PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 1000 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SWENSON83
Vloženo 13.12.2018
Aktualizováno 21.12.2018
Zobrazeno 1 411x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Oldschool poctivé železo na svou dobu nekompromisní superbike , který i dnes má motorem stále co nabídnout.

Více fotografii

Výška jezdce: 203 cm

První dojmy - Měl jsem 750K1 a na litru už jsem jel , věděl jsem do čeho jdu . Brzdy bída , podvozek obstojnej , motor reaktor . A vleze se na ní větší pilot .

Motorku bych doporučil pro - Hektolitrovej superbike , no chce to mít šestku už kurva v ruce a ideálně mít za sebou 750 gixero :D Určitě by to zvládl i začátečník , otázka je jak daleko :D

Doplňky na motorce - Full exhaust system Akrapovič , Power Comander 5 , pancíře , Dual sinter S.B.S racing /road racing . Plégo , gripy , milion šroubů a vazelíny :D

Recenze

Při loučení se s Tuňákem jsem tak nějak věděl do čeho půjdu , můj budget nedával zrovna moc možností a věděl jsem že je potřeba počítat s jistou rezervou .
Navíc při nátlaku mého okruhové mentora , že kapoty se do Brna /Mostu budou hodit .

Začal jsem tedy vyhlížet své milované gixero a 954.ku , kterou jsem nakonec zavrhl kvůli možným patáliím s převodovkou a menší velikosti . Znám fároše dobře má ho kamarád . A musím objektivně říct že přes slabší motor je podvozek o malinko hbitější , ač nemá tolik stability jako Gix . Každopádně brzdy jsou na Hondě o rovnou 2.levely jinde .Kdo ti bude tvrdit že ne , tak ti zákonitě lže , a nebo se na 954 nesvezl .

Tuleň stále vysel na Bazaru a všichni víme jaké to je prodávat itala :) Buď přijede někdo kdo to vyloženě chce nebo jsi v prdeli jak Baťa s dřevákama .

Jednoho krásného dne jsem tady objevil inzerát borce s litrem co by to eventuálně vyměnil za V2 a nejlépe v nahaté variantě.
Napsalo se pár zpráv , slovo dalo slovo a jelo se na vzájemnou kukandu .
Štrádoval jsem si to s baťohem "ženou" po dálnici na Hradec , celej natěšenej jsem nemohl soustředit myšlenku na nic jiného než jak bude Zuza vypadat.
Ale všichni známe osud , a když ti o něco jde tak se zákonitě musí vždy něco posrat .
Zhruba 3.kilometry před cílem jsem píchnul zánovní přední SC.2ku .
Naštestí majitel byl domácí kutil a měl převozní kompresor .
Každopádně seznámení proběhlo velmi netradičně a musím uznat že jsme se oba hodně nasmáli .

Po příjezdu k majiteli Gixera , jsme neotáleli a šli na vzájemnou Inspekci .
Ta ukázala že Tuleň je prokazatelně proti gixeru v mnohem lepším stavu .
Zprvu jsem moc nadšen z toho co na mě vykouklo nebyl.
Zaflákánej bike na kterém bylo vidět že se občas někdo sveze ale moc lásky mu nedá . Kosmetiku jsem ale naučen moc neřešit , a krom řetězovky která nevypadala moc vábně , a skvělé pneu D211GP smetené na středu a DOT 2010 .Dávali tušit že to asi nebude uplně o.k .

Mělo ale pár technických věcí , které já dokážu ocenit . Full exhaust system , svody + koncovka Akrapovič a Power Comander 5. a to vše s fakturou s DK.čka .
Majitel říká že to letí jako hovado , nuže natěšen dávám pokyn k zažehnutí .
Gixero chytá a já jdu poslouchat linoucí se zvuky , zajímá mě spojka a rozvody . Ventily slyšet nikde nejsou , takt to vypadá že motoricky to nebude tak hrozný .

