renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZR 7 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník White_Wolf_Garage
Vloženo 5.11.2018
Aktualizováno 23.9.2020
Zobrazeno 2 754x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Obrovské pozitivní překvapení - překonaná očekávání!

Více fotografii

Motorka koupena od ppokora (Nelahozeves) - Naprosto bezproblémová domluva, hladký průběh, k motorce jsem dostal i několik náhradních dílů... Ještě jednou DĚKUJI!!!

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: V danou dobu nebyla k dispozici ani jediná v orig. stavu
Honda CB 600F Hornet: Cena a také fakt, že jich jezdí mraky (a také nebyla snad jediná v originále)
Kawasaki Zephyr 750: Přeci jen už náročnější údržba a horší jízdní vlastnosti

První dojmy - Vůbec není tak těžká jak spousta lidí avizuje, Nádherně dávkovatelný výkon a vyhovující výkonová křivka (dole pohodička, lineárně stoupá a nahoře už je to mazec), "měkká/jemná" práce spojky, velmi pohodlný podvozek (do Prahy ideální)

Motorku bych doporučil pro - Jak pro začátečníky, tak pro zkušené bikery-požitkáře... jestli by stačila i ostřílenejm bikerům, který držej svoje mašiny pod krkem zatím neumím posoudit

Doplňky na motorce - TopCase Kappa - bylo k mašině - dobrý, ale zatím nepoužívám
Padací rámy Fehling - namontováno pří první návštěvě servisu (raději)
Laděný výfuk Viper - namontováno pří první návštěvě servisu (Must Have - ten zvuk je porno )

Recenze

Zdravím Bikeři a Bikerky,
Zkraje bych měl říct, že jsem naprostej zelenáč, ZR7 je můj první stroj, před ním jsem seděl jen v pubertě na Fichtlu, jednou se "načerno" projel na Suzuki GS500F a pak v motoškole 14 hodin na Kawasaki ER6N (2013)... moje dojmy tedy prosím berte s rezervou.
Myšlenka na motorku ve mě zrála už od mládí, ale až teď v Kristových letech jsem se dočkal - zlomil to již neúnosný stav dopravy v metropoli...možnosti byly buď skůtr a nebo starší "dospělá" motorka... obojí finančně vychází podobně, tak jsem si řekl že když do jedné stopy, tak pořádně - sr*t na motor ze sekačky (skůtraři snad prominou).
Nejprve jsem se díval po klasické "rookie" trojici Honda CB500 / Kawa ER5 / Suzuki GS500, ale pořád jsem se nemohl zbavit pocitu, že bych neměl dojem "plnohodnotný mašiny", kvůli kterému jsem vlastně zavrhnul skůtry... asi je to blbost, ale prostě tohle mi šlou hlavou... Proto jsem začal koukat o level výše... sledoval jsem weby a číhal na tu správnou příležitost... (ono jich kolem 45t zas tolik není)... no a najednou se objevila moje ZR7... originální stav, supr cena, slibný popis historie a jako bonus pro mě nejhezčí dostupná barva! Okamžitě jsem domluvil kámoše testmana a jelo se... Já promluvil s majitelem, testman motorku projel a plácli jsme si (v tu dobu jsem ještě neměl rozdělané papíry, takže jsem si na ní ani nesedl - jen jsem slepě věřil testmanovi). Kámoš mi Kawu odvez do garáže a ta tam poslušně čekala na můj řidičák. Povedlo se a najednou stojím před svou ZR7 a čeká mě první jízda - neskutečnej pocit, motýli v břiše... je to kus motorky, krásnej poctivej vzduchem a olejem chlazenej čtyřvál co si pobrumlává a už na první pohled z něj vyzařuje mnohem větší porce charakteru než z o 12 let mladší ER6N. Usedám a obě nohy mám celými chodidly pevně na zemi - ideál (měřím 177cm)... Motorku si vyparkuji z garáže a jdu se doobléknout (spousta lidí píše, že je to na začátek moc těžký a budete mít problémy s manipulací na místě - to fakt nepotvrdím, úplně v pohodě a to nejsem žádnej Rambo - vážim 72kg). Řadim za jedna a rozjíždím se do pořádného krpálu, který vede od garáže na silnici - docela test na to že to jsou moje první metry v sedle ZR7 - a to právě bylo hned první velké překvapení - motorka se dá luxusně ovládat spojkou - její chod je "měkkej/přívětivej/jemnej" a společně s naprosto klidným a hladkým projevem čtyřválce to byla fakt pohoda... tedy alespoň v porovnání s ER6N (nic proti ní, je to fajn motorka, ale za mě je ZR7 prostě samet). Konečně se rozjíždím, dávám za dva, za tři... bože ta převodovka? Mašina je 17 let stará, ale z řazení mam pocit že tam za mě ty kvalty skládá snad nějakej chirurg - neuvěřitelně přesný, jasný a precizní... vím že tohle japonci umí (a to i v autech), ale když to pak máte pod zadkem a fakt to tak je, prostě se musíte usmívat jak pitomci . Další super věc, která mě při srovnání s ER6N mile překvapila je pružnost motoru - týhle holce je uplně jedno jakej máte kvalt a jak jedete rychle... motor bez mrknutí oka jede na pětku ve 2000 otáčkách - v klídečku si ševelí a když vezmete za heft, motorka začne zrychlovat - bez vibrací, bez dušení, bez kopání do řetězu a bez pocitu, že tady není výkon... prostě jede!!! Výkon motoru naprosto lineárně graduje a nahoře už je to docela rychta - teda alespoň pro mě, takže já si zatím jezdím na nízké až střední otáčky... další pozitivum pro mě je podvozek - je to opravdu pohodlné svezení - tlumení toho docela dost odfiltruje a nikde se nesnaží z Vás vytřást duši... Pocitově mi přijde měkčí než ER6N, což mě vyhovuje, ale určitě se najdou lidé, pro které to bude moc měkký... A když dojde na brzdy, nemám jedinou výtku... dva kotouče vpředu od Nissinu brzdí spolehlivě a mají síly dost, i když krizovku jsem ještě neřešil (ani nechci). Příjemně překvapila zadní brzda a to i testmana - na obecné poměry brzdí docela dost a zadní kolo nemá tendenci se hned blokovat.
Víc Vám zatím nesdělím, teprve sbírám zkušenosti a navíc sezóna nám pomalu končí, ale budu Vás dále informovat.
Za mně je Kawasaki ZR7 skvělou motorkou, která za rozumný peníze nabízí spoustu muziky - je to hodná holka na pohodové ježdění a rozhodně umí vycenit zuby - to ale zatím neumím já, takže tuto její stránku Vám přiblížím třeba někdy později !
Mějte se a ať to jezdí!

