PROFIL MOTORKY

Honda FJS 600 Silver Wing (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tonda0
Vloženo 7.2.2019
Aktualizováno 7.2.2019
Zobrazeno 1056x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Je to majestátní stroj. A když na dálnici ve 160 km/h (může i víc) předjíždím oktávky, koukají na mne jak na zjevení

Více fotografii

Motorka koupena od od soukromé osoby - Předchozí majitel koupil od prvního majitele pro manželku. Neodhadl velikost skůtru a po roce prodával, protože manželka nejezdila a pořídil ji Vespu :-)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 400 Burgman: vibrace jednoválce, podstatně nižší výkon než u Hondy, motor není Suzuki a občas má problém s únikem oleje
Piaggio XEvo 400: Menší, slabší motor, Ital vs Japonec

První dojmy - Motorka je na obrázcích taková nic moc, velké plochy plastů, malá kola. Ale ve skutečnosti je to opravdu veliký parník.

Motorku bych doporučil pro - Je to opravdu cestovní stroj. Dojedete do Alp i na nákup, trochu se dá i zařádit. Prostě univerzál. Nesmí vám chybět řazení :-)

Doplňky na motorce - Deflektor, jinak jde vzduch přímo do helmy.
Přední a zadní kamera integrovaná nad nárazník, jednotka pod sedlem. Není vůbec vidět a nahrává automaticky před a za moto. Co kdyby někdy někdo...

Recenze

Rok jsem jezdil na Honda Swing 125. Rychle jsem z ní ale vyrostl. Po roce jsem si udělal řidičák na velkou a pořídil Silver Wing 600.
Vybíral jsem hlavou. Chtěl jsem skůtr. Každý den do práce, na nákupy, s manželkou na výlet. Ale taky občas "za to vzít". Nechtěl jsem, aby na mne foukalo. Nechtěl jsem řešit řetěz. Chci odkládací schránky v přístrojovce. Takže skůtr byl jasná volba.
Seřadil jsem si kandidáty. Všude samá Itálie, vše nablískané jak psí kulky a se zaručenými kilometry bez jediného dalšího záznamu. To rozhodně nechci. Prostě jsem se rozhodl, že chci jedině kupovaný nový v ČR s jasnou historií.
Byl jsem se podívat na jednoho Burgmana 400. Krásný nízký posez. Ale ty vibrace jednoválu mne hodně překvapily. A to jsem měl načteno, jak táhne. No udělal jsem si mylnou představu a když jsem za to vzal tak to najednou nějak netáhlo. 24kW tuším neokecáš. Na klidnou jízdu OK. Nikomu to neberu, ale pro mne málo. Taky Burgoše původem z Čech měly cenu pěkně vysoko v porovnání s těma Italskýma krasotinkama, kterých byl plný bazar.
Další v pořadí byla Honda Silver Wing 600, 37kW. Stroj je fakt velkej a těžkej, ale výkonem je na tom stejně jako bráchovo starý 650 GSo nebo Transalp nebo Tenerka, takže tak hrozný to nebude.
Byl jsem se dívat na jednoho olítance kousek od nás, jen pro představu. Motorka olítaná, takový chudáček to byl, ale jak jsem vzal za heft, proti Burgoši to byl sakra rozdíl. A proti 125ce to byla raketa. Bylo rozhodnuto. Jiného,ale Winga.
Čekal jsem, až jsem našel jednoho na druhé straně republiky. Kupovaný nový v čechách, druhý majitel ženská, co je na ni velkej, tak nejezdí. Na motorce nebylo vůbec nic navíc, takže asi majitel moc nepoužíval/nepřizpůsoboval. Ani topbox. Reporty z STK od začátku, na motorce tuším deset let staré gumy, takže fakt nejezdila a udávaných 35tis. km jako na 90% motorek v inzerátech, ale zde vše vypovídalo, že je to tak. Nákup byla sranda. Přijel jsem s vozíkem do Olomouce, nechal ho za rohem. Majitel vylezl z paneláku, motorku vytlačil z podzemní garáže, já nasedl a odjel. Zde by příběh "Jak jsem přišel k motorce lehce a zdarma" mohl skončit. Sranda byla, že tou dobou jsem ještě neměl papíry, na tomhle stroji seděl po druhé v životě, v Olomouci zahnul za pár zatáček a ztratil se. Ještě že jsem měl s sebou telefon s navigací. Jenže na moto nebyl žádný držák. Telefon jsem tedy držel v jedné ruce, a v zimě, koncel listopadu jezdil s touhle krávou po Olomouci bez řidičáku. No fakt chytrý to tenkrát bylo )) No štěstí přeje odvážným (nebo bláznům). Nic se nestalo, a cestu zpět již k celkem stresovanému majiteli jsem našel. Dohodly jsme se a byla moje.







Pak jsem čekal půl roku, až na ni udělám papíry.
Na hmotnost jsem si musel opravdu trochu zvyknout. Ale jinak je to super stroj. Na dálnici upaluje vís jak 160 a opravdu do těch 160 zrychluje bez problémů. Víc by taky jela, ale už je taková rozvlněná a už z toho pak nemám dobrý pocit, takže vlastně maximálku ještě ani nevím.
Jediná nevýhoda jsou malý kola. Proti motorkám. A pak ještě asi absence ABS. Jinak v Sosnové jsem s ní "závodil" na okruhu se silničkama a když jsem začal škrtat stojánkem o zem, byl čas končit a ostatní motorkáři přede mnou a skůtrem smekali. Samo že byli rychlejší, ale hodně je překvapilo, jak skůtr upaluje. Motor jde hladce.
Jinak je to takový univerzál.
Myslím, že za takovou cenu, za jakou se dá sehnat, neseřenete větší, spolehlivější a silnější skůtr. Dnes už jsou i silnější, ale za podstatně víc peněz.

Známí motorkáři do mne pořáď rejou, ať si koupím motorku. Ale když si vezmu všechna plus? Tak mne láká snad jedině Honda Deuville 700. Ale v čem bych si vlastně polepšil? Aby se ukojily i mé sportovnější choutky, přemýšlel jsem koupit skůtrovi ještě kamarádku FZ6 Fazera, který se mi opravdu hodně líbí na vyblbnutí, ale na tom bych se asi zabil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Davidak
Davidak napsal 12.02.19 v 07:56 10b.

Dobra volba,uplne s tebou souhlasim...

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 11.02.19 v 19:23 8b.

jj, taky bych se na tom rád svezl ideální na výlety s manželkou

Zipák
Zipák napsal 10.02.19 v 08:39 10b.

Pěkné, mám taky takový velký skútr (1100) nefouká, plno místa, jede, ale že by to byl univerzál to rozhodně není.
Chci říct jak si koupíš cestovní motorku rozhodně o výhody skutru přijdeš! Řešení? Mít doma obojí

Více komentářů



TOPlist