renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SuumCuique
Vloženo 9.2.2019
Aktualizováno 27.9.2021
Zobrazeno 4 284x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Když Kawasaki, tak (konečně) zelená!

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Neuvěřitelná! Geniální! Charismatická!

Recenze

Nuže, v roce 2018 se mi rozplynul jeden sen, a to byl zřejmě důvod, proč jsem si splnil jiný.

Už pár posledních sezón na ER 6n jsem stále více koukal po střední váze a jelikož jsem srdcem Kawař, byl jediným cílem mého zájmu (po několika nevěrných myšlenkách k Ducati) "Zed".

Co se týče modelového roku 2017 a 2018, Kawasaki se rozhodla ke snížení sedla (oproti modelovému roku 2016, což bylo "Zetko" ještě 800), a to z 834 mm na 795 mm (což je stejné jako ER 6n 2010, kterou jsem měl), taky došlo k redukci váhy a tyto dvě změny pro mne byly velkým argumentem ke zkušební jízdě (z důvodu postavy - 173 cm, 70 kg).

Zkušební jízdu jsem odjel na předváděcím modelu 2017 a byl jsem zvědav hlavně na rozdíl výkonu a hmotnosti oproti ER 6n (ER 6n má 53 kw (cca 73 koní) oproti Z900 92,2kw (cca 126 koní)) a hned po ujetí prvních, ani ne kilometrů ale opravdu, metrů, jsem věděl, že to je ono. Motorka se neuvěřitelně skvěle ovládala, přechod ze slabší nebyl stran ovladatelnosti a poddajnosti motorky vůbec znát. Výkon, ten se choval naprosto předvídatelně, váha vůbec nebyla znát, motorka si jen tak klouzala po (ještě chladných) dubnových ranních silnicích. Byla to jedním slovem opravdová paráda.

Zed se měl stát (a posléze stal) mou třetí Kawou (po tmavě modré ER 5 a černé ER 6n) a jelikož jsem si chtěl (nebo spíš potřeboval) udělat radost (a taky padl důvod spoření), rozhodl jsem se, že koupím poprvé (a možná naposled) funglovku a vyberu si barvu z továrny, jak jinak než zelenou.

Takže jsem ji objednal a takřka za týden byla k vyzvednutí na prodejně.







Tu nulu na nájezdu km jsem si musel vyfotit, abych si vždy při pohledu na ní mohl říct, že každý metr jsem v tomhle sedle ujel jen já a nikdo jiný...

Teď trochu nudné faktografie:

Z900 2018 je

řadový čtyřválec,
obsahem 948 kubických cm,
výkonem 92,2 kw při 9500 otáčkách,
krouťákem 98,6 Nm,
váha 210 kg.

Oproti ER 6n, dvouválci, má max výkon ve vyšších otáčkách, na což jsem si musel trochu zvyknout, kdy u ER 6n jsem jezdil otáčky cca 5,5 tis/min a Zed chce fakt víc, ale na to si člověk zvykne rychle. Výkon má ale nástup plynule, což mě překvapilo, opravdu jde už od spodku a při zavření plynu je znát i znatelný brzdný účinek. Ani jedno jsem od čtyřválce nečekal a oboje mě mile překvapilo.

Jednotlivé kvalty jsou odstupňovaný bezchybně se stejným polem použitelnosti. Chci říct,... použijete každý rychlostní stupeň (zatímco ER 6n měla krátkou 4ku, která se prakticky neohřála)...Motorka se skvěle ovládá, padá do zatáčky jak když člověk jede na kole.

Pneu na to v základu dávají Roadsmarty od Dunlopu a nehodlám na tom nic měnit, drží jak přilepený (používal jsem předešlé generace i na ER 6n, super poměr nájezd/vlastnosti).

Posez je pro mou postavu naprosto ideální, ale pro vyššího jezdce by byl zřejmě trochu skrčený, viditelnost na budíky bezproblémová, rozhled v zrcátkách taky, prostě nemám co vytknout, jen vyzdvihovat, a to včetně vzhledu, který je prostě bezkonkurenční - charisma, dravost, zlost, vyzývavost, drzost.

