renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Dink 200 (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kulasec
Vloženo 2.12.2018
Aktualizováno 7.1.2020
Zobrazeno 1 501x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Zadání: Pracant na courání po městě a blízkém okolí. Nenáročný, spolehlivý a úsporný s dostatkem výkonu. rovná podlaha, místo na kolena.
Pozadí: Jezdit na Guzzině po městě se dá, ale není to pravé ořechové, spojka je taková posilovna, spotřeba a oblíkání

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO-BoJa (Nižbor) - Stav některých částí motocyklu neodpovídal plně popisu v inzerátu. Pružina držící sedlo nebyla funkční a mám za to, že když se napíše, že gumy mají 80% tak nebude vzadu 1,3mm a ve předu nebude rozpraskaná 7 let stará guma. Prostě klasika i když jsem se dopředu telefonicky ujišťoval. Pan mechanik byl ale jinak ochotný, uvidíme, jak dál. Co bych ale na druhou stranu mohl čekat za ty prachy...
Po příjezdu domů jsem zjistil, že tečou přední vidle. Po dohodě s prodejcem mi opatřili těsnění a provedli výměnu. Mechanik prodejce se k tomu postavil čelem a mohu tedy tuto firmu doporučit.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kymco Yager GT 125: Malý výběr, nebyl k mání a když tak překvapivě dražší.
SYM Crox 125: Hlavně kvůli praštěnému designu. Ale je jich zoufale málo na bazarovém trhu.

První dojmy - První dojmy po 2000 km: Výkonu dostatek i na jízdu mimo město konstantních 100 není problém držet furt a asi by šel víc. Pokud se týká nárazů i přes malá kola 13/12 to není to tak hrozný jak jsem se obával - odpružení je nastaveno po Claudiovi na nejměkčí stupeň - holt to byl starší pán a měl rád komfort... Přední velký OEM štít chrání perfektně i ruce, vystačil jsem si v té kose v pohodě se standartními rukavicemi na léto. Na motorce by mi umrzly prsty dávno. Vůbec nefouká do obličeje, není třeba nosit brále nebo štítek helmy, ale zato táhne na zátylek. Přední brzda byla naprd -totálně necitlivá s minimálním účinkem až mne napadlo, že to tak udělalo Kymco schválně, aby začátečníci nezablokovali přední kolo. Po vyčištění (pístky byly úplně zatuhlé) brzdí jak má. Více dojmů až něco najezdíme.

Motorku bych doporučil pro - Pokud hledáte praktický a nenáročný skútr do města, který nezaostává na magistrálách nebo při rychlejších přesunech v okolí. Uveze dva v komfortu + 3 plné nákupní tašky. Nebude cílem obdivných pohledů, ale ani magnetem pro nenechavce.

Doplňky na motorce - Originální velký plexi a kufr Givi po původním majiteli. Neplánuji jinak nic jinýho, možná USB nabíječku pod sedlo.

Recenze

Yager neboli Dink neboli Frost (podle trhu) je skútr tak akorát. Rozměrově a hmotností (140 kg suché váhy) bych řekl střední třída. Původně jsem hledal 125cc verzi z na s/h trhu, ale ten se nabízí překvapivě za vyšší peníze (kvůli béčkařům) než tento 175 cc! Skútr tedy neosedlá ani moje žena nebo dcera (což je svým způsobem ochrana). V Německu, kde je Kymco populární, jsem zaregistroval i verzi s 50 ccm (!) - otázkou je dynamika vzhledem k velikosti skútru.

Ergonomie
Podmínkou při výběru skútru byla rovná podlaha - ta praktičnost je k nezaplacení. Osobně tunel na skútru nedokážu překousnout. I vzhledem k tomu je ergonomie velmi dobrá - při nastupování je to jako by si člověk sedal na židli. Prostoru na nohy je tak akorát. Co velmi kvituji jsou zvýšená řidítka, takže ani s mýma dlouhýma nohama nemám problém, že bych si koleny bránil v ovládání řidítek. Prostor pro natažení nohou tu bohužel není, alespoň ne pro postavu 185 cm, byť sešikmené plochy před nohama k tomu vybízejí. Zrcátka jsou funkční nevibrují a vidím za sebe, nejenom moje ramena

