renocar_unor

Vlastník witas
Vloženo 13.12.2018
Aktualizováno 17.12.2018

Moje vysněná motorka, kterou jsem si postavil z dílů. Lak a linky jsou vlastnoruční. Postavena za účelem cestování, ne na koukání. Soukromý název „Italka“, vysvětleno níže.

Jawa 250/590: Dvouválec má pro mě větší charakter.

První dojmy - Je to motorka, která mě z celé produkce Jawy snad nejvíce zasáhla. Klasický kulatý vzhled, nižší přední blatník, položené zadní tlumiče, docela silný panelkový motor, maska klasická kejvačková a hlavně velká 19" kola. To jsou prvky, které se nikdy neokoukají. Navíc v této tmavě modré barvě je to pro mě opravdová srdcovka. První jízda po rekonstrukci byla ve znamení zatuhlého motoru a pomalého zajíždění. Nicméně motorka se hůř naklání do zatáček než klasická kejvárna. Ale po pár kilometrech to člověk nevnímá. Sedlo je o cca 2 cm výše, cože je jen ku prospěchu.I tak to není kdoví jak pohodlný stroj pro dlouhány.

Motorku bych doporučil pro - Pro milovníky československé klasiky vyššího vzrůstu. Pro ty, kterým nevadí vzít šroubovák do ruky. Pro ty, kteří chtějí zpomalit. Pro snílky.

Doplňky na motorce - Chromovaná zrcátka, nosič, brašny, rám pod motorem.

Jawa 350/361 Sport.
Byl to můj sen už pěkných pár let...
Ve svých asi deseti letech jsem pomalu začal pokukovat po bráchovo 150/352. S jeho pomocí jsme ze stodoly vytáhli další vrak stopadiny a dali ho jakž takž dohromady. A já poprvé (nepočítám babettu a pionýra) usedl na „velkou motorku“ a okusil slasti a hlavně strasti dvoudobého motoru pod nohami. Následovala 250/353 dotažená od strejdy. Nepojízdná, ale téměř kompletní. Já byl tenkrát student s nulovým příjmem. Taťka mi nechal udělat kliku a já si nějak našetřil (rozuměj nejedl obědy a jezdil načerno) na výbrus a ložiska. Na té jsem najezdil ve svých cca 14-18 letech několik tisíc km samozřejmě jen po soukromých polích naprosto mimo veřejné komunikace. Poté, někdy před deseti lety, jsme sehnali motor 350 a spoustu dílů na velké kývačky a panelky. Nechali jsme je ve stodole a já začal přemýšlet co s nimi. Složil jsem první třiapůli ještě na 16" kolech jen na ježdění kolem baráku. To mi bylo 17-18 let. Okamžitě jsem si zamiloval projev nepravidelných výbuchů dvoutaktního dvouválce. Čas plynul, přišla vejška, takže já byl stále student jen s trochou peněz z brigád. Co se nepropilo, tak se vykouřilo. Po škole jsem si konečně začal vydělávat a protože motorky v mém srdci zůstali, vzpomněl jsem si, že mám na chalupě ve stodole spatlanou třiapůli, na které jsem dřív tak rád jezdil. Následovala analýza dílů a rozhodnutí, že postavím sportku. Základní věci pro úspěch, jako blatníky, podsedlák, rám a motor jsem měl. Zbylé díly jsem posháněl. Psal se rok 2016 a počal jsem vlastnoruční rekonstrukci. Koupil jsem si stříkací pistoli, ve stodole udělal provizorní stříkací box s plachet a mohlo se začít. Aby jsem si nedal nízké cíle, rozhodl jsem se, že na rekonstruované motorce pojedeme ve dvou k moři. Jak to dopadlo by mělo být zanedlouho v deníku.

kolda19
kolda19 napsal 28.01.23 v 19:42 10b.

Moc pěkná motorka a je vidět, že se na ní cestuje a tak to má být.

Špíďa81
Špíďa81 napsal 09.03.21 v 21:24 10b.

Krásná. Na sportky jsem ujetej a moc se ti povedla.

witas
witas napsal 11.03.19 v 11:31

Nosič jsem koupil přes net (už nevím kde) a samodomo upravil na sportku. Byl potřeba prodloužit kvůli delšímu blatníku a položeným tlumičům. Navíc jsem ho vyztužil dole pod blatníkem podkovou, protože při zkušební jízdě s plně naloženou motorkou se na tom nedalo jet. Nosič s sebou kýval ze strany na stranu a nakonec dole u stupaček prasknul.

hurikans
hurikans napsal 08.03.19 v 10:23 10b.

Ještě jsem zapomněl obodovat

hurikans napsal 08.03.19 v 10:22

Krásný stroj Mám 250/590 po tátovi a ještě plánuju taky stavbu 361 z panelky. Chci se zeptat - kde jsi sehnal ten nosič ? Potřeboval bych ho na svojí na kufry a nevím jestli vyrábět samodomo nebo se dá koupit...Díky za odpověď.