relativně lehký jednoválec s širokým využitím, po úpravách ideální motorka pro adventure cestování
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
AJP PR7: naskytla se výhodná koupě 701čky
První dojmy - obratnost, lehkost řízení, minimální vibrace motoru, dávkovatelný výkon - "dole hodná, nahoře ďábelská" :-) nízká spotřeba, je doma víc v terénu, ale i na silnici po přitvrzení tlumičů (lze nastavit manuálně za jízdy, jedním prstem) dokáže pobavit skoro jako nadupaný motard
Motorku bych doporučil pro - pro ADV cestovatele a jezdce hobby rally závodů
Doplňky na motorce - kapotáž, přední nádrž, stupačky a nožní brzda R.G., snížení výšky v přepákování o 40 mm, laděný výfuk GPR, spodní ovládání spojky Oberon, eliminátor falešných neutrálů od Ladislav Lebánek,
Recenze
pořizoval jsem si ji jako třetí motorku k Transalpu 650 a Husqvarně TE310. TA 650 mám pro cestování ve dvou. Na adventure se mi TA moc neosvědčil, zejména kvůli tragickým předním tlumičům a vysoké hmotnosti stroje. Lehkou ostrou HQ 310 mám na ježdění v těžším terénu, hlavně z důvodu pilování stylu jízdy a pro zvýšení fyzické kondice. Chtěl jsem motorku, která bude mít sqělý moderní podvozek a kterou dokážu sám zvednout ze země a to i v terénu. Výkonný motor nebyl mým základním požadavkem, spíše jsem hledal stroj, který bude umět kráčet v nízkých otáčkách a nebude to žádná uskákaná koza která vyráží přískokem vpřed. Stroj jsem po různých radách doplnil o přední kapotáž, přídavnou axiální nádrž, nový airbox, rallyové frézované stupačky, laděný výfuk a eliminátor falešných neutrálů. První co jsem sundal byly stupačky spolujezdce, tento stroj opravdu nebudu trápit jízdou ve dvou, myslím si, že pro to ani nebyl určen. Motorka nemá téměř žádný úložný prostor. Je nutné jezdit s batůžkem, na delší cesty jsem pořídil měkkou podkovu od motovaky.cz
Motorka se chová skvěle co se týče jízdních vlastností, neztratí se ani na silnici, na klikatících se balkánských cestičkách je jako doma. Co jsem zatím nikdy nezkoušel je delší dálniční přejezd. Co mne příjemně překvapilo je velmi nízká spotřeba kolem 4 litrů a to jsem ji nijak nešetřil, jak na šotolinách, v lehkém terénu tak i na silniciích (Transalpina, Transfagaraš apod.). Co mě nepříjemně překvapilo byla závada pomocného válečku hydraulické spojky Magura cca po 4500 km. Je to bohužel běžná závada, opravil jsem ji na krátko neoriginálním o-kroužkem a ihned jsem díky radám na forech objednal celý spodní díl Oberon z UK. Od té doby spojka funguje perfektně.
Tahle motorka je Bomba
Díky za odkaz.
mám tohle:
http://www.rally-rai...ink-kouba-kuoba-40mm
Díky za info. zatím mám nájezd necelých 34 000 km a spojka je OK. Kdyby to zazlobilo tak do tý změny půjdu taky. Ještě jsem koukal na Tvoje snížení na přepákování. To je od Rade Garage? Mám to malinko puštěný menším předpětím pružiny. Tohle by bylo určitě lepší řešení.