Po cigárku a chvilce čekání je Gixero zahřáto na provozní teplotu a může se vyrazit
No první metry nadávám na lankovou spojku , brzdy co nebrzdí rozuměj jako že vůbec . Engine taky nejde od spodu jak by měl , přirovnal bych ho k 750 se seriovým převodem . Díky svodům od Akrapa je absence přívěry opravdu znát .
Vyhlídnu si menší rovinku a zkusím dvojcla trošku poškádlit , ručička atakuje sedmi tisícovou hranici , ale že by to nějak jelo se říct nedá .
Vracím se tedy se smíšenými pocity hlavně z brzd a motoru kterému někde kulhají koně . Po sdělení majiteli že to nejede a nebrzdí na mě divně kouká a kroutí nevěřícně hlavou .

Každopádně byl z Tuleně nadšenej tak navrhuje jestli by jsme si nemohli motorky na týden vyměnit že si to oba pořádně zkusíme a budeme moudřejší .
Ač se mě tahle metoda moc nepozdává , tak přikivuji a souhlasím .
Sepíšeme si vzájemnou dohodu o vzájemné zápujčce a vyrážím s baťohem směr Praha .

Vzhledem k tomu že mě žena zná , dává jasný povel ať se koukám na dálnici krotit a nemám zkoumat projev motoru :) Tvářím se zcela chápavě ale při tom oba víme jak to asi dopadne .

Na pumpě beru Vervu do plna a mužeme vyrazit , no z litrového dvouválu se pocitově Gixeru ve dvou dole moc nechce , avšak k mému překvapení po překročení osmi tisíc otáček se mění tenhle kepl na nukleární hovado a konečně předvádí zátah hodný litru . Když se následně na menším horizontu na trojcla přizvedává předek je vymalováno . Ono to asi pojede , ale bude to rozhádaný letí mě hlavou :)

Po příjezdu domu letím okamřžitě odvzdušnit brzdy , a kompletně vyčistit pístký . Jelikož šesti pístkové Tokica se musí udržovat, jinak nebrzdí vůbec .
Pří následné testovací jízdě už motorka začíná přibrždovat a já mužu konečně trošku potahat a nemusím se bát že někde nedobrzdím .

Poznatky následující , motor do 6000. je čitelnej a hodnej , což může někdy být i výhoda . Kolem 8.mi se probudí a letí to pekelně , kam se sere 750 a fároš :D
vypadá to že trocha té lásky a nemuselo by to být tak špatný .
Nakonec po pár dnech testování si na Gixero postupně zvykám a začíná mě přirůstat k srdci . A protože to i protější strana vidí podobně dochází k výměně .
A já se můžu pustit do postupné lehké úpravy k mé spokojenosti.
Dvorní mechanik Jirka je už celej natěšenej a můžeme započít projekt Gix.

První co okamžitě řeším jsou brzdy , objednávám pancíře a Dual Sinter S.B.S které mám už ozkoušené z okruhu .Musíme dotáhnout krk řízení . Vyměnit olej a chladící kapalinu . Brzdovku 5.1 obstaralo oddělení Brembo . Stavitelné racing páčky Mstyle a malinko vyšší plexi . Promazalo se uložení podsedlového rámu které občas vrzlo , vyčistil Airbox a vypral filtr BMC . Dalších milion prkotin šroubek sem a šroubek tam nemá smysl ani vypisovat . Po cca třech dnech ladění v garáži osazujeme dopředu o zub menší pastorek , který má trošku pomoci od absence přívěry a eliminovat dlouhý převod . Zuzce jsme dopřáli očistnou kůru a nakonec vypadá i docela k světu .

Po všem se nemužu dočkat na první svezení a nejvíce jsem zvědav na brzdy , sice není zatím radiální pumpa , ale všechny úpravy na brzdách udělali své a motorka konečně brzdí .Správně nastavené tlaky a předpětí zadního tlumiče posílají ovladatelnost taky jiným směrem a já se konečně můžu v helmě trochu usmát . Potěšen z progresu biku dávám poprvé Full Gas , a upravený převod okamžitě ukazuje že použitelné pásmo klesá o 2000.ot a Gixero už začíná tahat od 6000. aby se kolem 9000.totálně posralo a letělo nekompromisně do 12000. kde začne vadnout . Při srovnávání výkonu s motorkou mechanika Jirky R1 03" vychází R1 dole jako jasný výťěz kde proti mému gix ve 4000. ot generuje pocitově mnohem větší porci krouťáku , kolem 6 -7000 se výkon srovná . Jakmile ručička otáčkoměru mine 8000. nastává peklo a Gix devastuje R1 a to konkrétně do 12 000. ot. přžemž pocit vadnutí se u R1 dostavuje lehce za 11 000.otáčkami .

