renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yuki Sport 125 (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Properitus
Vloženo 14.12.2018
Aktualizováno 16.1.2023
Zobrazeno 2 481x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


velmi jednoduchá, lehká do ruky, levná na provoz a dostupné levné náhradní díly, ale přesto spolehlivá, úsporná motorka vhodná pro začátečníky na řidičák A1

Více fotografii

Motorka koupena od kovo moto Fučík - Trochu magor, nic se mu nechtělo nikomu nějak moc vysvětlovat, každého rychle vypakoval, divný patron, jeho obchod dnes už neexstuje.

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SCV 100 Lead: obavy z nižšího výkonu, malá nádrž, scooter = automatická převodovka kterou jsem nechtěl
Ostatní Dandy 125: zbytečně vyšší cena, příliš malá nádrž, poměr výkon-cena nebyl nějak moc dobrý

První dojmy - Motorka je lehká do ruky, dobře se ovládá. Motor není moc výkonný, ale celkem pružný a úsporný 2-2,4L/100km a příjemný, 5 rychlostní převodovka, ale převody dost krátké, velmi měkké a komfortní odpružení, při dynamičtější jízdě na horších silnicích vlnící se rám.

Motorku bych doporučil pro - 1) začátečníci na řidičák A1 2) starší uživatelé a kterým stačí malý objem jako 4dobá náhrada starých vesnických padesátek a nevadí jim nižší cestovní rychlost a ocení úspornost provozu, jednoduchost a spolehlivost malého čtyřtaktu.

Doplňky na motorce - neznačkový čínský motokufr 28L

Recenze

Yuki 125 sport byla tehdy jasná volba kvůli příznivé ceně, prodejci tehdy nevěděli, co by za ty značkové vylítané vrány ještě chtěli, nenažranci (copak krademe)! Yuki tehdy nabízela vzhledem k nízké ceně opravdu hodně muziky za tehdy férovou cenu 50tis.
U nové motorky se po prvních kilometrech akorát povolily některé šrouby zavěšení motoru a začalo to mlátit na dírách, po konzultaci jsem šrouby dotáhl a některé vyměnil a potom už jsem nato nemusel až do konce sáhnout.

Po prvních jízdách v dešti se objevily náznaky koroze rámu, vnitřek rámových trubek jsem hned pořádně vystříkal resistinem ML a od té doby s korozí už nebyl nikdy problém. Výrobce v Číně antikorozní ochranu rámu asi nějak neřešil.

Motocykl jsem měl 10 let a najel s ním celkem 44000km. Za celou dobu se tam v podstatě nic zásadnějšího nepokazilo. Řešil jsem pouze provozní opotřebení a běžnou údržbu, což je ideál stav. Motorka mě nikdy nikde nenechala!! Když jsem ji čerstvě koupil, tak se mi mladí motomechanici na automobilní škole smáli, že se mi to po záruce rozsype, byli to hlupáci, po čase jsem se smál já jim, protože oni pořád opravovali ty své pekáče a báli se s tím vyrazit na delší cestu, aby někde nezůstali viset a já si jezdil dlouhé štreky přes půl republiky, bez obav v klidu, v pohodě a za nízkou spotřebu 2,2L/100 vždy dojel v pořádku domů.

