PROFIL MOTORKY

Babetta 210 (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Babettak01
Vloženo 10.11.2018
Aktualizováno 12.11.2018
Zobrazeno 1099x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motorizované přibližovalo, na svou velikost a obsah motoru neuvěřitelný pracant. Levné ND, snadná údržba, malá spotřeba a ač kategorií moped, Babetta je duší motorka víc než kdejaký závodní naleštěný prd.

Více fotografii

Motorka koupena od Prior Bratislava

První dojmy - Moped je velmi lehký, dobře ovladatelný, vhodný jak na popojíždění na kratší vzdálenosti (do zaměstnání a školy především) tak na tzv. „kochačky“ na delší vzdálenosti. Z jízdních vlastností bych do negativ které mi vadí přidal o něco horší tlumení na (našich a Slovenských především) rozmlácených cestách a samozřejmě rychlost. Nicméně to taky jde vnímat jako fíčuru, ne závadu stroje. V závislosti na úhlu pohledu.

Motorku bych doporučil pro - Všem. • Cyklistům co brázdí asfaltové cesty, protože moped je o něco málo robustnější a pohodlnější než libovolné kolo. • Začátečníkům, protože pořizovací cena je vlastně menší než lépe vybavené kolo přitom stroj je ultralehký (pokud není přetížený jak ten můj), velice dobře ovladatelný (otočení na místě se provádí postavením na stojánek, uchopením do ruky, pozvednutím a otočením o 180°), díky automatice není potřeba trápit spojky a převody a pád na asfalt pokud se už poštěstí také není žádná katastrofa není-li to pod kola náklaďáku. • Pokročilým jezdcům - na pojížďky na kratší vzdálenosti třeba po městě protože na Babettě není potřeba nic zehřívat na provozní teplotu a je v podstatě připravená k cestování hned jak se ji podaří nakopnout. Mezi auty a na chodníku se s ní kličkuje výborně a pak také na tzv. „Easy Ride“ na delší vzdálenost pokud je potřeba zabíjet čas. Je malá a skladná a vleze se do libovloné garáže, do libovolného průchodu. Dále je potřeba mít na paměti že s vhodnými pneu a odpružením je lehký moped také velmi dobrý jako offroad (bojím se použít výraz enduro). Projede libovolnou polní cestu, libovolný les. Velmi dobře se na něm jezdí do vinohradu, do lesa na houby, na ryby, apod.

Doplňky na motorce -

  • Bezpečnostní úprava dle ČSN EN 12667 (reflexní prvky po obvodu, ve výpletu, obrysové blikačky)
  • Kapalinové tlumiče zadního perování - nastavitelné
  • Hydratační držák - adaptivnyy
  • Motokufr a cyklokapsy
  • Karburátor Dellorto Sha 1412L






PB teplomet Ardent jako ústřední vytápění -pro jízdu do -10°C :










Nicméně se moc neosvědčil, takže byl zase odinstalován.

Recenze

Babettu jsem původně chtěl vyvézt na smetiště jakožto přebytečný šrot zavazející v garáži (původní vlastník má drahá matinka která ji dostala když se přistěhovala na JM) a ještě ve škole a těsně po ní jsem se dušoval že bych svou řiť na takový (pomalý a škaredý) šrot za který bych se stydět musel nikdy neposadil. Bohužel poté co padla koupě automobilu na nedostatek financí mi přibližně v roce 2012 (možná 2011) nezbylo nic jiného než se ji pokusit zprovoznit právě ten šrot, který jsem chtěl vyvézt na smetiště, chci-li zůstat mobilní a do dnešního dne si rvu vlasy, že jsem se o to nepokusil už mnohem dřív. Dodám že fakt že kategorie AM je součástí řidičského oprávnění skupiny B (což je jediné co mám splňeno) v tom hrála docela významnou roli. Motorku jsem nikdy v životě nechtěl ani o ní nesnil.

Zpočátku klasické problémy s nedostatečně dimenzovaným sáním (a souvisejícím tarokováním) jsem vyřešil nainstalováním sportovního filtru a po eskapádách s Jikovem koupí karburátoru Dell Orto SHA 1412 v roce 2013. Od té doby o karburátoru ani nevím.





Pak následoval nikdy nekončící boj s automatickou převodovkou resp. věčně klouzající spojkou. Problém byl vyřešen teprve v roce 2017 vyleštěním styčné plochy spojky na soustruhu a podzvednutím unašeče vyrobenou podložkou pod gufero.





Motor si prošel jedním výbrusem válce s kompletní GO motoru (půlením) při kterém jsem vyházel staré ložiska (ještě orig. ZVL z fabriky) a nahradil je Koyama a silikonovýma guferama.










V roce 2017 proběhla úspěšná evidenční kontrola, přihlášení Babetty do registru vozidel a přidělení RZ abych s mopedem mohl legálně jezdit po Rakousku. Více zde . Dodám že k Babettě mám tedy jak malý technický průkaz, tak velký techničák a i když to vypadá trochu kuriózně je to pouze důkazem o tom že skutečně jde o motocykl jako každý jiný (aspoň z pohledu legislativního).





Tento rok v létě jsem natočil na tachometru 20.000 km a patřičně se s tím pochlubil ve vlastním blogu. Momentálně je na tachometru 21.600 km (reálně i víc, protože se tachometr zasekl a vlastně nic neukazuje i když kola se točí stále dál) s tím že Babetta je víceméně na konci své životnosti. Vyměnit by to chtělo snad úplně vše. Válec motoru se servanýma závitama a šteftama, vymačkanou rozetu, řetěz, totálně sjeté Fortunky… Nemluvím vůbec o totáně zdemolovaných vidlicích které jsem musel vyměnit z náhradní Babetty abych těch 20k vůbec projel.






Momentálně stroj stojí jako mírně nepojízdný a uvidíme. Až budu mít čas a nějaké peníze, snad ještě zainvestuju a dostanu ji zpět na pozemní komunikace. Velmi nerad bych se s ní loučil na smeťáku

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
motovlk
motovlk napsal 19.11.18 v 21:31 10b.

Taky nalítám na Babettě hodně , ale 20000 za rok je masochismus . Za to máš 10 b .

Dan66
Dan66 napsal 13.11.18 v 21:35

dobře sloužila a teď je na Tobě jí to vrátit. Podle toho jak jsi to napsal ji máš rád a neskončí špatně. S chutí do toho a na jaře hurá na výlet .

milan1963
milan1963 napsal 11.11.18 v 11:18 10b.

Parádní kilometrový nájezd. Dej ji zase do pořádku a znovu na silnici. Zaslouží si to.

Více komentářů



TOPlist