motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ6 Diversion (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mac73
Vloženo 21.3.2019
Aktualizováno 21.3.2019
Zobrazeno 1393x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Univerzal v kazdem ohledu, lehka a ovladatelna motorka pro vsechny

První dojmy - Prekvapila me vykonem a obratnosti, navic neni uplne mala, jak jsem se obaval.. Trochu me zarazi, ze uz se polokapotovany motorky moc nedelaji, protoze to je podle myho dobrej kompromis.. Pro cesty i na vyblbnuti

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny..

Doplňky na motorce -



Recenze

Přestože jsem se tomu „bránil“, začínám si život v jedné stopě užívat čím dál víc a pomalu se mi zdá, že nájezd na moto a v autě se začíná povážlivě vyrovnávat

Abych to zkrátil. Zimu jsem využil k výběru další motorky a po dlouhém načítání recenzí, shlédnutí řady videí a po obchůzkách motobazarů jsem na jaře pořídil další stroj.

Důvodů bylo hned několik:

1) Batůžek chtěl sedět na něčem pohodlnějším, kde by zvládal i delší cesty, což na mé první motorce (Kawasaki Vulcan S) nebylo úplně možné. Takže to mělo být cestovní moto a to polokapota a nebo kapota, přičemž jsem nechtěl lézt na žirafu (mám na mysli cestovní enduro Versys, V strom, Multistrada..)

2) Nechtěl jsem mít na Vulcanovi šílené roční nájezdy a chtěl rozložit svůj motorkářský apetit na dvě motorky. Plán byl tedy mít další motorku na dojíždění do práce (65 km).

3) Chtěl jsem aby to solidně jelo, ale já při jízdě současně nevyklepával bobky z nohavic. Takže to měla být klidná až začátečnická motorka, na které by mohl případně jezdit i batůžek sám.

Dal jsem si rozpočet +-100 a hledal. Do kritérií se vešli Yamahy FZ6 Fazer S2 a XJ6 Diversion, Honda VFR 800, Kawasaki ER6F a Yamaha TDM900. Vítězem se stala Yamaha XJ6 Diversion. Koupená byla v únoru ve FREEMOTO Prostějov a zatím jsem moc spokojen. Motorka má původ v Itálii a jezdila ji předemnou holka Starala se o ni příkladně! Jak říká kamarád, je to supervoňavka :D

Mám na ní zatím najeto asi jen 1000 km a chci se s vámi podělit o své první dojmy a zkušenosti.

Hned na začátek prozradím, že XJ6 Diversion splnila všechna moje kriteria, přičemž jako bonus má hlavní stojan a v bílé je moc pěkná. Určité negativum je výfuk. Nebo spíš ta krabice utopená kdesi pod motorkou. Zvuk není špatnej od 6 tisíc otáček, ale do té doby je to tichoučkej vysavač :D Výrobce chtěl aby umístění výfuku zespoda umožnilo lépe využit bočních prostor pro zavazadla, což svojí logiku určitě má. Já ale zatím boční kufry neplánuju.

Motorka má překvapivě plynulý nárůst výkonu, přičemž od 10 tisíc otáček i příjemnou špičku, která z ní činí docela sportovní stroj. Dokážu si představit jezdit s ní po okruhu a při otáčkách nad 9-10 tisíc by z ní mohl být i pěknej divoch :D Ale na okruhy a kolínka zatím moje ježdění není, takže zpět na zem. Četl jsem na fórech motorkářů, že je motorka výkonově slabá až bezzubá. No nevím. Superbiky jsem nikdy nejezdil, ale těch 57kw mi zatím přijde jako velmi slušná porce výkonu i na vyblbnutí.

Brzdy jsou úplně v pohodě, nic ostrýho a současně žadný bláto. Přední dvoukotouč bez problémů a zadní brzda je taky dostatečná. Líbí se mi odladěný řazení, který tam padá na výbornou a je dobře odstupňovaný.

Moto má výborně nastavené odpružení na cesty. Měkčí, přejezdy nerovností (a to i s batůžkem) jsou jedna báseň. Trochu klidu tím sice ztrácí v zatáčkách, ale nic dramatického. XJ6 je lehká, skvěle ovladatelná a s ergonomií, která mi velmi vyhovuje. Přispívají k tomu docela široký řídítka a vzpřímenější posez, přičemž nohy nejsou až tak skrčený a zastrčený někde daleko vzadu. Užívám si výhod polokapoty. Ač měřím 188 cm, stačí se sehnout k nádrži a v pohodě se schovám za standardní štít a pak je i cestování ve vyšších rychlostech bez chyby. Jízda nad 200km/h není problém. Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy. Trochu jsem byl zklamanej, že XJ6 nemá standardně na palubním počíítači průměrnou či okamžitou spotřebu, ale není nebe bez mráčku - je to přeci jen "starší" stroj.

Lehkým opáčkem z matiky jsem propočetl spotřebu 5,1 litrů, ale jsem si jistej, že je to mým „řáděním“ a užíváním si vyšších otáček při testu stroje. Při poklidné cestě do práce se spotřeba pohybuje kolem 4 litrů a to je hodně dobré.

Kvituji drobné příplatkové doplňky, které motorka měla. Ledkové směrovky, držák na kufr GIVI a hlavně vyhřívané gripy Oxford. Já jsem blázen co jezdí i když jsou ranní teploty kolem nuly a tohle je vychytávka k nezaplacení! :D

Aktuálně dokoupen kufr GIVI V46N a GIPRO pro ukazatel zařazené rychlosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
111Šárka
111Šárka napsal 27.03.19 v 08:30 10b.

Ahoj, díky za super komentář. Mám ji teď 10 dni a každá zkušenost dobrá . Už se moc těším. Měj se fajn.

Mac73
Mac73 napsal 25.03.19 v 14:13

Diky moc za komentare..
200 to jede v poho i s myma vic jak 90 kg. Maximalku testnu v lete a dopisu..

prizdisrac
prizdisrac napsal 25.03.19 v 14:07 9b.

Fajn motorka i recenze, jen jsem se zarazil u prohlášení, že jet nad 200 není problém, když se svými 70kg a 2013 Diversion F (tj. celokapota a max. otáčky ještě o 500 vejš) byla maximálka 217 km/h (tacho)

Více komentářů



TOPlist