Motor byl jednoválec chlazený jen náporovým vzduchem, rozvod OHV, byl velmi jednoduchý, servis chtěl za prohlídku 1200kč, to jsem jim odmítl dát! Olej jsem si měnil sám a zkouškami došel k tomu, že je třeba 10W-60 rozdíl byl cítit zejména ve vyšších otáčkách, kolem 6000ot a výše to bylo ještě markantnější (motor tak zvonivě rezonoval a tento olej to zklidnil), já jsem dával agip racing formula a stačil litr na výměnu nejpozději po 4000km, také ventily jsem si seřizoval sám na 0,1mm při výměně oleje a dal racingovou svíčku NGK řady platinium. Motor byl velmi jednoduchý a úsporný, jezdil jen kolem 2,2/100km.
Nevýhoda byla, že motocykl byl nastaven na 90 oktanový benzín, takže jste museli tankovat speciál, nebo N91, jinak to bylo takové celkově udušené a ten byl ke konci stále hůře sehnatelný.
Dnes už vím, že motor by se snadno dal přehodit na 95 oktanový benzín mírným zmenšením hlavní trysky a musel bych koupit laditelnou jednotku DC CDI s potenciometrem na předstih, kterou mají třeba na aliexpressu a tu bych si potom během zkušební jízdy citlivě doladil šroubováčkem, aby motor měl ještě sametový chod ale dobře reagoval už i na jemné přidání plynu a z motoru bych tak dostal ještě více dynamiky a o chlup lepší spotřebu. Tehdy jsem ale neměl možnosti objednávat z Číny co mám dnes a ani nebyla možnost se k tomu jinak dostat, takže bohužel jsem to nemohl udělat.
Karburátor byl klasický spádový, velmi jednoduchý, žádné membrány a podtlaky, jen s šoupátkem, na lanku, plovák, dvě trysky, měl akorát dole šroubek bohatosti, který se naladil citem podle reakcí na plyn a pak nebyl problém, jen si udělat rysku a kontrolovat ten šroubek, jestli se nepootočil. Bylo to velmi jednoduché a funkční, téměř bezporuchové, akorát plyn jste pak museli přidávat postupně plynule a ne prudce, jak se motor roztáčel, jinak se to moc ochudilo a dusilo, ale nato jste získali časem cit a nebyl problém si zvyknout a přizpůsobit se.

Převodovka byla 5 rychlostní přes drobnou vůli v řadícím mechanizmu fungovala celou dobu naprosto bezchybně, na otáčkoměru byla červená číslice, která ukazovala, co je právě zařazeno, odstupňování tak akorát, jen jsem uvažoval o zvětšení kolečka pod motorem o jeden zub, abych trošku natáhl převody do rychlosti, protože to na 5ku lítalo i ne úplně mírné kopečky, ale to jsem nakonec nesehnal kompatibilní přes značné pokusy. Optimální ekonomická cestovní rychlost byla jen kolem 60-70km/h, ale 5ka měla docela sílu, proto jsem chtěl delší převody, s tím že do kopce bych si dle potřeby podřadil, ale na rovině mohl jezdit rychleji na těžší převod, což by také přispělo k ještě nižšší spotřebě a vyšší cestovní rychlosti a lepší využití výkonu malého slabého motoru.

Podvozek byl pocitově velmi příjemný, velice komfortní měkoučký a jízda i po rozbitých silnicích byla opravdu pohodlná, zadní tlumení mělo nastavitelné předpětí pružin podle zátěže, přední vidlice byla tak měkká, že jsem podkládal pružiny podložkami, také vidlice se dost ponořovala při brzdění. Podvozek byl vhodný na klidnou pohodovou jízdu po okreskách a na nic jiného ta motorka opravdu nebyla primárně určena ani vhodná, žádné závodění a blbnutí! Zadní brzda byla bubnová, účinek tak akorát dostačující, kvůli nízké hmotnosti a malým cestovním rychlostem to tak bylo ideální. Obložení se opotřebovávalo pomalu a jak začala pískat, tak jsem věděl, že ji mám rozdělat a vyčistit. Přední kotoučová brzda s dvoupístkovým plovoucím třmenem byla vzhledem k malé hmotnosti a cestovním rychlostem motocyklu naprosto neadekvátně ostrá, velmi snadno utrhla přední pneumatiku a bylo to spíše akorát nebezpečné! Kvůli tomu jsem ji raději nepoužíval a desky byly i po 40 tis jako nové, akorát jsem občas vyčistil a prohýbal pístky ve třmenu.
Motorka měla dva stojany, hlavní i pohotovostní nožku, nejvíce jsem používal ten hlavní stojan. Dva stojany jsem velmi oceňoval, motorka byla poměrně lehká jen 120kg, takže jsem ji měl chvíli i doma v kočárkárně, když jsem potřeboval v garáži prostor, dokázal jsem ji vytáhnout po schodech v bytovce ze sklepního patra, ven a sjet zpět a uklidit do kočárkárny, kde nikomu ani moc nevadila a nikdo to neřešil. Celou dobu jsem ji tak parkoval v budovách pod střechou, žádné stání venku bych nedopustil a proto vypadala pořád velmi zachovale!

