Jelikož se nám udělalo docela hezky ( platí jen pro tento víkend ) tak mě to to konečně donutilo uskutečnit plánovanou výměnu oleje. Na podzim jsem to porád odkládal, že bude čas a ono je to tady. Pokud chci jezdit musí stará náplň ven.
Pořídil jsem si "konečně" odpovídající zvedák a hurá na to. Výhoda správného vybavení se ukázala hned na začátku. Super přístup, žádná improvizace. Na Raiderovy jsou výpustný šrouby hned tři. Dva z boku na bloku motoru před a za uchycením stojanu a jeden z pravé strany u tlumící jednoty zadního kola. Z toho šroubu jsem měl trochu strach , jelikož už tam byla vložka od umělců z Brněnský Yamahy. A v pohodě, povolit šel bez problémů a ty ostatní taky. Očko 17mm nic víc netřeba. Ani jsem moc nepocejpral podlahu. Filtr, mrška, trochu držel, ale nakonec neodolal. Nová náplň, nebudu tady rozebírat různé debaty co a proč dát do motorky za olej, to nemá asi cenu Yamalube 10w40 polo syntetika podle výrobce a vyřešeno.
Uplně mě zaráží reakce některých servisů, ohledně ceny a času takové výměny.
Mají to pomalu na dva dny s tím že práce tři-čtyři hodiny a cena 4 - 4,5 litru.
Já dal za 4l oleje 1400kč , Filtr Hiflo 308 ze 280 kč , práce samozřejmě za 0 kč , ale v klidným tempu včetně předehřátí , manipulace , výměny oleje a ustálení ,, bratru 2 hodiny.
A jak jsem psal na začátku, jelikož je hezky, vyrážím hned po obědě na nějakou menší trasu po okrese
Kolama dolů a potkáme se někde na cestě...
Vlastník | Pepa004 | |
---|---|---|
Vloženo | 28.2.2019 | |
Aktualizováno | 9.3.2019 | |
Zobrazeno | 1 989x |
Těsnění pod šrouby mají vnitřní průměr 14 mm.