invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Motorkari.cz
Vloženo 20.2.2019
Aktualizováno 6.3.2019
Zobrazeno 680x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 10.04.2019, Uskutečněno: 10.04.2019, Stav tachometru: 818 km, Zhlédnuto: 1772x


Začínám zjišťovat, že nejprotivnějším nepřítelem motorkáře snad není ani tak déšť, jako vítr . Ten ledovej. Včera při cestě z Prahy domů na východ se zastávkou v královéhradeckém Nokamotu jsem se o tom opět přesvědčil. Vůbec netuším, jak je možné, že v matičce stověžateé se skoro nehnul lístek, zato už kousek za ní se do mě začal zleva opírat větřík, potom vítr a ve finále před Hradcem už dost slušný vichr. Když jsem tam stál na světlech, chvíli jsem se bál, aby mě to normálně neporazilo. Brrr.
Jelikož už máme prakticky zajeto a pospíchal jsem, jel jsem po dálnici. Tam si větru člověk užije habaděj. A krásně se dalo sledovat, jak obrovský vliv má na spotřebu . Nejde totiž vůbec o vaši rychlost, nýbrž o odpor při jízdě, který je daný jak samotnou rychlostí, tak ještě protivětrem. Tachometr tak třeba ukazuje rovnou stovku, ale motor maká, jako byste jeli sto třicet. Protože třicet fouká proti. Na začátku dálnice jsem trochu zpanikařil, protože jsem si najednou nebyl jistý, jak má CB řešenou indikaci rezervy . Je to ten poslední svíticí dílek v palivoměru, nebo ještě má začít blikat? Teď už vím, že má blikat, nicméně kdybych se býval jelito podíval do manuálu, zabralo by mi to tři minuty (máme ho pod sedlem), takhle jsem místo toho dlouhé kilometry jel schovaný za kamionem a modlil se. Ale bylo to také k něčemu dobré, při té kamioňácké devadesátce v závětří mi totiž po rovině palubní budík ukazoval okamžitou spotřebu 1,9 litru na sto ! Když jsem jel sám a ještě nefoukalo, bylo to lehce přes dva litry. A při sto deseti to byly rovné čtyři. Jenže pak začalo funět, rychlost šla dolů, spotřeba nahoru a ve finále jsem před HK měl při stovce okamžitou spotřebu rovných pět litrů ! Jasně, něco musíme přičíst/odečíst kvůli ne úplně rovné silnici, ale sledoval jsem to vždy v úsecích, které se tvářily jako rovina, a vliv větru byl teda markantní. Až budu dělat kolenovrtský článek o nízké spotřebě, musím si vybrat buď bezvětří, nebo vyrazit s větrem v zádech.
Jelikož funělo z předoboku, takových cca 10-11 hodin, nebylo možné využít plně kvalit standardního štítku. Ten je proti předchozím modelům výrazně vyšší a funguje fakt moc dobře. Dokonce tak, že se mi při nižších teplotách aktuálně testovaná helma Sena beznadějně mlží i při plně otevřeném spodním větráčku a musím vždycky vystrčit hlavu ze závětří, aby se dovnitř dostal vzduch. Nicméně prostě vítr na mě funěl a dělal randál, ale pomohlo, když jsem se trochu skrčil. A tak jsem dneska zkusil plexi zvednout a jsem zvědavý, co to udělá. Honda na CB dává jednoduchý šroubovací mechanismus, nic rychlého a operativního, co byste zvládli během jízdy. Ale je to záležitost na pár minut, takže to můžete udělat i během projížďky, když zjistíte, že vám momentální nastavení nevyhovuje. Polohy jsou dvě a jsou od sebe vzdálené značných 40 mm . Imbus je v sériově dodávaném nářadí (na fotkách je můj domácí, měl jsem ho po ruce), musíte odšroubovat čtyři šrouby, které drží plexi na držáku, a potom čtyři šrouby, které drží držák na dalším držáku. Posunout a zase dvakrát čtyři přišroubovat, trochu blbinec Jsem zvědavý, jak se to projeví.
Když už jednou držím v ruce vercajk, vždycky koukám, co ještě udělat. Zkontroloval jsem gumy, předek v pohodě, ale vzadu nám utekly dvě desetinky. CB500X má takové zvláštní foukání, předek 2,00 bary a zadek 2,80 baru . Také jsem zjistil, že řetěz nemá předepsaný průvěs 35 mm, ale dobře o centimetr víc, tak to také bylo potřeba napravit. A ve finále jsem motorku ještě opláchl hadicí, protože jsem musel poslouchat blbý poznámky, že to mám zasraný jak jetel, a přitom to bylo jen trochu zacákaný od mokré silnice. Někteří lidé jsou hrozné citlivky…
A taky jsem přemýšlel, jaké dát téhle motorce jméno. Jsem na to zvyklý, je to možná trochu dětinské, ale těší mě, že v tom nejsem sám. Je to malá motorka a Honda, ženský rod, takže je jasné, že to nebude třeba Viktor. To by se k ní nehodilo. Ale zároveň to má být taková holka pro všechno. Napadla mě na první dobrou Mařena nebo Blažena . Ještě o tom popřemýšlím…

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k zápisu
dave-lister napsal 11.04.2019 v 21:34

Nejenom spotřeba je při protivětru vyšší. U slabých motorek to docela omezuje i maximální rychlost. Na 125-ce jsem tahle jezdil v pytli za kamionem, abych vyjel rychleji kopec z Velemína na Teplice.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Redakční CB500X: První tisícovka!

    Sláva vlasti výletu, první tisícovka je konečně nakroucená! A když jsem Mařenu, jak jsem ji nakonec pokřtil, do K2 ve Vrbovce dával, měla přesně 1003 km. Škoda těch tří navíc... Te

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 17.04.2019
    Uskutečněno: 17.04.2019
    Tachometr: 1003km
  • Redakční CB500X: První výlet vedl do Jawy

    Včera jsme konečně Hondičku pořádně poprvé provětrali. Doslova provětrali, protože celkem fučelo. Takže se mohlo aspoň pěkně předvést to větší přední plexi nového modelu a mus

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 08.03.2019
    Uskutečněno: 08.03.2019
    Tachometr: 155km
  • Redakční Honda CB500X: Na Motosalonu

    Jelikož jsme Hondičku vyzvedli pouhé dva dny před konáním Motosalonu, bylo jasné, kam povede první cesta. Z ká-dvojky do redakce a hned druhý den, protože už začínala stavba expozic, z r

    Typ: Sraz
    Vloženo: 03.03.2019
    Uskutečněno: 03.03.2019
    Tachometr: 26km
    Komentářů: 1


TOPlist