každým výletu řešit co se všema věcma a hlavně kam dát ty škopky z hlavy. Sice šly na Viragu zamknout k motce, ale co když bude přšet. Navíc poslední výlet do Rakouska na FAKER SEE nás utvrdil, že to chce něco většího a pohodlnějšího. Brácha sedlá Goldwinga 1800, ale to jsem zavrhl. Chyběl by mi ten dunivý zvuk dvouválce. Takže jsem vybíral z Kawasaki 1700 Voyager a Electra Ultra Klasik. Vyhrál to nakonec Harley. Ten zvuk se prostě nedá napodobit. Jinak jsou asi srovnatelný. Jeden má to, druhý zase ono.
Po provedení náležitostí spojených s koupí jsem konečně nasedl a vyrazil k domovu. Domů to bylo z Havířova necelých 150km. a já měl trochu hrůzu z křižovatek kvůli zastavování a zvládání té neskutečné váhy. Byla to zbytečná starost. Mám na ní doplňkové sedlo s dofukováním, takže stačilo odpustit trochu vzduchu abych líp dostal na zem a byl jsem hned jistější. Než jsme s bráchou dojeli před Ostravu, tak jsem věděl že můžeme klidně udělat zajížďku do Opavy do kšeftu s doplňkama. Tam jsem sice jen slintal páč jsem byl bez peněz. No a pak nastala ta nádhera. Vyrazil jsem k domovu. Ochytat si ovládací prvky netrvá na téhle krásce dlouho. Jen pár drobností jako blinkry ( každý na jiný straně ) jiné umístnění houkačky a ovládání světel - to vše je jen na zvyku. rozhodně to není nic proti ničemu.
Ve městě mi vadilo časté řazení rychlostí. Předchozí motka dostala pětku a mohla na ni jet přes město i po dálnici. Tohle je jiný kafe. Kvalty jsou dlouhý a častější řazení je nevyhnutelný. Všchno se ale změní při nájezdu na dálnici. Tam je tenhle křižník prostě doma. Zaředím šestku, motor při 120 přede cca do 3000 otáček a jedu jako král. Pro předjetí je třeba počítat s větší prodlevou. Ne že by byl motor slabý, ale rozpohybovat tu masu železa prostě trvá trochu dýl než u Viraga. Electra to ale vynahradí víc než stokrát. Dnes říkám. že jsem tuhle změnu měl udělat dávno. Pohodlí při jízdě je neskutečný. Když člověk vidí jak se vše chvěje při volnoběhu, tak se dátěžko uvěřit jak se dokáže tohle třepadlo změnit v ladnou dámu hned po rozjezdu. Určitě jí nejvíc sedí dálkové trasy. Ve městě to taky zvládá v poho, je to pak jen o tom jak řidič dokáže zvládat její váhu při častém zastavení, otáčení a parkování. Určitě bych ji netahal nikam do terénu. Kdo umí, tak si to klidně může zkusit ale já budu raděj opatrnější. A nakonec těmhle dámám moc nesluší zablácený blatníky a suchá tráva nachytaná na rámu.
Já si raději vychutnám tu pohodu na pěkné silnici se zapnutým rádiem nebo CD s pěknou muzikou. Na výlety teď naložím v poho vše co potřebuju a vím že to nezmokne. Baťůžek mám malej a lehkej, takže si můžeme dovolit i nějaký to kilo bagáže navíc.
Zatím jsem na ní ujel jen cca 350km, ale po hrubém propočtu mi spotřeba vychází do 6-ti litrů. To považuju za suprovou hodnotu na takovýho macka.
Tak teď už je doufat, že když bude dostávat to co potřebuje, že mi bude vracet to co potřebuju já.

