PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JKLM
Vloženo 3.1.2019
Aktualizováno 4.1.2019
Zobrazeno 3390x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Značka Triumph je srdcovka, tenhle Tygřík je už moje třetí zkušenost s Brity. Předem jsem vždycky absolvoval zkušební jízdy v DK Moto a jako „ponorka“ mám vždy vše podrobně nastudováno, takže jsem věděl, do čeho jdu a proč. To zpracování!!! Ten tříválec!!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Triumph, Suzuki) (Br - Dobrá cena, super jednání

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XR: Nakonec jsem zvolil větší zdvihy, drátěné ráfky, přední kolo 21" a nelituji!

První dojmy - Oproti velkému Tygru Explorer 1200 logicky na dálnici ve dvou a s kufry trochu nižší výkon. I tak ale (v závislosti na gumách a vlastní potřebě být všude první) naprosto dostatečný pro předjetí téměř čehokoliv i pro rychlé odebrání papírů! Všude jinde však - především na místě, ve městě, na okreskách i v lehkém terénu - pro mě ve srovnání mnohem lepší! Menší rozměry a hmotnost, snazší ovladatelnost. Může to být samo i tím, že nejsem kulturista :-).

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele, kteří se rádi svezou svižně (i ve dvou s kufry, natož sami nalehko) a neradi se perou se zbytečnou váhou. V téhle verzi XC i v lehkém Offu (přední 21") a s touhle výbavou (XCA) i na dálnici a v zimě super komfortně - vyhřívané hefty i sedlo, výška sedla nastavitelná, tempomat, protiprokluz, vypínatelné ABS, offroad režim na jedno kliknutí tlačítkem za jízdy, varovné blikače, 2 USB nabíječky, nosič tří kufrů...

Doplňky na motorce - Zvýšená řídítka, držák navigace posunutý ze řídítek až před budíky, pneu TKC 80, přední řetězové kolečko o zub menší, spousta zrychlujících, parádivých a vytahovacích samolepek...

Recenze

To zpracování!!! Ten tříválec!! Ten příběh!!! Ten design!!!

Jsem rád, že jsem předtím vyzkoušel už tolik jiných motorek a můžu tak srovnávat. Jako asi téměř každý motorkář mé generace jsem začínal na fichtlu, na panelkách a čízách 175. První moje vlastní nová byla Jawa 350/634. Tehdy mi připadala jako nejsilnější motorka na světě - železná opona dost zkreslovala . Vozil jsem holky za sebou i středního pinče vzadu v kufru na nosiči a vždycky v pohodě. Bylo mi 25 .

Pak už se dalo dovézt a koupit cokoliv, byli jsme hladoví po výkonech a objemech. Takže aspoň půllitr, pak aspoň sedmapůle, radši ale litr, jen pro jistotu . Kolem komína fajn, na blbnutí super, ale cestování ve dvou? Naložený po střechu? Dvanáctistovka bude nutnost!!!

Jsem rád, že jsem měl možnost tím projít, ale dnes už vím, že je to jinak. Vysoký výkon je k ničemu, pojí-li se s vysokou hmotností. Lepší je vozit toho méně, ideálně jen kreditku (není můj případ) a nedělat z motorky autobus. To se pak rychle ztratí ten základní smysl motorkaření, tedy pro mě rychlost, lehkost, ovladatelnost, zábavnost...

Spousta jiných už na to přišla a nakonec vyměnila Gold Wingy a Electra Glajdy za obytné plechovky, trucky a přívěsy . Tudy já jít rozhodně nechtěl a tak jsem jen snížil váhu. A objem motoru. A EJHLE !!!

Zatím za 3 roky najeto cca 10 000 km bez jediné závady, způsobené výrobcem. Dvě závady, způsobené mnou (pád vysoké kozy ze stojánku při vázání bagáže a utavení spojky při pokusu vyprostit se v terénu z bahna) počítám mezi cenné životní zkušenosti . Zážitky prý nemusí být vždy kladné, hlavně ať jsou silné!

Motka má ode mě postupně řadu drobných vylepšení, viz foto. Už v základu byla v absolutně plné palbě, ale individualizace je fajn a občas nutná. Hlavní vylepšení, které stálo pár korun, a které měl udělat už Triumph, je o zub menší přední řetězové kolečko! S tím původním jsem se ze začátku (po tolika jiných motorkách!) nedokázal ani rozjet do mírného kopce (na asfaltu, natož v terénu!!!), chtělo to hafo plynu, jinak jako by slabý motor snadno zdechal. Příliš dlouhý primární převod. Nebojím se, že by Britové neuměli dobře spočítat převodovku, ale přehnaná snaha podlézt nesmyslné euronormy se tu evidentně trochu přehnala. Na asfaltu a z kopce snad, ale všude jinde to dost podkopávalo pověst téhle středoškolačky, coby celem schopného poloendura.

Teď Tygr díky jedinému kolečku za 250 Kč, vlastně jakási mechanické redukci (no nekupte to, za ty prachy, když to jde kdykoliv i snadno přehodit zpátky) na všechny kvalty ZNATELNĚ posílil a super tahá i řve, za cenu zvýšení spotřeby o 0,2 l/100 km a mírného snížení maximálky (kterou stejně nevyužívám). Tentýž jednoduchý trik jsme kdysi používali už na fichtlu !

Triumph už na to ale taky přišel a u aktuální generace téhle motky uvádí jako jedno z hlavních „vylepšení“ zkrácení prvního převodu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
5157
5157 napsal 10.01.19 v 17:18 10b.

Jojo tříhrnek jede jako jeblý měl jsem možnost se svézt na tigru 1200. Hodně štastných km,at' dělá radost Hezký komentář a fajné fotky 10b.

Rebel245
Rebel245 napsal 10.01.19 v 14:26 10b.

Super strojovna z ostrova

findejs1310
findejs1310 napsal 10.01.19 v 09:47 10b.

Dost dobrý

Více komentářů



TOPlist