renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW G 650 Xmoto (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník milonovo
Vloženo 27.11.2018
Aktualizováno 24.2.2023
Zobrazeno 3 097x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hračka, relativně lehká, dobře stavěná...

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 Supermoto: Obě KTM se mi líbí, jo, i tahle šereda :) ale dal jsem přednost Rotaxu, po předchozí zkušenosti s Dakarem, byť mu chybí 10Nm
KTM Duke 690: A taky jsem hlavně narazil na Xmoto s pár km...Navíc, pokud bych chtěl někdy výkonější jednoválec, pořád tady tahle možnost je..

První dojmy - Poměrně vysoko sedlo, se 184cm tak tak došáhnu na zem, ale jinak dobrá poloha, všechno je tak jak má (ovládací prvky) hezkej zvuk, úsměv od prvních metrů...Předesílám, že recenze typu teď jsem to koupil, je to bomba, nemám moc rád, takže jsem schválně čekal s psaním až po sezoně a upozorňuju, že to možná bude trochu rozvleklý...

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, který baví víc blbnout, než hltat kilometry a nepotřebujou úplně ostrý supermoto.

Doplňky na motorce - Koncovka Leo Vince od předchozího majitele, já jsem víceméně zastánce origo stavu.

Recenze

Cesta k tomuhle výrobníku endorfinů začala už na Dakaru, po výletě s Mírou Lisým, s kterým jsme byli v Písku a po návštěvě Sosnový a Mýta mi došlo, že Dakar je úžasnej univerzal, ale víc než cestovat mě asi baví blbnout a na blbnutí by se spíš hodilo něco o chlup lehčího a s lepšíma brzdama, to byl asi jedinej limit, kterej jsem na něm pocejtil, zadní zvadla po pár kolech a ta přední to sama moc nedávala.

Začalo pro mě nejhezčí období, vybírání a hledání... Je to pro mě vždycky taková euforie...Porovnávání, zvažování pro a proti...Do užšího výběru postopilo Xmoto, KTM DUKE 690 a KTM Supermoto 690, na SMC bohužel nebyly fondy, jinak by to byl asi favorit. O existenci tohohle modelu jsem dlouho nevěděl, vyrobilo se jen cca 2500ks a v Německu, jestli internet nekecá, se prodalo zhruba 700 kusů, za v tý době z mýho pohledu celkem přestřelenou cenu kolem 250000, za to se loni doprodávalo SMC. Sám jsem jí u nás na silnici živě viděl jen jednou...Dakara jsem bohužel prodal až na jaře, když už začala sezona a inzerce v tu chvíli už byla dost vyzobaná, takže jsem hledal a hledal a nenacházel, nakonec jsem podlehnul panice, že už se tuhle sezonu nesvezu a koupil TDM 850, která se naskytla za rozumnej peníz a byla to motorka z kategorie vždycky jsem chtěl zkusit, ale ještě jsem se k ní nedostal...Co dodat, největší omyl, nechci říct, že je to úplně špatná motorka, ale mě prostě nesedla a jen mi potvrdila to, že stačí mnohem menší výkon, při menší váze a dohromady to dá mnohem víc zábavy. Jsem zvyklej na jednoválce a ta setrvačnost tý hmoty v kombinaci s tím, že to jede o chlup líp mě fakt děsila.

Po prostudování technickejch dat, jsem se přiklonil k BMW, cca 160kg, 60 Nm
a 53PS je sice míň než u konkurence, ale dobrá zkušenost s Rotaxem v Dakaru, kterej i se skoro 80tkm šlapal na jedničku, to převážila na tuhle stranu.Kolem motorů to bylo trochu psycho, protože v týhle době začala výroba obšlehlejch Rotaxů v číně a to jsem úplně nechtěl, v tomhle modelu je naštěstí ještě Rotax, ne Loncin. Jako kasírovat německou cenu, za motorku vyrobenou v Itálii s čínským motorem, mi přijde lehce přes čáru, ale není to jen záležitost BMW, vítejte v lepších časech. ANO, bude líp...Jak pro koho. Nicméně modely Xmoto, by snad měli mít Rotax všechny.
Nebudu vypisovat technický data, jsou tu v katalogu, takže se zaměřím na pocity.
Pokud budete mít dotaz, pošlete ho, když budu vědět, rád odpovím.

Nastal den D, objevil jsem v německu ten správnej kousek, sice lehce nedobržděnej na předek, ale nechybělo jí moc a navíc s celkem uvěřitelnejma 17000km. Po sehnání pár drobností jsem udělal běžnej servis, pneu byly víceméně nový a mohl jsem jí konečně otestovat.

