PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník diverzant
Vloženo 7.2.2019
Aktualizováno 7.2.2019
Zobrazeno 2341x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální moto na denní ježdění a zároveň na pohodové cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motart (Praha 4-Braník) - Přístup prodejce profesionální, vše v pohodě.

První dojmy - Moto jsem kupoval koncem listopadu, takže na této jsem ještě nenajel vlastně nic. Měl jsem ale možnost využít zkušební jízdy na testovacím stroji. Motorka mi sedla příjemně do ruky a ovládání mi naprosto vyhovovalo, takže nebylo moc co řešit..

Motorku bych doporučil pro - Někomu kdo nepotřebuje na cestování min. 120 koní, chce japonce, značku a pohodové cestování nebo každodenní dojíždění třeba do práce.

Doplňky na motorce - Zatím jen padáky od SW Motech a centrální stojan od stejné firmy. Dále právě teď ještě řeším kufry od Big Husky.

Recenze

Benelli trk 502x byla první o které jsem zauvažoval. Přiznám se, že to bylo hlavně kvůli ceně (plně vybavená morka + 3 kufry giwi, v Liberci za cca 185 000). Ale velké očekávání od pětistovky jsem neměl. První zkušební jízda mě utvrdila v mém očekávání. 500 ccm, 35 kw, 45 nm a 236 kg je opravdu hodně slabá kombinace. Nechci se dotknout majitelů tohoto motocyklu a jistě mi těchto pár řádků odpustí, ale pokud bych měl shrnout jízdu v okolí Liberce, tak pokud chcete aby motorka něco dělala, tak ji musíte neustále točit za cenu velmi nepříjemných vibrací a když jí točíte, tak toho stejně moc nedělá. Nicméně jezdit se na tom samozřejmě dá. Podvozek byl celkem fajn, zvuk byl na 500ccm a originál výfuk celkem líbivý a připadalo mi, že i při vyšších otáčkách si drží svůj styl a nemění se v nepříjemný řev. Kdo nehledá výkon a nemá potřebu přesouvat se po dálnici 200 km/h, tak si myslím že si k takové motorce klidně cestu najde. Já jsem však potřeboval trochu něco víc. Takže tohle jsem vyzkoušel spíše jen ze zvědavosti, abych si ověřil co už jsem si myslel.

Benelli vlastně nebyla úplně první nová motorka o které jsem zauvažoval. Úplně první byla Jawa 660 Sportard ve verzi Adenium. Důvod byl jednoduchý. Vyrostl jsem na Jawě a i když všichni kolem mne Jawy opouštěli, já jí zůstal do dnešního dne věrný. Mám tři Jawy (1956, 1963, 1968) a tak když jsem začal uvažovat o nové motorce vhodné k cestování dokázal jsem si jí představit u sebe v garáži. Tahle motorka je tak ošklivá až se mi zalíbila. Velké plus a lákadlo byla malosériová výroba a pocit, že vlastníte něco nového a přesto jedinečného, protože budete mít jeden z max. cca 100 strojů. A zároveň i originálního jelikož jste mohli využít možnosti nechat si prakticky cokoliv na moto nechat jakkoliv nalakovat a vizuálně upravit v jakékoliv lakovně jste chtěli. Tak jsem to plánoval i já. Vytvořil bych si tím originál, který by jste nenašli nikde jinde na světě. Jinak já jsem celkem velký patriot a mám rád všechno české, takže jsem měl i radost, že podpořím českou firmu. Přístup Týnecké Jawy byl velmi vstřícný a zejména komunikace s p. Kraftem byla super. Návštěva v Týnci se protáhla na 1,5 hodiny během které se mi p. Kraft věnoval a dostal jsem vyčerpávající odpovědi na všechny otázky. Měl jsem i možnost svést se na jejich testovacím motocyklu s nájezdem cca 80 tis km. Jízdní dojmy nijak neurazili. Byť má tato 660 výkon jen 36 kw a 57 nm, tak zátah jednoválce byl celkem příjemný a Benelli by si Jawa strčila do kapsy, hlavně díky hmotnosti 193 kg. Ale tahle Jawa mi připadala spíše ideální na kratší vzdálenosti a spíš bych si jí představil jako pracovní nástroj nějakého lesníka. Nedokázal jsem si představit na tom velké cestování. I když samozřejmě by se i tohle dalo. Navíc mám občas rád takové to courání se po okreskách tzv na bubláka. Bohužel motor Minareli 660 má rád otáčky a na testovaném motocyklu si o ně pod cca 3000 ot/min dost důrazně cukáním a klepáním říkal. Dalším nelichotivým aspektem byla cena. Plně vybavený motocykl plus dva boční kufry a s cenou za lakování a úpravy bych se dostal na cenovku cca 220 000,- kč A za takovou cenu ta motorka krom kusu z malé série a originality, prakticky nic moc nenabízela. Navíc jsem v tu dobu již porovnával s novým V-Stromem 650 XT a tam už se za podobný peníz něco nabízelo.

