Včera jsme konečně Hondičku pořádně poprvé provětrali. Doslova provětrali, protože celkem fučelo. Takže se mohlo aspoň pěkně předvést to větší přední plexi nového modelu a musím tedy říct, že na mých 174 cm to vypadá jako naprosto dostačující. Měl jsem helmu bez Pinlocku a mlžila se jak divá, protože to plexi odklání vzduch fakt fest. Jako by se Honda vždycky u druhé generace (stejný případ byl i NC) naučila dávat pořádná pléga. Snad ani nebudu zkoušet, jaké to je ve vyšší poloze. No dobře, tak kecám, samozřejmě že to zkusím. Do ní se to musí přešroubovat, vezmu si stopky a uvidím, za jak dlouho to dám. Nebo za jak dlouho si ublížím.
Co jsme jeli do Jawy dělat, to už víte z webu - fotili jsme nového Scramblera . Jenže Jawa je na jih od Prahy a my sídlíme na severu, takže to nejdřív znamenalo vopruzově nudný přesun po Průmyslové, Jugospojce a potom po šílené Vídeňské. Vlastně mám pocit, že až do Kamenice jsme furt jenom jeli v nějaké koloně. Zajoch jel na naší druhé dlouhodobé testovačce od BMW, a to je podstatně větší strojovna, navíc byla vybavená kufry, takže se občas zašprcl. Já si naopak užíval, jak je cébo hbiťoučké. Tohle bude do Prahy naprostá paráda . Akorát jsem si na první zajížděcí kilometry dokázal představit teda lepší podmínky než poskakování po městě. Na druhou stranu, na okresce bych tolikrát během jediného kilometru nezařadil.
Když jsme se po návštěvě týnecké továrny a následně ještě focení pro jeden jarní materiál otočili směrem ku Praze, měl už jsem pod sebou úplně jinou motorku, než když jsme vyráželi. Miluju právě tyhle první desítky kilometrů, než se počítadlo přehoupne přes stovku. Neustále cítíte, jak se motorka pod vámi uvolňuje . Teď mě napadla jedna paralela z manželského života, ale ještě není po desáté, tak ji radši polknu. Prostě s každým kiláskem chodí cébo volněji a volněji. Hodně znát je to na převodovce . Řadím teď poctivě se spojkou i nahoru, dolů dávám bohatýrské meziplyny a šlapu pomalu a citlivě, nicméně důrazně, abych vždycky dořadil, a s výjimkou čtyřky, která nějak vzdoruje, už všechny kvalty padají fakt jak namydlené. Naopak jako namydlené už konečně nepůsobí brzdy , které jsem progresivním přimačkáváním (když to bylo potřeba, ne že bych brzdil furt) naučil příjemnému zákusu.
Domů jsme se vraceli už skoro za tmy (děs, jak se pořád ještě brzy a hlavně rychle stmívá), takže jsem si mohl vyzkoušet, jak funguje to nové přední LED světlo . Na potkávačky moc pěkná práce, ale na dálkové jsem tedy čekal víc. Ale uvidím, až pojedu fakt za tmy a někde dál od Prahy. Páč kolem ní je furt světla moc. Za šera se taky pěkně rozjasnila přístrojovka, která je jinak i na nejsvětlejší režim docela tmavá. Ta mě baví a hlavně mě baví údaj o průměrné spotřebě. V jednu chvíli tam dokonce padlo 3,1 litru na sto , teď po těch více než 150 prvních kilometrech je průměr 3,2. Už se těším, až bude motor zajetý a já to někde po okreskách zkusím stlačit tak, aby spotřeba začínala dvojkou. To bude výzva!
Honzis
Vlastník | Motorkari.cz | |
---|---|---|
Vloženo | 20.2.2019 | |
Aktualizováno | 6.4.2022 | |
Zobrazeno | 3 258x |