Na první dojem to nemá sedlo, ale trestnou lavici, zvlášť v porovnání s Dakarem, nicméně po rozjezdu na to člověk zapomene. Všechno mi padlo do ruky na první dobrou...Jak jsem zmiňoval v úvodu, při mojí výšce sotva dosáhnu na zem, ale zase nemusím úplně krčit nohy a tenhle vzpřímenej posaz mi vyhovuje.Motor má příjemnej zvuk, není to úplně kladivo, ale táhne příjemně.Za zmínku asi stojí absence otáčkoměru i ukazatele zařazený ryhlosti, což by při digitálním rychloměru nestálo až na čidla a pár drátů skoro žádnou váhu navíc, ale budiž, nijak zvlášť mi to nevadí. Těch cca 30 kilo dolů proti dakaru je znát a brzdy jsou výrazně lepší, takže to přesně naplnilo moje očekávání. Nádrž umístěná pod sedlem je menší (9,5L podle manuálu), což je určitě + vzhledem ke snaze o co nejmenší váhu, ale trochu to limituje dojezd, na druhou stranu, při hustotě čerpacích stanic u nás, těch necelejch 200km stačí. Spotřeba je naopak proti papírový vyšší, vychází mi to cca 5 až 5,5 proti 3,5 v katalogu. Nevím, nakolik v tom jede koncovka vejfuku, Dakar bral o cca litr míň, při větší váze a tahal jsem za něj asi stejně. Na druhou stranu i to je pěkný číslo.Když srovnám den ježdění, tak vypije míň, než já večer, zábava je to parádní a nebolí po tom hlava :)

Co se ježdění týče, pokud jedu cíleně někam, docela pečlivě plánuju trasu, abych se vyhnul hlavním tahům, horší povrch vzhedem k zdvihům není až takovej problém, co se vydržet nedá, je jízda po rovině, tam se začnete nudit a myslet na to, na čem sedíte, což je peklo.Pokud jedu jen tak, dělám to víceméně stejně, každej máme svoje oblíbený silnice... Nejvíc jsem za den najel cca 350km, sám, bez zátěže na zádech, dokud se bavíte a užíváte zatáčky, úplně v klidu se to dá, jak jsem psal vejš, nesmíte najít rovinu :)

Téma cestování asi nemá smysl zmiňovat, technicky to samozřejmě možný je, motorka s tím nebude mít problém, nedá to podle mě jezdec. Navíc asi stojí za zmínku úplná absence jakejchkoli odkládacích prostor, nebo úchytů na bagáž. Dakar měl aspoň za sedlem tu schránku na cigára, tady hold ledvina.
To samý je jízda ve dvou, ani jsem to nezkoušel, nakonec nemám tam ani zadní stupačky, který původní majitel sundal a prodal, ale neberu to jako vadu, nebude to podle mě ono, pokud Vám není 18, nemáte 70 kilo a baťoh 45, to pak asi jo.
Asi bych zmínil nulovou ochranu proti větru, ale to je stejný i na endurech.Co se rychlostí týká, maximální mě nezajímá, podle jiný recenze cca 180 na tacho, já jezdím víceméně do130, krátkodobě max 150, když je nějaká hezká rychlejší zákruta...

No a dostávám se pomalu k tomu, kvůli čemu jsem tu motorku vybíral.Blbnutí..
Předesílám, že jsem nadšenej amater, nejezdím ani po zadním, ani po předním ani bokem, pokud mi to neujede :) Ale jsme zase u toho základu, váha/výkon...Je to tupý supermoto, stroj přesně pro lidi jako já, který se chtějí za pár korun pobavit, při rozumenjch nárocích na servis. (mimochodem olej po 10tkm, já měním po sezoně, takže necelejch 5ti) Motorka je víceméně hodná, vybere poměrně dost Vašich chyb, víceméně nehrozí, že za ní vezmete moc a setřese Vás. Mě tenhle styl vyhovuje, na dromu jí tahám víceméně furt plnej a mám pocit, že závodím, přijde mi to pocitově lepší, než tam dusit supersport na 1 až 2... Bavím se samozřejmě o tratích, jako je Sosnová, Mýto... Tam si užijete hromadu zábavy. To, že to není závodní stroj Vám ukáže první ostrá 450, nebo nějakej 13ti letej klučina na dvoutaktu, kterej si z Vás ještě bude dělat prdel :) (vlastní zkušenost) Vám pak zbejvá zkoušet chroupat ty papírově silnější stroje, pro který je ta dráha pomalá a trochu si zpravit chuť ...

Na foto chybí červené kryty na masce, doladím v zimě, první 3 fotky nejsou moje, jsou od uživatele livestrong popř. rasicek.
tady ještě video, pokud má někdo náladu

pokud Vás bude bavit, je jich tam víc...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mr.t
mr.t napsal 28.12.18 v 22:21 10b.

Super ať to jezdí , třeba se po servisu úplně nepoložím a bude mě to bavit v novém roce a někde se třeba i potkáme !!

véna
véna napsal 01.12.18 v 17:31 10b.

ducati80
ducati80 napsal 30.11.18 v 13:22 10b.

dobře si to dáváš

sfv
sfv napsal 30.11.18 v 12:20

Váha x výkon rovná se zábava!

Milan1963
Milan1963 napsal 28.11.18 v 13:22 10b.

Více komentářů



TOPlist