Prostor
Zavazadlový prostor pod sedlem je osvětlený a poměrně hluboký jak by se z mohlo zdát - i vzhledem díky malému zadnímu kolu. Umístění výklopné helmy velikosti XL je ale problematické - brání mu výstupek na jedné straně prostoru. Nicméně běžná otevřená přilba nebo integrálka velikosti M-L se tam vejde bez problémů a ještě zbývá místo na lékárničku rukavice, nářadí a pláštěnku. Zadní nosič vyrobený z hliníkového odlitku je standardní součástí skútru a je použitelný i pro přímou montáž plotny pro kufr Givi který používám prakticky stále, neboť ve pod sedadlem vozím druhou helmu, Tucanourbano a účkový zámek. Co naopak chybí, je jakýkoliv úložný prostor vepředu, třeba i jen nezamykatelný kastlík na mobil. Škoda.

Kokpit
Přístrojovka má svérázný design který bych osobně nezval hezký ale nabízí digitální rychloměr, analogový otáčkoměr a displej s časem a odometrem či trip metrem + hladinu paliva nádrži. Ostatní informace zajišťuji barevné kontrolky. Co postrádám, jsou výstražná světla, to je myslím dnešní dobu myslím překvapivé, nebo ne? Místo otáčkoměru bych se více potěšil z ukazatele průměrné spotřeby či venkovní teploty...
Pokud se týká praktičnosti tak je zde několik zajímavých řešení - hrdlo nádrže se otevírá pootočením klíčku zapalování do druhého směru a otevře se bez potřeby sesedání a odkládaní víčka, takže tankuji v sedě a nemusím řešit kam odložit víčko. Otevření schránky pod sedlem se děje opět otočením klíčku v zapalování. Stupačky spolujezdce jsou "vystřelovací" ve předu nechybí háček na tašky, nebo držáky pro zamknutí 2 helem k sedlu. Skútr je vybavený centrálním i bočním stojánkem.

Jízda
Motor naskakuje na cvrnknutí - je to stříkačka. Výkonu je akorát. Rozjezdy jsou plynulé. Po městě v jednom lze nazvat jízdu dynamickou. Ve dvou, nebo mimo město bych to viděl spíše na jízdu plynulou až kochací. Ve 100 km /h točí cca 7000 ot min. pokud se to zkouší výš (tachometrových 110 km/h a více), tak se motor spíše přetáčí. Něco z výkonu ve vyšších rychlostech jistě ubírá rozměrný štít - ten patrně ovlivňuje i spotřebu. Spotřeba 3 - 3,2 litru - ale jezdím krátké rychlé trasy a motor není prohřátý. Ale myslím, že v rámci kategorie je to v normě. Pořád je to poloviční proti autu po městě. Skútr je při vyšších rychlostech díky delšímu rozvoru poměrně stabilní - na svojí kategorii, takže jezdit přes stovku je v pohodě. Manévrování ve městě bez problémů - má úzkou stavbu. Malá kola (vepředu 13" a vzadu 12" se potýkají s velkými výmoly a tak přenášejí rázy -- za jízdy je proto třeba sledovat stav vozovky a snažit se vyhnout dírám pokud chci komfortnější jízdu. Ale vše je v limitu určení stroje - tedy to lze považovat za sladěný celek výkonu a komfortu. Brzdy jsou kotoučové ve předu i vzadu. Ta zadní je citlivější a nejen pocitově účinnější - a tak trochu i chápu Italy, že ji používají více. Na stroji jsou ve předu původní destičky, vzadu už byly měněné. Vlastnosti podvozku odpovídají jeho koncepci. Sedlo vybavené opěrkou spolujezdce nabízí dostatečný prostor pro dva vzrostlé cestující a je celkem pohodlné - nebyl problém na něm dát 300 km za den. Madlo je masivní hliníkový odlitek a jeho součástí zadní nosič.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piki
Piki napsal 02.12.18 v 15:24 9b.

Myslim, ze skvela volba. Skoda, ze je to vodnik kvuli snazsi udrzbe, ale co uz. Tak at slouzi...

Více komentářů



TOPlist