Oproti modelu z minulých let - Z800 - změnili u Kawy jak přední kukuč, tak zadní světlo a pokud bych chtěl být hnidopich, tady bych mohl říct, že oboje se mi u Z800 líbilo asi trošku víc, ale to jen abych teda něco taky zkritizoval...

2018

V roce 2018 jsem najel s mašinou 6500 km, bez závad, jen pravidelný servis dle knihy. Gumám zbývá cca 15% do zákonného limitu. Vjemy z prvního roku se Z900 jsem vepsal do úvodní charakteristiky. Na tomhle místě můžu snad jen doplnit že co se týče pohodlnosti a vhodnosti k cestování, pak 600 km za den není se Zedem žádný problém, zadek, kolena, záda, kotníky ani nic jiného nebolí o nic víc, než by bolelo na jakémkoliv jiném naháči Kdo chce trávit čas nudnýma přesunama po dálnici stovky km, ať si koupí něco jinýho. Kdo chce brblat po okreskách 60 km/h, ať si taky koupí něco jinýho. Kdo chce lítat 250 km/h, ať si koupí taky něco jinýho (ideál a naprostá perfektnost chování podvozku je u Zeda do 160 km/h)...ale kdo chce mít nejlepší motorku na světě, ten si koupí Z900!

2019

Nuže, v roce 2019 najeto jen cca 2500 km a jdeme měnit gumy. Tzn. že ty Dunlopy (Sportmax Roadsmart II) vydržely 9,5tis km (aktuální nájezd). Klasicky vynikající poměr cena/vlastnosti/nájezd. Už je třetí generace, ale stojí o tisícovku víc na jednu gumu, vlastnosti dle recenzí nejsou o nic lepší než generace předešlá, takže zůstanu u ní K motorce samotné jen pár dalších poznatků. A když nad tím přemýšlím, tak se jedná vlastně o stejné věci jako u předešlé ER 6N. Tak první se týká řidítek. Stejně jako ER 6N tak i Zed (a asi je to bolest všech současných Kaw) má řidítka zbytečně úzká. Všiml jsem si skrze ošoupání závažíček, že vlastně permanentně držím polovinou dlaně řidítka právě na závažíčku. Jelikož jsem na to už zvyklej roky, tak mi to ani nepřijde zvláštní, ale asi je na místě zmínit, že ty řidítka by opravdu aspoň 2cm na každém konci snesly. No a druhý poznatek jsou brzdy, a opět jde o věc, kterou jsem tak trochu kritizoval i na ER 6N, nevím čím to je, ale brzdnej účinek toho co Kawa montuje je prostě (pocitově, nebo nejen pocitově?) horší, než když to srovnám třeba s Yamahou, nebo teď čerstvé srovnání s BMW. Není to žádné drama, ale pocitově to na mě tak působí, že nějaký ten decimetr to v délce brzdění udělá. Jinak je to ale mazel!

2020,2021

Tak...končí sezona 21 a moto má najeto cca 14tis km, tzn. že můj roční nájezd i nadále pozvolna upadá. Život se zkrátka mění a na ježdění už není tolik času, ani chuti... Na motce jsem za poslední dva roky dělal jen klasický udržovací servis (olej, filtr, brzdovka), nic víc nepotřebovala, je díky péči ve skvělé kondici a stále jak nová

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Samíc
Samíc napsal 03.09.22 v 07:50 10b.

Moc pěkně napsáno , pod vše co píšeš o Zedovi bych se mohl podepsat

NiLu
NiLu napsal 23.03.20 v 16:35

Moc pěkný Zedík a Kawa jen v zelené, přesně tak!

Pedrito
Pedrito napsal 16.02.19 v 17:27 10b.

Správný tým Kawa jedině v zelený. Ta barva k těm tvarům prostě padne.

Mara8993
Mara8993 napsal 13.02.19 v 07:11 10b.

Moc hezká taky do ní půjdu při změně (pokud do té doby nebude zas něco nového)

SkacelPetr
SkacelPetr napsal 12.02.19 v 19:00 10b.

Já jsem taky maximálně spokojenej,akorát jsem změnil výfuk :)

Více komentářů



TOPlist