renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník michalbike
Vloženo 25.11.2018
Aktualizováno 6.12.2020
Zobrazeno 1 566x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Obratný, výkonný, pohodlný a nezáludný stroj. Dá se s ním ujet 400 km bez větší únavy stejně jako se proplétat v kolonách ve městě. Velmi snadno se s ním manipuluje na místě, ať už jste v sedle nebo ho tlačíte z garáže.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BH MOTO (Horky nad Jizerou) - Bob Holoubek je třída. Byl mi doporučen z mnoha stran a nezklamal. Férové jednání, připravená dovozová STK, předložena vzorně vyplněná serviska a komplet papíry. Předvedení stroje, vysvětlení všech funkcí, to vše v altánu na zahradě u kafe.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po zkušenostech s Varaderem 1000 jsem si myslel, že budu umět jezdit už se vším. První jízdu jsem si ale začal užívat až tak po 100 km, problémy mi dělalo řazení (kardan a suchá spojka nic neodpustí) a pochopitelně blinkry. Na ty jsem si zvykal tři měsíce každodenního ježdění.

Motorku bych doporučil pro - Géeso je podle mě vhodné pro ty, kteří hledají stroj na dlouhou, dlouhou dobu a kalkulují i se spolehlivostí a rozumnými provozními náklady. Měli by mít zkušenost s velkou motorkou. Ale při troše pokory a dobré vůle poslouží i těm, kteří měli menší stroj, a to především díky uživatelské přívětivosti, ovladatelnosti připomínající horské kolo a nezáludnosti. Je spíš vhodné pro zralejší typy (vždyť i já už jsem skoro dědek), asi nebudí moc emocí. Je to ale spolehlivý služebník a parťák i na dlouhé cesty s dostatečnou rezervou výkonu.

Doplňky na motorce - Báwo je vybaveno palubním počítačem, ABS, kontrolou trakce a kontrolou tlaku v pneumatikách (příjemná věc), originál vyhřívanými rukojeťmi (v listopadu se opravdu hodily) a malým padacím rámem. Úložný prostor tvoří třílitrový tankvak (geniální věc) a čtyřicetilitrový top case, oba dva od Givi. Pokud jedu na delší cestu, vyhodím sedadlo spolujezdce a přikurtuju si šedesátilitrovou voděodolnou rolku. S touto bagáží už dojedu kamkoli.
V loňském roce jsem doplnil hrazdu pro uchycení navigace a jakéhosi jednoduchého handmade roadbooku. Oboje funguje sic primitivně, zato spolehlivě.

Recenze

Báwo roku výroby 2007 s nájezdem kolem 100 tisíc km mi doporučil kamarád s tím, že na něm bez problému ještě minimálně 100 tisíc najedu. Tedy pokud ho koupím ze spolehlivého zdroje a budu se o ně starat. Předtím jsem jezdil rok s litrovým Varanem a upřímně řečeno jsme si moc nesedli. Proti Varanovi je báwo (příznivci Varadera prominou) jak z jiné planety, zejména díky neuvěřitelné suché hmotnosti 205 kg. Jízda se strojem je snadná, lehká a velmi intuitivní. Drží stopu bezchybně nejen v zatáčkách, ale i při vyšších rychlostech na dálnici. Klidně vám dovolí podřadit si v náklonu do zatáčky, aniž by dal jakkoli najevo nelibost. Motor táhne slušně odspodu a to na jakýkoli rychlostní stupeň. Pravda, pod dva tisíce otáček je poněkud nevrlý a vibruje víc, než je zdrávo. Já s ním ale jezdím v podstatě pouze mezi 3000 a 4000 otáčkami, víc není třeba.
Co se týče podvozku, kombinace Tele/Paralever mi maximálně vyhovuje, jezdím sám, takže ani neměním jeho nastavení. O brzdách prakticky nevím, maximálně využívám brutálního brzdného účinku motoru. Takže většinou jen dobržďuji jedním prstem.
Servis mi dělá kamarád po předepsaných 10 tisících km, tj. diagnostika, výměna všech olejů (motor, převodovka, kardan), výměna vzduchového filtru a svíček. Nic jiného zatím mašina nepotřebovala, kromě nové baterie. Ta stará byla totiž ještě originál z výroby.
Na báwu jezdím denně do práce a o víkendu většinou na jednodenní výlety kolem 300 km. Při delších cestách mám spotřebu kolem 4,5 litru, při jízdách do práce (kombinovaný provoz město/dálnice) pak 5,1. S tím se dá žít.
Pokud mi na báwu něco úplně nesedí, tak je to řazení směrem dolů. Suchá spojka a kardan vyžadují přesné dávkování meziplynu, abyste nedostali šťouchanec jako jasné připomenutí nepřesné koordinace pravé a levé ruky.
Samostatnou kapitolou jsou blinkry. Spouštění levého blinkru levým tlačítkem a pravého blinkru pravým tlačítkem je intuitivní a naučil jsem se to okamžitě. Co už je horší, to je vypínání blinkrů. Je třeba vykloubit poměrně vysoko palec pravé ruky a stisknout malé tlačítko a to vše v koordinaci s pohybem zápěstí při přidání nebo ubrání plynu. Učil jsem se to tři měsíce, a to jsem byl denně v sedle. Naštěstí se blinkry vypínají automaticky po ujetí 300 metrů.

Ohlédnutí za sezónou 2019: jezdil jsem od půlky února do půlky listopadu v podstatě pravidelně, poslední jízda na Štědrý den dopoledne. Najeto cca 11.000 km. Provedena inspekce při 113 tkm, výměna všech olejů, filtrů, provedena diagnostika a seřízení. Jedinou závadou bylo prosakující gufero výstupní hřídele z převodovky, výměna provedena v rámci inspekce. Na jaře obuty nové pneu Dunlop Trailsmart, protože stejný typ už na motorce byl při koupi a byl jsem s ním velmi spokojený. Dobře drží i při nízkých teplotách a na vodě, což mne mile překvapilo.
Ohlédnutí za sezónou 2020: tuto sezónu si za rámeček nedám. Počátkem května mi nedalo přednost auto při vjíždění z vedlejší na hlavní a už jsem letěl. Naštěstí jsem nejel nijak rychle, ale stačilo to. Pojišťovna mi doporučila řešit škodu na motorce jako totální, čehož jsem využil a posledního června jsem si od (nyní již mého dvorního dodavatele) BH Moto vyzvedl nový stroj. Přesto se mi letos podařilo najet cca 10.000 km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RobocopCAP
RobocopCAP napsal 28.11.18 v 16:10

Mám to samý. Po 3 letech co jí mám, žádný problém. Klidná a pohodová. Ať slouží na cestách za krásami

Zelinář
Zelinář napsal 26.11.18 v 15:43 10b.

Zdar. Presne, pod 3 tis cuka,nad 4 vibruje. . Ale da se i pod 3, jen se nesmi dat plnej, ale postupnej klidnej rozjezd. Nadruhou stranu, jak preleze 5,5-6tis, chytaj saze a je z toho Enterprise . At slouzi...

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 26.11.18 v 09:24 10b.

Jarda40
Jarda40 napsal 25.11.18 v 20:31

Pěkná, přeji spoustu najetých km.

Jarda40
Jarda40 napsal 25.11.18 v 20:31 10b.

Pěkná, přeji spoustu najetých km.

Více komentářů



TOPlist