Úložné prostory nebyly, museli jste si vymyslet a dodělat sami. Můj hlavní úložný prostor byl čínský motokufr 28L. Bohužel Nosič nebyl zrovna moc pevný, při větším zatížení se povoloval a uchycení k rámu pod plasty bylo hodně fórové, takže když jsem něco těžšího naložil, tak jsem jen trnul, aby to úchyty nosiče vydržely a nevytrhly se z návarek na rámu a neuletěly. Dával jsem delší šrouby do nosičového madla a celé to prošrouboval a zpevnil pevnostními šrouby, ale přesto to nebyla ani tak žádná hitparáda a toto mi docela vadilo na té motorce, protože nějaký úložný prostor na každé motorce potřebuji a ta omezená nosnost nosiče pro mně byla dost nepříjemná a omezující vada na jinak dobré praktičnosti.

Spolujezdec na 125ccm motorce je nesmysl, tak možná ještě anorektici do 50kg jak vyhublé kostry potažené kůží z koncentráku, nebo děti ještě snad, ale i tak dalo se občas nouzově vzít na kousek cesty opatrně spolujezdce, ale motorka nato nebyla vhodná jak měkkým rámem tak velmi měkkým pérováním, tak i výkonově i když druhé stupačky měla a také dvojsedadlo, tak bych to ježdění ve dvou důrazně nedoporučoval a zvláště ne na delší cesty a už vůbec ne na trvalé ježdění ve dvou.

Motorka je vhodná spíše na příměstský provoz na méně frekventovaných silnicích, nebo na venkov mezi vesnicemi na okresky 3. třídy třeba na Vysočině, kde je minimální provoz a kde se stejně nedá jezdit rychle a tudíž kde tak nevadí ten výkonový deficit a nízká cestovní rychlost, ale ocení se jiné vlastnosti, jako komfort, jednoduchost, úspornost, spolehlivost.
Na větší cestování to asi primárně vůbec nebylo určeno, ale dalo se na tom, já jsem třeba oceňoval poměrně velkou 15L nádrž, která vzhledem k nízké spotřebě zajišťovala velmi vysoký dojezd a ten velmi komfortní podvozek se na delší cestě zase promítl do nižší únavy jezdce, ale zase mně štvala ta nízká cestovní rychlost, kvůli které jsem se musel vyhýbat hlavním silničním tahům s hustějším provozem, kde byla motorka brzdou provozu, což mně na této motorce nejvíc vadilo.

Nevýhoda byla slabé a mizerné originální hlavní světlo na žárovku BA20D 35/35W, které v noci svítilo tak slabě, že to bylo neakceptovatelné! Vyměněno hned v prvním roce za velké kulaté světlo pro Jawu 350 na automobilovou H4 žárovku 55/60W. Magnetka to bez problémů utáhla a spolehlivě dobíjela motobaterii, svítivost byla pak už úplně dostačující a k motorce se i vzhledově výborně hodilo a zůstalo na ni až do konce a sloužilo pak i novému majiteli.

Mezi nectnosti motocyklu patřily značné vibrace jednoválcového motoru při vyšších otáčkách od 6000tis nahoru. Uklepal se mi držák přístrojové desky, ten jsem nejprv zavařil cočkem a potom se zas uklepal, tak jsem celý držák vyměnil a přitáhl plastovými páskami k řídítkům, aby se nemohl třepat a potom už se nikdy neuklepal. Také od vibrací praskalo vlákno zadní žárovky ba15d, když jsem motor točil přes 6000ot, takže jsem ji musel nahradit diodovou náhradou a ta naštěstí svítila dostatečně potom už vydržela až do konce, když jsem s ní motorku prodal asi za 11tis.