Po nějakým tom kilometru můžu už něco doplnit. Při cestování pořád víc a víc oceňuji tu pohodlnou jízdu. Na brzdy už jsem si zvykl. možná jsem upravil trochu svůj předchozí styl jídy ( z VIRAGA ), ale rozhodně to nebylo nic zásadního. Nejvíc mě děsila ta váha, která se při pomalé jízdě, rozjíždění, zastavování a manipulaci se strojem na malým prostoru špatně zvládá. Pak stačí jen trošku naklopit přes určitou mez a jde to k zemi jako mrtvej brouk. Tu ostudu jsem si uříznul při odjezdu ze srazu, kdy jedna noha šlápla na nerovným terénu při rozjezdu do díry a už jsem se i s baťůžkem váleli. To jem si řekl DOST. Viděl jsem přece na videích jak s tím jdou delat kdovíjaký kejkle, tak jsem najel na velký parkoviště a zkoušel. A JDE TO!!! Ta těžká potvora chce prostě cítit zátah do zadního kola, takže prostě poště pres spojku a případně zároveň brzdit. Poslouchal jsem ty videa a ti amíci to skutečně takhle dělají v tech policejních motoškolách. Pak jsem si nechal ještě nově podrazit boty, aby mi jsem měl jistotu v pevným zapřením o silnici. Švec prťavec mi tam dal suprovou neklouzavou podrážku a je to fakt rozdíl.
Každopádně pořád to chce dobře rozmýšlet kde a jak zatavit, nebo se otočit.
Dřív jsem si myslel, že tenhle parník otočit na obyčejné okresce bez zastavení a přešlapavání prostě nejde. Dnes to není problém.
Udivuje mě, jak jde takhle kráska krásně do zatáček. Po téhle stránce se můj předchozí styl vůbec nemusel měnit. Měl jsem sice obavy ze škrtání ploten o silnici, ale jelikož mi to dělalo jen v levých zatáčkách, zjistil jsem unavenou pružinu stojánku. Po výměně je klid a myslím že na škrtnutí o plotnu je tam ještě sakra velká rezerva v náklonu. Oproti jiným značkám je tohle teda super. Tohle bych od toho tanku nečekal.
Co mi ale vadí je to, že ten motor šíleně hřeje. V těhle ,,pařácích" zajet do města a nedej bože popojížět v zácpě je utrpení. Hlavně pro pravou nohu. Tam se mi začnou teplem škvařit chlupy na noze i pod kalhotama. Ty svody prostě pálí jako to nejhorší Chilli. Naproti tomu při chladnějším počasí je to zase výhoda. Zavřu deflektory na masce a pod motorem a jedu jako by to mělo topení.
A ještě jedna pozitivní věc: velice jednoduše se dají sundat a zase nandat boční kufry. Pro čištění motorky a případnou údržbu prostě bomba.
Další zkušenosti zase přidám později. Čeká nás Rumunsko, tak uvidíme jak se s tím poperem.
Takže Rumunsko je úspěšně za náma. Musím se přiznat, že mě ta hle motorka pořád příjemně překvapuje. Čím? Náš výlet totiž začal tím, že krásně pršelo a přšelo nám od Vyškova až po Rumunský hranice, jeli jsme jen v koženým bez nepromoků a výsledek z této jízdy cca 600km byly zvlhlý ( nikoliv promočený ) rukávy mojí bundy. Baťůžek byl úplně v poho, tu jsem zakryl já a dokonce ani boty jsme neměli ani opláchnutý vodou. Prostě na téhle motorce neprší . Pak nám už začalo krásný letní počasí a užívali jsme si jízdu přes Tranfagaraš, Transalpinu a kus Rumunska. A zase příjemný překvapení. Na tom bezpočtu krásných zatáček mě znovu udivilo jak se s tím parníkem dá neskutečně klopit. Bez škrtnutí stupačkou se dá projet kdejaký vracák a serpentina. Ve stoupání a zatáčkách v klidu konkuruje GoldWingu. Na tom jel brácha a rozhodně neměl pocit, že by můj Harley v něčem ztrácel. A to i přes větší obsah a výkon. Zatáčky jsme projížděli asi úplně shodně. Ačkoliv tohle nejsou stroje na závody, někdy se člověk prostě utrhne a ,,dá si to". Občas jsem měl pocit, že už ležím na asfaltu. Ale pořád nic, ani žádný šrtnutí. Jen na levý straně boční stojánek. Ten zkusím nějak pořešit. Jinak je to fakt dobře postavená motorka.
Jediná vada na kráse byla zácpa v Budapešti po cestě zpátky. Tam se to opět hrozně hřálo a teplota oleje už přecházela svý maximum. Takže nezbývalo nekompromisně natlačit ten tank mezi auta a projet to kličkama z pruhu do pruhu a i mezi pruhy no kam se dalo. A zase překvapení. Ten tank, ten parník, ta přetěžká potvora se dá i v tomhle provozu ovládat s lehkostí jako by jel člověk na padesátkovým skůtru.
V něčem se asi opakuji, le asi proto, že obavy z z té velikosti a váhy byly fakt velký a cítil jsem z toho velký respekt. Proto mě to opravdu o to víc baví, když člověk poznává, že dobře vybral a jeho sen nebyl nesmysl.
Jak bude něco dalšího, tak zase připíšu. Z jízdy to asi nebude - sezona už je u konce. Přes zimu plánuji nějaký ten servis, vylepšení a zkrášlení, tak třeba budu mít nějaký poznatky.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr5potštejn
Petr5potštejn napsal 12.10.20 v 22:10

Mám rád velký motorky.

Petak76
Petak76 napsal 22.01.20 v 13:33 9b.

no...když to čtu...pěkně si na něm jezdíš:) hezkej parník...to že to bude hřát je víceméně jasné...je to vzducháč...:)

Žafla
Žafla napsal 21.11.19 v 14:55 9b.

Tak tohle je pořádnej parník.Jsi na cestě jak v obýváku.Nádherná

toša.
toša. napsal 06.10.19 v 13:31 10b.

Super stroj

Maxikovič
Maxikovič napsal 05.08.19 v 19:01 10b.

Více komentářů



TOPlist