Honda CRF1000L Africa Twin (2017)

Vlastník Renďucha
Vloženo 17.12.2018
Aktualizováno 17.12.2018

Na pozdim 2017 jsem se rozhodl, že nastal čas na změnu a s těžkým srdcem jsem se po skoro šesti letech rozloučil s Dorsodurem. Chtělo to nového mazla na cestování.
Věděl jsem, že chci určitě cestovní enduro, něco, co mě hned zaujme, co mě povozí dál ..

První dojmy - Za ten rok jsme spolu stačili nalítat 12tis km, tak už můžeme něco hodnotit. Ta motorka mě úplně dostala vzhledem, ten design je paráda. Ale jak se říká, dle vkusu každého soudruha. No a když jsem si konečně poprvé sjel, bylo jasno. Sedla mi příjemně, na první dobrou.

Doplňky na motorce - vyhřívané hefty, GIWI rámy, GIWI šusplech, kryty páček Hepko …, v plánu jsou ještě zadní brašny a stupačky

Takže budíky přehledné, spousta informací, rychle jsem si zvykl. Chvilku jsem si říkal, že by mohly být víc naklopené, ale nakonec to není problém. Ovládací prvky na řídítkách taky slušně řešené, žádné zbytečné fičuriny. Trochu mě teda štve, že se po každém startu, motorka vrací do základního nastavení. Takže pořád nastavuješ trakci atd .. Posaz na motorce velmi příjemný, je to vysoké, dobře se z ní vidí a má člověk i lepší čas na reakci při krizovce. Parádní mi přijde průběh výkonu. Aprilka měla papírově přibližně stejný výkon, ale je tu rozdíl. Proti Africe točila víc otáček, takže dělá dojem většího dravce, ale ta křivka Hondy je krásně přímá. Na druhou stranu, jsem si při prvním předjíždění rychle uvědomil, jak ty otáčky navíc Hondě chybí. Proti Dorsu to teda míň brzdí motorem. Řazení bych čekal od Hondy trochu lepší, občas mi vypadne kvalt, Yamaha se řadila lépe a na Aprilce jsi to musel poctivě kopnout. Stavitelný podvozek funguje bezvadně. Brzdy mají příjemný spíš pozvolný nástup k motorce dobře naladěné. Další věc která mne moc mile překvapila je zvuk originál výfuků. Dorso bylo známé dost slušným projevem originálů, tak jsem nečekal zázraky, ale tohle je prostě paráda. Krásný hluboký zvuk co si v tom tichu za štítem, na který jsem do teď nebyl zvyklý, člověk pěkně užije. Když jsme u toho štítu, tak originál jsem po příjezdu z Albánie měnil za vyšší. Do 110km\h to šlo, ale nad - špatně. Nutno říct, že další věc je turbulence od spodu vidlic. Nechápu jak tohle Honda testovala? Dá se to vyřešit přídavným deflektorem, já to nakonec vyřešil brašnou na řídítka a je fakt klid. Měřím 175cm a výška motorky je pro mne na just. Když se jezdí v terénu tak si ho snižuji. Manipulace na místě je pro mne peklo, je to kus železa, ale když se to rozjede je to fajn. Co mi trochu vadí, jsou držáky rukou pro spolujezdce. Pro mou paní sice paráda, ale při nalézání nebo slézání o ně většinou zavadíš botama. Stupačky by si taková motorka zasloužila taky větší. Spotřeba je výborná, nejezdím žádnou pilu a dlouhodobá průměr mám 4,5l, ale dá se i za 4l což je na ten obsah paráda. Co bych ještě vytknul, je přístup k baterce, nechápu.

Tak a teď již několikrát propíraná témata. Olej v hadici na odvětrání skříně se objevil až po 10tis km. Prakticky hned to začalo hůř startovat. Po vyčištění vše OK, moc nechápu jak takový malý cmrnd v hadici natolik ovlivní start, ale když nic horšího … Jinak dráty ani rám nereznou a to si vody užije dost. Tak doufám, že to tak i zůstane.

Jako celek je pro mne ta motorka fantastická. Moc si to užívám, tak snad to nezakřiknu. Jízdy kolem komína, nebo lehčí terén, pořád bych jezdil je to jak droga. Cestování na větší vzdálenosti, pohodlnější asi bude GS, s Afrou jsem dal za den 900km, neříkám, že jsem nebyl rozbitej, ale dalo se to. Kdo je dravec a má rád vytahaný ruce, tak bych mu spíš doporučil nějakou Kačenu, Afra je spíš na couračky a výkonem se jí rozhodně nevyrovná. Jezdím s kamarádem s GS 1150 a s tím se držet umí.
Přeji všem bikerům krásné zážitky na svých mašinách, hlavně ve zdraví přátelé
Cesta je cíl

jirkouš
jirkouš napsal 24.06.19 v 07:56 10b.

Mooc pěkná a hezky popsáno.

Samíc
Samíc napsal 15.01.19 v 18:03 10b.

speroure
speroure napsal 02.01.19 v 23:41 10b.

Parádní Hondice!! Přeji mnoho km !

Renďucha
Renďucha napsal 02.01.19 v 12:50

děkuji všem

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 24.12.18 v 20:03 10b.