První velké enduro na cestování - na silnici i do lehkého terénu.
Motorka koupena od FIRMA:REPREmoto (Opava-Předměstí)
První dojmy - Vyzkoušel jsem si na předváděcí jízdě 650 i 1000. Obě mi padly do ruky a cítil jsem se na nich pohodlně. U "velké" mě překvapila lehkost a snadnost ovládání srovnatelná s "malou".
Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kteří chtějí jezdit dálky a nemusí se bát i nějaké polňačky.
Doplňky na motorce - Padací rám, hlavní stojan, kryt motoru, kryty rukou.
Pro cestování boční kufry hliníkové - BigHusky.
Ve výbavě zásuvka 12V - dobití navigace a telefonu - OK. Zásuvka neutáhne kompresorek na dohuštění pneu (pojistka má málo Ampér) a proto jsem přidal jestě jednu zásuvku s napojením na baterii.
Recenze
Chtěl jsem velké enduro a jako každý z mnoha pokukoval po BMW 1200 GS. Nakonec rozhodla cena a dostupnost prodejce a servisu.
První kilometry jsme se sžívali.
Po absolvování MotoŠkoly s Mírou Lysým jsem se v mnohém zlepšil a po najetí pár tisíc kilometrů už to prostě šlo perfektně. Všem začátečníkům i těm, co se po dlouhé době vrací k motorkám (tak jako já) doporučuji MotoŠkolu - stojí to za to.
Ovladatelnost pro mě velmi dobrá a jsem spokojen - jedná se o mé první velké enduro a tak nemohu srovnávat s jinými modely. Posez je příjemný, sedlo pohodlné, není problém najet více jak 500 km na zátah.
Prvních 10 000 km jsem najezdil po silnici s origo gumama Bridgestone - dobré, a gumy pak daly ještě další 2000 km. Moto sedí na cestě i v dešti (s ojetýma gumama nad 8 000 už to chce více opatrnosti).
Pod sedlo se vejde lékárnička, základní nářadí a jeden dofukovací sprej pro malý defekt (zatím jsem nepoužil a doufám, že to tak zůstane).
Postupně jsem doplnil padací rám, hlavní stojan (nutnost - nechápu proč to není v základní výbavě), spodní kryt motoru a kryty rukou. Do padacího rámu jsem pořídil brašny - na drobnosti (zámek, kapesníky, rychlá pomoc pro hlad...).
Po počátcích okolo komínu jsem se odvážil i za hranice, takže jsem doplnil boční kufry od BigHusky - šikovní kluci. S kuframa jsem spokojen, na přídavném rámu drží, sejmutí je otázka 1 minuty.
Po naježděných 15 000 km jsem začal ochutnávat polní cesty a šotoliny, což se mi zalíbilo a přišly první pády v minimálních rychlostech při průjezdu terénem. Škrábance zocelily mě i motorku a zjištění, že po pádu mašina bez problému naskočí (zvýšilo důvěru ve stroj) a že to chce pneumatiky s lepším (enduro) vzorkem.
Cestování pohodlné. Originál čelní štítek je nízký. Uvažoval jsem o větším, ale v terénu je velký štítek zase zranitelnější (rozbití) a proto jsem to přestal řešit. Při dálničním přesunu se lehce přikrčím a najdu si pohodlnou pozici. Řešením by bylo možné nastavitelným dílem - až budu mít zbytečné peníze, tak možná. Dále u dálničního přesunu trochu bolí pravá ruka - není zde žádný tempomat ani aretace. Ale mimo dálnice je motorka velice pohodlná.
Jezdím sám, nemám zkušenosti se spolujezdcem. Měřím 180 cm a dosáhnu špičkami na zem velmi pohodlně.
Spotřeba při normální jízdě je pod 5 l/100 km, na dálnic samozřejmě více.
Závady žádné. Starty za studena i tepla naprosto v pohodě. Byl jsem 2x na svolávací akci, upraveno na počkání. S brzdami jsem spokojen, reakce na plyn je velmi dobrá. Řazení je naprosto přesné, jen jsem se zpočátku trápil s řazením 1 - 2 než jsem našel ten správný grif.
máš celkem lehkou ruku, já se hýbu kolem 5,5/100km
taková těžká mašina asi není moc do terénu ale proti gustu ...
Ahoj, pěkně napsáno a motocykl je určitě super. Přeji hodně šťastných kilometrů a dávám 10b. ☺