Aktualizace 23.9.2020
Tako po bezmála dvou letech v sedle ZR-7 už si troufnu napsat slíbený update:
Kawa mě ani jednou za dva roky nikde nenchala, ani jednou mě nijak nezklamala a vždy jsem se v jejím sedle bavil!
Uživatelsky je z mého pohledu opravdu skvělá hlavně "sametovost" reakce motoru na plynovou rukojeť, hladká a nezáludná výkonová křivka a vyzdvihl bych i pocit "že řídím kus mašiny"... Oproti např. Hondě Hornet 2007 máte pocit že jedete na o level větší motorce a navíc ve spodním a středním pásmu otáček Vám Hornet ani náhodou nebude stíhat... nahoře samozřejmě Hornet letí jako kráva a na to už ZR-7 nestačí, ale ne každej má ambice "točit 10 000+"...
Když už bych musel něco "pohanit", určitě najdete obratnější motorky než je ZR-7, její geometrie je přeci jen spíše klasická a na současné "sportovnější pojetí" v rámci naked segmentu ztrácí na agilitě, ale opravdu se nejedná o nic zásadního (!).
Co se týče údržby tak za celou dobu nebylo třeba nic kromě oleje a filtrů... teď v zimní pauze mě sice čeká spojka a brzdy, což už je trochu nákladnější, ale o obou položkách jsem věděl už při nákupu, takže žádné "překvápko"... jinak motorka šlape fakt jak hodinky... V rámci údržby si také nechám vyčistit a seřídit karburátory, což už vyžaduje sklill a je tedy dobré to svěřit zkušenému mechanikovi... obecně se dá říct, že karburátory jsou na ZR-7 jediné "citlivější" místo, které vyžaduje profi péči, jinak je to prostě nezničitelný kus poctivého železa, o které když se budete alespoň trošku starat, vydrží Vám navěky.
Když to shrnu: Pokud někdo uvažujete o klasickém japonském naháči se čtyřválcem, určitě si ZR-7 někde vyzkoušejte! Najdete-li pěkný kousek, dostanete za +- 50t fakt spolehlivou, krásnou a poctivou mašinu, která má fantastickej poměr "cena/užitná hodnota"...




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pistik1234
pistik1234 napsal 30.12.23 v 21:00 10b.

Krasna motorka.Maš krajšej farby ako ja.Ja mam červenej,z roku 2002.Velmi som spokojny,a už som nabehal vyše 30 000 km.Jedine už mam problemi s karburatorom.Chcel by som vedieť či ešte vlastniš.

Maartyy
Maartyy napsal 28.06.20 v 00:57 10b.

Krasavice

Kali88
Kali88 napsal 25.07.19 v 15:03

Souhlasím, jen tak dále

skopuzzi
skopuzzi napsal 09.11.18 v 20:12 10b.

naživo je to ještě lepší... Opravdu pěknej kousek...

Mildaz
Mildaz napsal 07.11.18 v 14:54 10b.

Pěknej kousek

Více komentářů



TOPlist