renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mr_Pink
Vloženo 31.1.2019
Aktualizováno 16.1.2022
Zobrazeno 1 273x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Jak jsme stavěli motorku Pt.4.

Vloženo: 22.02.2019, Uskutečněno: 22.02.2019, Zhlédnuto: 16x


Jako, každá kapitola, kterou jsem zatim napsal, I kapitola 4 bude schrnovat několik měsícu a le poprvé taky celou mojí první sezonu a s ní i 15 tisíc najetých kilometrů, několik „garanček“ a spoustu stresu i srandy.

Protože, jsem nadšenej, na motorce jezdím fakt pořád. Objednávám další sakra-drahou věc z Ameriky – brašnu s možností upnutí skejtu. Bohužel je dělanej na motorky s normálním odpružením, a ne s mono-shockem. Takže brašně svářime záda a montujem ho na stupáky spolujezdce. (Obr1)

Na brašně záda nechávám pořád a cely se to dá sundat na dva šroubky, což mi přijde super.

Najíždím prvních pár tisíc, jezdím tím denně do práce. O víkendech na výlety, objíždím skejtpárky, spím venku. Kolega z práce mě bere hned z jara na vejlet po Šumavě se zkušenějšíma klukama. Držím se jich jako klíště celou cestu jsem překvapenej, že to zvládám. Jedu se kouknout na koncert do Berlína, S holkou do Budapeště. (Obr. 2)

Bráchová garáž, kam jezdím na všechny úpravy a veškerej servis je kousek od Jičína, tudíž často jezdím projet Hořický zatáčky. Nakonec mě brácha a jeho kámoš, Žďára berou do Slovinskejch Alp, kde už je to jinej level, taky kvůli tomu, že muj bratr jezdí jako hovado, ale ja už mám za sebou prvních deset tisíc a ty jeho Afriky se držím šotolina – nešotolina. (Obr. 3)

Motorku dostávám opravdu do ruky. Každej mě straší tím, že mě to na tomhle nebude za chvílí bavit, ale já mam svoji hlavu. A málo kdy se stává, že potám někoho, komu bych nestačil. A rozhoduju se, že v úpravách budu pokračovat.

Jelikož ten nájezd je fakt velkej, a vůle se musej dělat po 6 tisících, u toho zkoukneš rozvodovej řetěz, tak jsme to za tu sezonu dělali třikrát. Volej měním skoro každej měsíc, ale motor vypadá pořád v pohodě. (Obr. 4)

Brácha měří tlak ve válcích a je to v normách.

Předek – řídítka
Někdy v půlce léta začnem překopávat předek. Dělám si neustálej reaserch a bohužel zjišťuju, že jsou nějaký díly, který se na tuhle motorku prostě nedaj sehnat. Třeba jako držák řídítek na vrchní brejle, kterej se začal montovat na novější modely v roce 97. Origináll stojí 5 a půl litru, takže chca, nechca objednávám z Holandska clip-ony. Přijdou tam a dáváme je na motorku. U toho se provádí repas tlumičů. = novej volej a gufera. Řidítka jsou na motorce o dobrej 10 čísel níž, né-li o víc a člověk se dostává do krásnýho sportovního posezu. Záda z toho bolej, ale už mám vymyšleny, co s tím letos udělám abych to napravil. Musej se natáhnout všechny kábly a hadičky znova protože jinak by se to křížilo. Tak u toho rovnou měníme brzdovou kapalinu. A destičky.

Nutno dodat, spousta lidí si stěžuje, že jim tahle motorka vybruje do ruk. Tak co se asi stane, když vyhodíš ten horní díl brejlí, kde je asi 10 silent-blocků a plácneš řídítka přímo na šavle….:D (Obr. 5)

Na vzheldu motorky mě hodně trápí ta obří palubovka a držák předního světla. Držáky mi přišli s řidítkama, za šíleny prachy a po první sezoně prasklý) nicméně vypadaj skvěle. (Obr. 6 a 7)

Palubovka

V Originale tahkle (Obr. 8)

Do konce sezony ještě překecávám bráchu, na novou palubovku. Během sezony jsem se celkem pohyboval mezi lidma, který vlastněj nebo stavěj nějaký motorky. Každýho sem se pořád otravně vyptával na de*ilní detaily, včetně analogovýho tachometru. Spousta lidí mi řeklo, že tachák není tak důležitej, a že je to jen o tom mit správnej poměr, ale jak budeš vědět, kdy máš tankovat, kolik si najel, nebo rychlost ve vesnici? Ta odchylka tam prostě je, a nikomu neva. Takže jsem přesvědčil bráchu, že vyhodíme otáčkoměr a použijme původní tachák.

Bez tech obrich tacháku to vypadá fakt skvěle. (obr. 9) Jelikož hodně času najezdim tady v Praze, rozhodli jsme se, že spínač zapalování necháme na řídítkách, páč mi umožnuňuje můžu zamkmout vidli pouhým otočením klíčku.

Ta custom palubovka je fakt bráchova práce 100%, a sr*l se s tím fakt dlouho. Takže ještě jednou díky. (Obr. 10)

Horní rám si vysoustružil z placatého plechu k tomu ohnul zbytek ty plechovky a ze stejnýho – slabšího plechu vyrobil dno. Ty kontrolky jsou na tom vlastně stejně.(Obr 11,12,13,14)
U analogovýho tachometru je fakt důležitý, aby byl dobře odstíněnej od vibrací ty motorky. Takže jsme ho chytily skrz dva silent-blocky, který drželi původní řídítka a vlastně uvnitř ty plechovky jsou další tři z plechovky původní.

Koupil jsem si čínský kontrolky, co se dávaj na nový Enfieldy.

Novou palubku stříkám černým sprejem, letuju žárovičky místo původních a máme hotovo pro tenhle rok.
(Obr 14. 15)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jak jsme stavěli motorku Pt.3.

    Přez tejden, zpátky v Praze, se nemůžu dočkat víkendu, sedím v kanclu na židli a objednávám z Němec čínský zadní světlo se žárovkou (páč se snažil vyvarovat ledek), led blinkry (protože nebyla jiná varianta) a blatníky.

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 18.02.2019
    Uskutečněno: 15.02.2018
  • Jak jsme stavěli motorku. PT.2

    V první části svého nového deníku se zminuju, jak jsem přišel ke svému motocyklu. Ve zkratce, jako slepej k houslím. Na obrázku 1, můžeš vidět motorku tak, jak jsem ji koupil. Na nudnou část bych chtěl navázat čás

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 12.02.2019
    Uskutečněno: 05.11.2017
    Komentářů: 4x
  • Jak jsme stavěli motorku. PT.1

    Moje Suzuki GS 500E z roku 95 –tak, jak jsem jí koupil. (obr.2) Rád bych se tu s Vámi podělil o radosti a strasti, které jsem strávil v posledních dvou letech v bráchovi garáži během přestavby mé Suzuki. Protože nejsem

    Typ: Koupě
    Vloženo: 08.02.2019
    Uskutečněno: 15.10.2017
    Komentářů: 3x


TOPlist