renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli TNT Sport EVO (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník WenCa
Vloženo 9.12.2018
Aktualizováno 14.12.2018
Zobrazeno 3 083x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Už moje druhá Benelli... nejdřív byla 899, teď plnotučná 1130

Více fotografii

Motorka koupena od Lukáš Prášil - pán mi zapomněl říct, že motorka má vydřený olejový čerpadlo a ještě cestou domů se zadřela na klice...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia RSV 1000: Pořád si myslím, že to je super balík kvalitních komponent za málo peněz... Ale... Kdo jinej než já, bejvalej zaměstnanec Benelli, by si měl koupit TnT? Nešlo to jinak...

První dojmy - První dojmy? No, byla trošku zanedbaná a cestou po dálnici, když začal rachotit motor, se ukázalo, že tam jsou ještě nějaký kostlivci...

Motorku bych doporučil pro - No, je to dost exot, takže pro člověka, kterej fakt ví, co chce, co kupuje. Žádný ABS, žádná kontrola trakce. Je to hodně mechanická věc, po nastartování i mechanicky náležitě hlučná (až by někdo řekl, že to zní jako rozbitý), přímo ovládaný klapky (žádnej elektrickej plyn). Prostě vyhraněnej stroj pro člověka, co už má cosi najeto.

Doplňky na motorce - Kufry, Ohlins tlumič řízení, držák na telefon (RAM mounts, doporučuju, za ty peníze rozhodně stojí), USB nabíječka, excentrická plynová rukojeť, velký závažíčka do řidítek, rolny na kyvku, padáky, karbony, vyssi plexi, sedlo z 899, vysoustruzeny veliky zavazicka do riditek (pro odfiltrovani vibraci).

plánuju utišit výfuk a vyrobit pořádný trubkový padáký ala KTM Adventure. Ty chladiče jsou prostě příliš na ráně a origo padací hříbky jsou tak akorát na "spadla ze stojánku)

Recenze

No, doporučil bych přečíst, co jsem napsal o mojí přechozí 899, kteoru jsem vlastnil v zahraničí. Po návratu do vlasti, jsem pokukoval, co zase koupím. Nakonec jsem vzal opět TnT. Líbiilo se mi tohle EVO s radiálníma brzdama a nějakejma karbonovejma nesmyslama. Tak jsem pro ní víceméně najisto jel. Maličko cukala v nízkch otáčkách, ale to jsem tušil, že prostě není správně nastavené čidlo polohy klapky, nic co by mě zastavilo. Horší ale bylo, že cestou domů. Na dálnici motor začal brutálně rachotit, až jsem si musel zavolat odtah. Nejdřív se prodávající zdál, jako rozumnej člověk a slušeně jsme se domlouvali na dalším postupu. Bohužel po rozdělání a zjištění, že je totálně zadřená klika na první ojnici a nacenění opravy se prodávající začal cukat a poslal mě do háje. Následoval telefonát panu Papežíkovi, kde motorka byla na servise. No a už hned věděl a sypal z rukávu, že: Jooo, bílá sportka s červeným rámem, nooo, to tady bylo a mimo jiné zjistilo se, že to má dramaticky vydřenou olejovou pumpu, nabízel jsem mu jinou a pán to do toho nechtěl dát... No, tak asi takhle no... Nena*ralo by to?

Českej právní systém ale poctivým lidem moc nepřeje. No, díky bohu jsem po dvou letech práce pro Benelli věděl, co a jak. A taky jsem měl štěstí, že se podařilo sehnat krásnou kliku, ojnice i čerpadlo, že se podařilo sehnat v zahraničí šály i těsnění. A tak jsem za měsíc měl motor zase opravený.

No a co dál? Dál už jen víceméně samé radosti. Oproti 899 jsem měl už doma v dílně větší možnosti ladění a tak jsem "fuel management" dotáhl ještě dál, než předtím. Dal jsem jiné vstřikovače (s menším fyzickým průtokem a lepším rozprašováním, protože origo jsou moc velké a neumí dát malou dávku, proto spousta TnT tak černě čoudí a smrdí po benzínu), kompletně jinak naladěná mapa. Taky jsem musel vyměnit samotný snímač na klapkách, protože se v něm asi někdo metodou pokus/omyl hrabal a dělal neplechu.

Po opravě motoru výměna oleje na 1000km. a pak jsem motorku víceméně denně používal. Nejvíc byl asi 3 a půl denní výlet Rakousko a Itálie. Prostě jsem se rozhodl, že se podívám k fabrice v Pesaru a do muzea Benelli. Takže 2000km. Dohromady za první sezonu 6000km. Nastartovala i omrzlá, když display ukázal teplotu -1 stupeň. Jsem ani nečekal, že ten display bude umět záporný hodnoty.

Asi jsem jedinej, kdo těm tříválcům tak věří. Sám pan Papežík mi řekl, že taky jednu má a že se nebojí na tom jezdit, že pro něho kdyžtak syn dojede s dodávkou. Majitel Benelli muzea v Pesaru říkal něco podobnýho, že má za rohem hned továrnu, že mu to kdyžtak hned opraví. Sakra klucííí, co s tím děláte? Já mám na 899 a na 1130 dohromady najeto skoro 30 tisíc kilometrů a nikdy pro mě nikdo nikam nemusel jet, tak co jeee??? Dám tomu veškerej servis, ale taky to normálně používám, žádný zacházení v rukavičkách. S 899 jsem se na Taiwanu jednou i brodil po motor vodou a prakticky polovinu jsem najezdil s kuframa a spolujezdcem.

Co víc psát k recenzi? V podstatě není moc co dodat oproti mému článku k 899, vždyť to jsou prakticky stejný motorky. 899 je trošku hodnější a točivější. 1130 je takovej ramenáč, co při průchodu dveřma vysadí zárubně... I když... po výměně vstřikovačů a naladění mapy se z toho umí stát strašně příjemnej společník.

V rakousku se mi podařilo svižnou jízdou jet asi za 6,5 litrů ma 100km, Jedno tankování i 6,2. Zvláštní, že v Itálii i v ČR byla spotřeba o něco vyšší... Lepší benzín? Nevím... Každopádně Po zmíněné výměně vstřiků a naladění mapy je dojezd na nádrž 200-220km, to už není zlý.

Každopádně za mě je to prostě ta nejlepší motorka na světě.

Všem tříválcovým Benellistům případně nabízím servis a taky přestavbu na jiné vstřikovače včetně mapy (pro získání lepší spotřeby, méně černého kouře a smradu a celkově lepšího a jemnejšího projevu motoru)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
koki888
koki888 napsal 27.11.21 v 21:05 10b.

Paráda krásny stroj. myslím že keď skončí lockdown budeš mať zákazníka.

tfiala
tfiala napsal 03.08.19 v 16:41 10b.

Dobře napsané, asi se stavím na kafe a rozumy...

dejf.
dejf. napsal 02.07.19 v 08:21 10b.

super

speroure
speroure napsal 23.02.19 v 00:46 10b.

TNT-éčko je krásný stroj! Je fajn, že Benelli, jakožto jedna z nejstarších firem vyrábějících motocykly začíná opět nabírat na síle! Top "recenze"!! Aby každá motorka fungovala jak má, je třeba jí dát určitou péči!

pkKun
pkKun napsal 16.12.18 v 21:24 10b.

10b za čtivost

Více komentářů



TOPlist