invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Honda CRF 250L (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mRKEF
Vloženo 21.10.2018
Aktualizováno 12.11.2018
Zobrazeno 2690x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Civilní enduro stavěné do nenáročného terénu. Dostatečně vylízaná hlava s ním jistě dokáže i více ...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Liberec (Františkov-Liberec X

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF450L: Před koupí 250 už se o ní vědělo, ale po odtajnění ceny bohužel. Motorka to bude jistě dobrá, ale za >1/4 mega si radši koupím 250, natočím Youtube video jak ji hodím do propasti a koupím si druhou. A ještě zbude na charitu.
Yamaha WR 250R: Nová už není, ojetiny k nesehnání a ceny pomalu jako nová CRF.
Kawasaki KLX 250S: Podobně jako Yamaha, novou nelze, ojetiny drahé a vzácné.
Suzuki DR-Z400S: Dostupné kusy dost staré a těžko najít ten nenapadený kutilem. Ceny vzhledem k věku vysoké.
AJP PR5 250 Enduro: Vzhledem k potřebám jsem upřednostnil silničnější CRF proti offovějšímu AJP.

První dojmy - První dojem: ku*va proč dali blinkry pod klakson? Druhý dojem: ku*va to nejede ...

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co mají krizi středního věku a už neví, čím by ještě nasrali bábu.

Doplňky na motorce - sklopná zrcátka, kryt motoru, registrační značka, lékárnička a střídavě vzduch a benzín v nádrži

Recenze

Proč?

Proč jsem to koupil, když doposud všechny moje mašiny kromě MZ a Simsona měly větší výkon? Silnice už neposkytovala takové uspokojení, jako dřív. Krčit se za budíkem a tlačit čísla nad 200 čím dál víc přestávalo dávat smysl. Před tímhle strojem jsem měl již takové malé terénní intermezzo v podobě Gas Gas EC 125. Tam už byly ty touhy okusit cesty necesty. Jenže olítané ostré enduro mě spíš dopřávalo pocity nekonečného servisu a nonstop stresu z pomahačů a chráničů. Nakonec to završila anabáze s prodejem.

Nějaký čas trvalo, než jsem se k tématu bahna vrátil. Dlouho jsem polemizoval, který stroj na bahnění pořídit. Zavrhl jsem ostrá endura, ostré MX a cokoliv tomu podobné. Musí to být na papírech, mít 100 kg a výkon 50 kobyl - ehm. takže zpátky na zem. Okruh možných "legálních" strojů není zrovna velký, chceme-li zachovat rozumnou hmotnost:

Yamaha WR250R
Kawasaki KLX250S
AJP PR5 250
Suzuki DR-Z 400
Honda CRF250L

Dlouho jsem slintal po Yamaze, jenže věk a cenovky ojetin hovořily jasnou řečí. Podobné to je s KLX i Suzukou. Trochu asi stárnu, protože jsem skončil u toho, že to bude nejspíš novota. Před rokem jsem koupil jako druhé auto funglovýho Dacana a jsem s ním nadmíru spokojen. Ten pomyslný klid v duši, že auto nikdo nekurvil přede mnou si mě podmanil. Takže nakonec jsem si upřímně přiznal, že z hlediska off-road jezdění budu navždycky slaboučkej jako dětskej čajíček před spaním (protože jsem posera) a tak mi zbyl poslední kandidát: Honda CRF250L. Paradoxem je, že v čase kdy jsem o ní četl první články, jsem ji zavrhl pro malý výkon a celkově průměrné parametry.

Na Hondu jsem byl prvně mrknout během září. Bohužel zrovna nebyla předváděčka, tak jsem mohl jen posedět. Pár dní jsem zvažoval a pak si řekl, že nemá cenu čekat - čas letí, věk utíká - musím si dopřát, dokud to jde. No a za pár dní jsem si pro ní šel.

Jak to jede

Mašinu jsem koupil vlastně jako zajíce v pytli. Do převzetí jsem na tom nejel. První metry byly asi v duchu - sakra vono to fakt nejede. Nicméně během pár kiláků jsem teprve zjistil, kde je síla toho stroje. Motorka je proti větším ségrám krásně "ohebná". Ostré změny směru jsou celkem hračka a ve městě je také jako ryba ve vodě. Kličkování mezi auty, retardéry, kostky to vše celkem v klidu pobere.

Pak jsem vyrazil za město a světe div se - motorka mě pořád baví. Popravdě jsem si na ní užil ostré utažené zatáčky více jak na ER-6, kde je třeba řadit pomalu jedničku. A když se to drží pod krkem, celkem to i jede. Člověk si tady tu rychlost musí zasloužit. Důležitá je plynulost a držet otáčky - je to charakteristikou trochu takovej dvoutakt.

Nejlepší na tom všem je, že když se vám zalíbí nějaká polňačka, prostě odbočíte a jedete. To je to co mě baví. Průzkum neznámých míst, kam se na silniční mašině nelze dostat. Neláká mě pilovat MX trať, létat vzduchem či zdolávat extrémní překážky. A přesně na to je CRF jako dělané.

Ta motorka má kompromisy, má řadu kompromisů. Zejména je to slabší podvozek a relativně nízký výkon, ale také nestojí 200t+. V době, kdy jsem ji kupoval už se vědělo o CRF450L. Byl jsem dost na vážkách, jestli nepočkat až na ní. Jenže pak přišla ven cenovka a koupě 250 tak dávala jasný smysl i nadále. Jistě by byl příjemný výkon v nižším a středním pásmu či odolnější pružení, ale na to moje domácí žvýkání ...

Ze života Hondy

Aktuálně hondičku mám měsíc a kousek a nutno říci, že život ji začal trvdě. Do týdne od koupě už holka 2x ležela. Do třetice ji pokřtil brácha (mimochodem se mu to taky docela líbí, tak už mu našeptávám, ať si kouká koupit taky, aby mě aspoň mohl vytáhnout ze škarpy :). Všechny pády naštěstí odnesla spíš jen dušička a drobná kosmetika - žádné zásadní vady. Tak snad to vydrží i nadále - je to moje nejdražší motorka a chovám se k ní nejošklivěji .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mRKEF
mRKEF napsal 25.10.18 v 19:40

Díky všem za kladné ohlasy. Snad se ještě dokopu k nějakým dalším publikacím k Hondě, ale jak se znám, spíš ne :D.

janogsx
janogsx napsal 25.10.18 v 17:12 10b.

Perfektné napisane

KaMo_cz
KaMo_cz napsal 25.10.18 v 12:59 10b.

Pěkný, taky po něčem podobným pokukuju CRF250 nebo AJP PR5.
A asi taky novotu ;)

Více komentářů



TOPlist