renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník nobady
Vloženo 20.1.2019
Aktualizováno 8.5.2022
Zobrazeno 6 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Krásná,charakterní,na silnice i off .

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800X Crossrunner: Afrika je prostě lepší :-)

První dojmy - Původně jsem po 50 tis bezproblémových km s CBF 1000 jako vyznavač okřídlené značky uvažoval o Crossrunneru . Měl jsem možnost VFR otestovat na Honda festu 2017 a i když je to hezká a dobrá motorka,prostě ten pocit :"Jó to je ono!"se nedostavil. Vzápětí jsem sed na Afriku a ejhle ! Naprosto rovný posez,ovladatelnost, zábavnej krouťák ,zvuk,vzhled a bylo rozhodnuto.:-)

Motorku bych doporučil pro - Každému zkušenějšímu, kdo chce motorku na silnice i do off, a Afrika se mu líbí.Je dobrý si ji zkusit.. Přeskočí jiskra,není co řešit. Chybu určitě neudělá.:-) Dá se s ní objet Zeměguĺa.

Doplňky na motorce - Padáky SW motech,kryt motoru SW motech,zásuvka,hlavní stojan,kryty světla .
Budou originál vyhřívané hefty a kufry.

Recenze

Od srpna 2018 ,kdy stála nová v garáži, máme nalítáno cca 7500km ,čili už se dá hodnotit. S Afrikou se opravdu dá,jak tady píše v recenzi Martin Hakl jezdit všemi způsoby-vysedání ,naklánění tělem,po endurácku tlačení pod sebe. Všechno funguje a vypadá dobře.Podvozek je vzhledem ke stavbě moto velmi pečlivě konstruován.Kde to bylo s CBF díky nízkým zdvihům nepříjemné (lehký ofík),se s Afrikou cítíte daleko komfortněji.Motor je svižný zejména kol 6 tis/ot . Na okreskách při 3 a 4 zařazeném stupni je CRF opravdu svižná štika. Ovladatelnost je díky kvalitně řešenému těžišti a 21palcovému přednímu kolu na takhle velké moto fakt hodně dobrá.Loni na jaře nás v italských alpách předjel borek na CRF a i když jsem z CBF ždímal max.,mizel v dáli s laškovně se vrtějící zádelí.(Měl to tam bejk holt najetý) Display je krásně čitelný i při přímém slunci. Ze začátku chvíli trvalo ,než jsem se orientoval v množství údajů.To samé platí i pro nastavování jízdních módů,kontroly trakce atp.. Stačí pár tisíc km a už to děláte automaticky,neb ovládání nastavení má svou logiku.Osobně používám USer mód,kde je možné nastavit krouťák,brzdící moment motoru,a stupeň kontroly trakce.Brzdící moment motoru se dá dobře využít před zatáčkami při minimálním použití brzd jako takových.Přesto je jízda plynulá a svižná. V off potom mód Gravel ,kdy motor není tak svižný a je sterilnější. Tvrdší ofík je zatím pasé,protože je škoda novou motorku vrestlit. Nestála hubičku a v terénu se prostě padá..Nicméně, když jedete po polňačce,nebo rozbité asfaltce o dírách víte, přesto je motorka pořád ovladatelná a jede tam kam potřebujete.
Sedačka je akorát. Ani příliš měkká či tvrdá. Všichni víme ,že po x stech km bolí pozadí na každé moto.
Kvůli menšímu vzrůstu 171 cm ,pořídil jsem sníženou verzi sedačky. Někomu to nevadí, osobně jsem jistější ,když dosáhnu na zem. Originál plexi je v nižší výškové kategorii naprosto dostačující-žádné turbulence ani přehnaný hluk.U brzd jsem párkrát s ABS zachřestil. Mohli by být možná malinko ostřejší. Spíš pocit.Také sedm stupňů kontroly trakce je zbytečně hodně. V základu by za ty prachy měli být hl.stojan i vyhřívané hefty.
Co se týká barvy.. Zdůrazňuji ,jedná se o můj osobní názor ,čili přeji každému, co jeho srdci blízké. Afrika v trikoloře nádherná, nádherná motorka -se zlatými koly,ale až moc. Proto jsem vybral zdánlivě méně atraktivní vínovou barvu o to víc zajímavou.Je to jako se ženskou. Když bychom měli na výběr mezi svého času načinčanou Pamelou Anderson http://www.thespicy...-pamela-anderson.jpg a Ashley Judd http://7wallpapers....5/11_Ashley-Judd.jpg většina by volila Pamelu ...Na závěr . Je to sedmá moto v řadě a upřímně - na lepší motorce jsem ještě nejel.

2021 -Takže najeto cca 45000 tis,absolutně bez problému,měnil jsem řetěz,destičky ,olej,kapaliny brzdovou ,chladící ,vzduchový filtr - prostě předepsaná údržba. V 48 tis. mne čeká výměna svíček. atd.
Jednou jsem ji v lese zaparkoval mezi smrčky,škoda žádná.
Podruhé klouzlo přední kolo na bahně,škoda veškerá žádná. I když ta motorka funguje v terénu velmi dobře,ofíkář ze mě nebude,stačí polňačky. každému co jeho jest.
Je pravda ,jak se někde uvádí,že přední vidle je trošku neklidná. Není divu při takovém zdvihu, osobně to po po těch km nevnímám. Stejně tak lehký cuk na plynu při nižších otáčkách.Buď jsem si zvykl,anebo se motor rovná .Mám pocit ,že oproti prvním kilometrům má teď hladší průběh výkonu. Je jasné,když někdo přejde z čtyřválu je to nezvyk.. Jako obutí po továrních dunlopech ,které šly do kopru ani ne po sedmi tis,jsem zkoušel TKC 70 Continental. Určitě lepší guma, nájezd větší,nicméně plocha se udělá poměrně brzo a motorka se hůř skládá do zatáček. Nyní už podruhé mám Conti Trail Atack 3 ,pro mne nejlepší alternativa. Strávím 93% času na silnici. Gumy se rychle zahřejou i v chladnějším klima,plocha se objeví až na konci životnosti. Ta je cca 10 tis. km -podotýkám,že občas fakt tahám za heft. Na dešti jsou stabilní a velmi dobře drží stopu . Oproti conti trail atack 2 s kerejma jsem si ustlal na Transalpu jsou to úplně jiné gumy.
Vždycky jsem po ňáké době koukal po jiné mašině,teď koukám jen co je nového.
I když nejsem bahnomil a preferuji silnice, je ta motorka fakt super.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JardaBar
JardaBar napsal 13.10.21 v 21:01 10b.

POUND
POUND napsal 04.04.21 v 18:22 10b.

Ashley Judd má své kouzlo. Tak ať Ti ta tvoje kráska dobře jezdí. A kolama dolů.

pepazon75
pepazon75 napsal 11.03.19 v 14:19

CRF1000
CRF1000 napsal 25.02.19 v 14:00

blahopřeju k výběru, červená je krásná

amik-cz
amik-cz napsal 27.01.19 v 20:02

Pěknej strojek, taky bych si nechal líbit, snad jednou...

Více komentářů



TOPlist