PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SuumCuique
Vloženo 9.2.2019
Aktualizováno 9.2.2019
Zobrazeno 1904x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Když Kawasaki, tak (konečně) zelená!

Více fotografii

První dojmy - Neuvěřitelná! Geniální! Charismatická!

Recenze

Nuže, v roce 2018 se mi rozplynul jeden sen, a to byl zřejmě důvod, proč jsem si splnil jiný.

Už pár posledních sezón na ER 6n jsem stále více koukal po střední váze a jelikož jsem srdcem Kawař, byl jediným cílem mého zájmu (po několika nevěrných myšlenkách k Ducati) "Zed".

Co se týče modelového roku 2017 a 2018, Kawasaki se rozhodla ke snížení sedla (oproti modelovému roku 2016, což bylo "Zetko" ještě 800), a to z 834 mm na 795 mm (což je stejné jako ER 6n 2010, kterou jsem měl), taky došlo k redukci váhy a tyto dvě změny pro mne byly velkým argumentem ke zkušební jízdě (z důvodu postavy - 173 cm, 70 kg).

Zkušební jízdu jsem odjel na předváděcím modelu 2017 a byl jsem zvědav hlavně na rozdíl výkonu a hmotnosti oproti ER 6n (ER 6n má 53 kw (cca 73 koní) oproti Z900 92,2kw (cca 126 koní)) a hned po ujetí prvních, ani ne kilometrů ale opravdu, metrů, jsem věděl, že to je ono. Motorka se neuvěřitelně skvěle ovládala, přechod ze slabší nebyl stran ovladatelnosti a poddajnosti motorky vůbec znát. Výkon, ten se choval naprosto předvídatelně, váha vůbec nebyla znát, motorka si jen tak klouzala po (ještě chladných) dubnových ranních silnicích. Byla to jedním slovem opravdová paráda.

Zed se měl stát (a posléze stal) mou třetí Kawou (po tmavě modré ER 5 a černé ER 6n) a jelikož jsem si chtěl (nebo spíš potřeboval) udělat radost (a taky padl důvod spoření), rozhodl jsem se, že koupím poprvé (a možná naposled) funglovku a vyberu si barvu z továrny, jak jinak než zelenou.

Takže jsem ji objednal a takřka za týden byla k vyzvednutí na prodejně.







Tu nulu na nájezdu km jsem si musel vyfotit, abych si vždy při pohledu na ní mohl říct, že každý metr jsem v tomhle sedle ujel jen já a nikdo jiný...

Teď trochu nudné faktografie:

Z900 2018 je

řadový čtyřválec,
obsahem 948 kubických cm,
výkonem 92,2 kw při 9500 otáčkách,
krouťákem 98,6 Nm,
váha 210 kg.

Oproti ER 6n, dvouválci, má max výkon ve vyšších otáčkách, na což jsem si musel trochu zvyknout, kdy u ER 6n jsem jezdil otáčky cca 6,5 tis/min a Zed chce fakt víc, ale na to si člověk zvykne rychle. Výkon má ale nástup plynule, což mě překvapilo, opravdu jde už od spodku a při zavření plynu je znát i znatelný brzdný účinek. Ani jedno jsem od čtyřválce nečekal a oboje mě mile překvapilo.

Jednotlivé kvalty jsou odstupňovaný bezchybně se stejným polem použitelnosti. Chci říct,... použijete každý rychlostní stupeň (zatímco ER 6n měla krátkou 4ku, která se prakticky neohřála)...Motorka se skvěle ovládá, padá do zatáčky jak když člověk jede na kole.

Pneu na to v základu dávají Roadsmarty od Dunlopu a nehodlám na tom nic měnit, drží jak přilepený (používal jsem předešlé generace i na ER 6n, super poměr nájezd/vlastnosti).

Posez je pro mou postavu naprosto ideální, ale pro vyššího jezdce by byl zřejmě trochu skrčený, viditelnost na budíky bezproblémová, rozhled v zrcátkách taky, prostě nemám co vytknout, jen vyzdvihovat, a to včetně vzhledu, který je prostě bezkonkurenční - charisma, dravost, zlost, vyzývavost, drzost.

Oproti modelu z minulých let - Z800 - změnili u Kawy jak přední kukuč, tak zadní světlo a pokud bych chtěl být hnidopich, tady bych mohl říct, že oboje se mi u Z800 líbilo asi trošku víc, ale to jen abych teda něco taky zkritizoval...

2018

V roce 2018 jsem najel s mašinou 6500 km, bez závad, jen pravidelný servis dle knihy. Gumám zbývá cca 15% do zákonného limitu. Vjemy z prvního roku se Z900 jsem vepsal do úvodní charakteristiky. Na tomhle místě můžu snad jen doplnit že co se týče pohodlnosti a vhodnosti k cestování, pak 600 km za den není se Zedem žádný problém, zadek, kolena, záda, kotníky ani nic jiného nebolí o nic víc, než by bolelo na jakémkoliv jiném naháči Kdo chce trávit čas nudnýma přesunama po dálnici stovky km, ať si koupí něco jinýho. Kdo chce brblat po okreskách 60 km/h, ať si taky koupí něco jinýho. Kdo chce lítat 250 km/h, ať si koupí taky něco jinýho (ideál a naprostá perfektnost chování podvozku je u Zeda do 160 km/h)...ale kdo chce mít nejlepší motorku na světě, ten si koupí Z900!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedrito
Pedrito napsal 16.02.19 v 17:27 10b.

Správný tým Kawa jedině v zelený. Ta barva k těm tvarům prostě padne.

Mara8993
Mara8993 napsal 13.02.19 v 07:11 10b.

Moc hezká taky do ní půjdu při změně (pokud do té doby nebude zas něco nového)

SkacelPetr
SkacelPetr napsal 12.02.19 v 19:00 10b.

Já jsem taky maximálně spokojenej,akorát jsem změnil výfuk :)

Více komentářů



TOPlist