Na silnici není moc prostor posoudit ovladalenost , průběh výkonu , podvozek a brzdy jako na okruhu. Ale bližící se termín další Sosnové mě hřeje u srdce ale vnáší do mě mírný neklid . Přeci jen bike mám týden a je to po cca 2.letech absence s uzkými řidítky.

Nakonec i přes velkou nervozitu která opadá po pár uvodních kolech , začínám Déčkám ne v uplně 100% stavu trochu věřit . Desky mám ohřáté a nastal čas zatlačit ať se holka ukáže . První ostrý nálet s kolenem u země ukazuje že stabilitu má prostě gixero výbornou a motorka prostě drží zvolený směr . Oproti Tuňáku je tu výhoda jemnější dodávky výkonu , a dá se s citlivou rukou krásně kontrolovat plynem náklon , a dávkování na výjezdu ze zatáčky snese hrubší zacházení .
Když jsi kokot a posereš to tak letíš jasný !!! Aby jsi si nemyslel že za to mužeš tahat jak puberťák za vocas . Každopádně i přes úpravu převodu je spodek pořád mdlej a bude se muset nechat Comander odladit . Poznatek brzdy snesli 20.min ostrého ježdění bez většího propadnutí . Posun páčky byl celkem v normě pocitově cca 0,5 -1.cm .

Nejvíce diskutované téma na Gixeru rozhodně brzdy . Ano i po mé upravě hadic a desek , včetně až uchylného vyčistění brzdičů a následného rozhýbání pomohlo . Pořád je potřeba na brzdy jít velkou silou, kde se brzdný učinek dostaví ale pod velkým tlakem na přední brzdu přichází hodně velká houbovitost a z toho plynoucí špatné dávkování . A oproti Tuňáku se stejnými deskami to brzdí min o 25% hůř . Nicméně Japonec to dožene fungující zadní brzdou o které si muže ital nechat jenom zdát . Platí pouze za předpokladu že nejsi játro , jezdil si někdy na krosce , a víš jak se používá zadní brzda :)

Postupně zrychluji a začínám posouvat loket směrem asfalt a přichází první jezdecká chyba . Větší vysednutí mé nemalé půlky a nepřiměřené potažení v pásmu kdy to jede :D :D Má za následek krásný kontrolovaný powerslide , a ač vypadám jako kápo , tak věř že mě pumpa tluče a cítím anální vlhkost .
Ke konci ježdění začínám na výjezdech krásně tancovat prdelkou a s lehce pumpujícím zadkem začínám krotit divokého býka. To dává tušit že DOT 2010 a profil pneu dávají najevo že toho mají dost .

Nakonec s Gixerem stanovuji čas srovnatelný s mým nejlepším časem na Tuňáku , a panuje celkem spokojenost . I když závěr jsem už odkroužil na jistotu .
Na příští sezonu plánuji vyměnit tlumič řízení za stavitelný , radiální pumpu , ukazatel kvaltu a rtozhodnu se mezi SC2. nebo D213 .
Tak jako tak se Brnu nevyhnu a budu velmi rád když pojedu prvně pod 30. dá se říct že bych byl kurva štastnej .

O průběhu úprav postupně doplním fotky , případně časy z okruhu .
Všem kteří dočetli tlachání jednoho mrdala až sem moc děkuji .





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jerseySE
jerseySE napsal 14.12.18 v 21:10 10b.

Ty prostě potřebuješ ten řaďák no

SWENSON83
SWENSON83 napsal 14.12.18 v 17:03

Díky všem , Stefix no tvl pod 20.np hlavně aby jsem se probral ze sna

Stefix
Stefix napsal 14.12.18 v 12:08 10b.

Opět suprové počtení..Brno pod 2:20 to v 2019 jistí
Už se těším na společný závody

Falco55555
Falco55555 napsal 14.12.18 v 10:09 10b.

Moc pěkně napsáno

Davcoun
Davcoun napsal 14.12.18 v 07:59 10b.

Parádní tlachání

Více komentářů



TOPlist