Konečně se dostáváme k tomu V-Stromu. Když už jsme řešili cenu Jawy, sluší se pokračovat i zde. Základní cena byla 220 000,- kč Za to jsem dostal japonskou značku, kryt pod motor, padáky, centrální stojan, kryty rukou, cestovní plexi, osvědčený dvouválcový motor do V, 2 roky asistence,12v zásuvku palubní počítač a to vše za cenu Jawy. Né že bych byl nějaký elektronický maniak, ale mám rád přehled, takže informace např o teplotě motoru, vzduchu, spotřebě paliva, napětí baterie, kontrolky mazání a přehřátí motoru atd. jistě rád využiju a ještě mi ji dovezli zdarma až domů. U Jawy se mi o něčem podobném mohlo jenom zdát. Tedy kromě napětí baterie. To Jawa ještě s palivoměrem má. To jediné za stejnou cenu... Takže ještě stačí připočíst cenu za dva boční celohliníkové kufry a držák (cca 16 tis) a jsme na zatím konečné ceně něčeho co Týneckou ,,novinku" novinku opravdu hravě převyšuje v mnoha ohledech, ne-li vůbec ve všech. Vůbec nechci říct, že je Jawa 660 nekvalitní zmetek. Ba právě že naopak. Stačí se podívat na komponenty ze kterých ji montují a spousta se toho již vyrábí přímo v Týnci (z důvodu postupného krachu dodavatelů těchto dílů) a jízda na Jawě s najetými 80 tis. km mne spíše na takový nájezd příjemně překvapila. Nicméně V-Strom je všestrannější, výkonnější, pohodlnější a vybavenější motorka za v podstatě nepatrně vyšší cenu. Takže bylo vyřešeno. Rád bych podotkl, že mě opravdu velmi mrzelo, že jsem se nerozhodl pro Jawu. Opravdu jsem ji chtěl podpořit. Ale tuhle jawu si může koupit asi opravdu jen skutečný nadšenec a fanda značky, za což se považuji i já, ale přeci jen ještě zasáhl trošku rozum.
Na svém Stromu jsem zatím najel asi tak 40m a čekám na jaro. Na testovacím stroji jsem najel v Praze a okolí cca 100km. A dosavadní jízdní dojmy mě né přímo nadchly, ale splnili vše co jsem od toho očekával. Výkon 52 kw a 62 nm není sice žádný zázrak, ale já zase nejsem v oblasti výkonu nijak náročný a na styl mého cestování je toto nastavení přijatelné. Samozřejmě že bych skousnul výkon v jiných hodnotách a věřím že při cestování ve dvou s plnou bagáží mu bude hlavně na dálnici v kopcích trochu docházet dech, nicméně já cestuji sám a i kdyby, myslím že to přežiju. Je tady možnost pořízení i litrové verze (tuším 74 kw), ale za stejně vybavenou je to o 100 tis. víc.
Co mě ale opravdu potěšilo je motor. Je neskutečně pružný, má rád otáčky, takže točit ho až na hranici červeného pole není žádná věda, ale zároveň si o ty otáčky nijak neříká. Takže courání po okreskách 50 km/h na pětku, 60 km/h na šestku cca 2000 ot/min a po přidání plynu plynule a bez jakéhokoliv cukání a nežádoucích projevů akceleruje. A nebo můžete dvojku roztočit na 100 km/h. Víc jízdních dojmů a postřehů budu přidávat postupně, jak budou přibývat kilometry. Zatím jsem ale celkem s ohledem na cenu spokojen.
Jediné co mě zatím zklamalo v souvislosti s touto motorkou, byl přístup prodejce (nemyslím člověka, ale firmy) ohledně testovací jízdy. Dohodnout jí nebyl problém, máte na ní 2 hod. neomezený počet km. Vratná záloha 10 000,- kč je v pořádku, ale samotné půjčení tocyklu mne stálo 500,- kč a ještě jsem jí musel dotankovat nádrž zpět do plna. Chtít tohle po potencionálním zákazníkovi mi přijde u autorizovaného dealera Suzuki trochu na hlavu. Vzhledem k tomu, že u Benelli ani u Jawy nechtěli vůbec nic, až na vratnou zálohu a u Jawy nechtěli ani to.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mildafleck
mildafleck napsal 14.02.19 v 08:02 10b.

Udělal jsi moc dobře úplně přesně vím o čem mluvíš.Vstrom 650 byl můj sen v době když jsem vlasnil Jawa 650 Clasic Limited edition.Když jsem se na něm poprvé svezl tak někdy v roce 2009 tak jsem věděl že jestli jednou udělám krok a prodám Jawu bude Vstrom jediná volba v mojí garáži.Jelikož jsem začal více cestovat trvalo cca 3 roky než jsem koupil prvního Vstroma potom druhého a nakonec jelikož mám nájezdy i 1000km za den skončil na Africa CRF 1000 Adventure Sport kterou považuji po BMW jako jednu z nejlepších motorek pro cestování.Co se týká Jawy je kapitola sama pro sebe hanit nebudu myslím že už tady toho proběhlo hodně největší slabinou je motor 1Válec 5 kvaltů ucukaná jízda z přetočeným motorem to samé jsou samozřejmě i ostatní motorky s tímto nebo podobným motorem.Prostě já by jsem si na cestování jednoválec nekoupil stejně jako čtyřválec který je zase pro mně bez emocí.Vstrom vždy pro mě zůstane převratovou motorkou pro cestování byla to motorka která v té době zpřístupnila mnoha lidem cestování na velké motorce která neměla konkurenci ne nadarmo se stala 2 roky po sobě vítězem Alpského testu...

SJ90
SJ90 napsal 13.02.19 v 12:05 10b.

Velmi pěkně napsáno, souhlasím s tím jak píšeš o té Jawě mám tu značku rád, rád bych si něco koupil, ale pak zvítězí rozum. Ta značka žije snad jen z nostalgie. Jiank stromek taky jsem měl dva .

Milan1963
Milan1963 napsal 11.02.19 v 17:43 10b.

Mám Jawu 660. O ničem jiném jsem neuvažoval. Kromě elektriky, jež se musela předělat, jsem po 22 tisících kilometrech s ní zcela spokojen. Ten nový V Strom určitě není špatný, je vidět, že jsi kupoval rozumem a cit šel stranou. Každý to má jinak. At' Ti motorka dělá radost.

Více komentářů



TOPlist