Po 32000km motor začal brát olej, rozdělal jsem motor, vyměnil píst, pístní čep, kroužky, dal obě nová těsnění pod válec i hlavu válce a celá tato generálka vyšla do 1000kč i s poštovným a potom jsem udělal letmý záběh, že jsem motor zatěžoval max na 1/4 plynu, potom max na 1/2 a pak už normálně a motocykl jezdil ještě lépe, stouply mi i kompresní tlaky v motoru a jezdil jsem si vesele dál.
Ve 40000 odešel náhon tachometru, objednal jsem nový za 350kč a vyměnil si to sám, oprava za pár peněz doma na koleně.
Motor měl 8,5kW, to není lež to jsem naměřil na ISŠA na motorové brzdě power tester, není to mnoho, ale dalo se s tím přežít na bočních okreskách, na rušnějších silnicích 1. třídy už bylo přece jenom dost cítit ten nízký výkon malého motoru a krátké převody, nízká cestovní rychlost, tam motorka byla brzdou provozu. Na dálnici jsem to už raději ani nezkoušel, protože tam by taková motorka byla absolutně nevhodná.
Když ji odpustím ten nízký výkon a cestovní rychlost, tak přesně tak si představuji ideální motorku, jednoduché, úsporné a nenáročné vozidlo s levnými a dostupnými náhradními díly a spotřebním materiálem jako pneu, který vydrží celkem dlouho a ne předražené značkové vrány s drahými díly, které jsou jen o trochu lepší, ale stejně se nakonec finančně nevyplatí.

Kdybych si ji nechal déle, uvažoval jsem o přestavbě, tedy koupil bych klidně i nový kompatibilní motor 200ccm z yuki TR, nebo 250ccm chlazený vzduchem, který i podobně vypadal a po stránce výkonu už bych neměl takový problém s tím, akorát bych musel protáhnout převody do rychlosti a to o hodně, protože bych si to u silnějšího motoru mohl dovolit a vlastně i musel udělat, abych mohl dobře využít větší kroutící moment silnějšího motoru a nemusel ho zbytečně moc točit a zvyšovat si spotřebu, ale ten měkký rám a fórový nosič by to opět neřešilo. Nakonec mě doma ukecali na koupení celé nové moto s větším objemem motoru i výkonem, takže k tomuto logickému pokusu pak už nikdy nedošlo a yuki 125 sport jsem prodal za 11tis Kč tak jak byla.
Druhý majitel s tím chtěl jezdit s přítelkyní, což jsem mu říkal předem, že nato to není vhodné, pak ji prodal, že je slabá a další nový majitel mi volal, že vynechává motor pod zátěží, tak jsem mu poradil ať vymění svíčku, což prý udělal a taky dal ji do servisu, což jsem mu vynadal, že je blbost, protože je na servis doma velmi jednoduchá a pak mu tam dali nevhodný olej 10W-40 místo 10W-60 a ještě to stálo 1100kč, potom už to asi bylo dobré, protože se už neozval, přestože číslo na mně měl a to je stále stejné. Nevím, jestli moje bývalá motorka ještě stále někde jezdí, ale pokud ji nerozbili při nějaké dopravní nehodě, mohla by fungovat ještě mnoho let po prodeji.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 03.10.20 v 17:43 10b.

Pěkně popsaný soužití s malorážkou
Mám taky slabost pro jednoduchý nenáročný strojky, protože je v nich mnohem víc, než se může zdát

Properitus
Properitus napsal 15.12.18 v 18:53

Ale, jakou chválu, napsal jsem pravdu a byl jsem spravedlivý.
Vadit to může jen snobským hlupákům, kteří ve své bohorovnosti kritizují i to, co vůbec neznají.
I mladý kluk, když je normální, na yuki 125 sport ocení spolehlivý, úsporný a jednoduchý stroj, který mu udělá mnoho služby a radosti a ještě ho nesežere, také se na něm mnoho naučí a když bude chtít, tak si ho i sám doma opraví. Takové motorky tohoto typu jsou v dnešní přeelektronizované době největší držáky, které s minimální údržbou slouží jako zajíček Duracel pořád a pořád dál, i tam kde ostatní už selhávají.

Targus
Targus napsal 14.12.18 v 23:20 10b.

Byste tu chválu měli rychle vymazat, než to tu najde nějaký blbec a pustí se do vás, co že si to dovolujete chválit čajnu.

Pro mladé kluky, kteří se učí, a pro nás, staré dědky s pamprskou místo trenek úplně v poho.

Milan1963
Milan1963 napsal 14.12.18 v 20:15

Properitus
Properitus napsal 14.12.18 v 17:51

Já jsem to sem dal, protože mám k tomu mnoho foto ze servisu v galerii, snad to někomu pomůže

Více komentářů



TOPlist