PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MatesST
Vloženo 22.2.2019
Aktualizováno 22.2.2019
Zobrazeno 1712x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Tuono se vám buď líbí nebo ne. Mě se líbí moc. Ač neoriginalní lak tak jinak pěkná a nenapadená domácím kutilem.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 1000: Slabší podvozek, levné zpracování, 4V motor vs V2, není to italka
Triumph Speed Triple: Vyšší cena (chtěl jsem jen model1050) a není to italka

První dojmy - První dojmy... No vzhledem k tomu že už jsem vlastnil Mille r.v. 2000, Mille r.v. 2003, a RSV1000R r.v. 2005 tak žádné velké překvapení. Zábavnost díky širokým řidítkum je samozdřejmě lepší, jen to kazí fakt že prý kvuli lepší ovladatelnosti dal dozadu předchozí majitel pneu 180 místo předepsané 190. (udělalo to samozdřejmě krásnou placku a stačí se na ni blbě podivat a už je na hraně)

Motorku bych doporučil pro - I když v dnešní době výkonem nijak neohromí tak určitě pro zkušenější jezdce. Dále pro lidi co nemají na TuonoV4, pro někoho kdo chce klasickej pořádnej bajk co už se tak Často nevidí (já vim pořád jich ještě jezdí dost).

Doplňky na motorce - Zatím akorát laďák, zrcátka z novějšího modelu, a bohužel od předchozího majitele snížené sedlo (které drtí koule a celkově je uplně na ho.no. Pujde pryč) A lidi zajímalo by mě proč někdo snižuje sedlo. Jako pochopim to u motorky na které se někdo učí, ale u Tuona? Já taky nedosáhnu na zem. Jestli ti to vadí tak si zajeď někam na parkoviště a jezdi tak dlouho dokud ti to vadit nepřestane.

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj? To je otázka. To je jasný protože při opravě domu jsem neměl na TuonoV4. Ale stejně mě to k těm Apriliim pořád tak nějak táhne. Vždycky koupim nějakou rejži která mě za měsíc přestane bavit a vrátím se k italce. Jediné co mě mrzí je že jsem se zbavil Brutalky, kvuli tomu že měla o dva válce navíc a chyběl mi ss, ale ten design a podvozek za to stály... Ale stejně za těch pár drobnejch co stojí Tuňák se dle mého názoru lépe nesvezete

Motor: Jó tak s litrovím rotaxem mám jen ty nejlepší zkušenosti na své první Milli jsem najezdil přez 40tisíc včetně nekolika okruhovích dní a závodů CEC2 a pohoda. Řešil jsem pouze volnoběžku, jó tu co se tu řeší po fórech jaké to je neštěstí. Přitom dnes stojí kolem 6ti tisíc a vydrží tak 40-50 tisíc - teda když budete věřit tachometrovím hodnotám v inzerátech tak zhruba čtvrtinu. (By mě zajímalo kolik kdo navráží do těch "nesmrtelnejch" rejží)

Brzdy: Brembo - co dodat brzdí parádně. Jen je škoda že tam nedávaly ty větší brzdiče co dávali na Milli od r.v. 2001 (ty už brzděj jak radiály)

Podvozek: Jako s většinou italek si musíte vybírat dobrý asfalt (u nás problém) ale sedí jak přikovaná. Píšu spíš co vím díky zkušenostem z Mille. Tuňáka jsem kupoval koncem sezony a díky špatné zadní gumě jsem pořádně neodzkoušel ani ten Ohlins co mám vzadu. Jinak jako na všech Aprilkách (a abych si zase rejpnul do rejží tak to platí na obě GSX-R 1000) co jsem měl je slabší (na hov.o) origo tlumič řízení.

Ovladatelnost: Na dnešní poměry je to docela boubelka, ale podvozek to vyváží. Oproti supersportu v je běžném provozu díky širokým řidítkům použitelnější. Tipiju že jen díky tomu jsou Tuńáci o něco dražší než Mille.

Spolujezdec: No jako sedlo spolujezdce tam bohužel je no.

Úložný prostor: Tak lekárnička, peněženka, a telefon se pod sedlo vejde. To mi stačí.

Spotřeba: No jako četl jsem názory že prej jezdí kolem 7 litrů. Já jsem debil a jezdím kolem 10. Neřeším

Servis: Podle mě když dostává co má dostat tak je to velice spolehlivá mašina. Já jako většinou po každé koupi motorky jsem provedl přes zimu kontrolu ventilovích vůlí, vyměnil všechny náplně a filtry, ložiska v kolech (jako nebudete věřit jak moc to pomůže v ovladatelnosti i když vypadají v pořádku), a co považuju za nejdůležitější kompletní rozebrání a vyčištění brzd. No a samozřejmě gumy o předepsaných rozměrech (já prostě nechápu proč tam někdo nacpe jinej rozměr. Ku.va lidi proberte se ty rozměry nepředepisoval idiot).

Co se týče cestování tak já jako každej normální chlap jsem schopnej se zabalit do malého baťohu třeba na měsíc tak že v pohodě. Pokud jste tipická ženská tak na motorce prostě cestovat nemůžete.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
libac22
libac22 napsal 16.09.19 v 19:24 10b.

Krásnej

dzonnek
dzonnek napsal 27.02.19 v 06:56 10b.

Parádní motorka vždy jsem ji chtěl. Třeba ještě jednou. Tak ať dělá jen radost.

zdenyrr
zdenyrr napsal 26.02.19 v 11:23 10b.

Já měl u Mille 2002 předepsanou 180/55 i 190/50. To samé i u 05, tam je navíc ještě 190/55.

ventil89
ventil89 napsal 25.02.19 v 20:54 10b.

Super popis, pěkně jsem se pobavil . Ať slouží

Jasla
Jasla napsal 25.02.19 v 20:51 10b.

u Tuona jsou předepsané origo dva rozměry jak u předku 120/70-65 tak i u zadku 180 i 190. měl jsem ji téměř od nova a super.

Více komentářů



TOPlist