PROFIL MOTORKY

Kawasaki Vulcan S (EN 650) (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mac73
Vloženo 19.10.2018
Aktualizováno 19.10.2018
Zobrazeno 1748x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Líbivý stroj s duší sportovce, který se Kawě skutečně po všech stránkách velmi povedl. Je tak snadné si ho zamilovat!

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CMX500 Rebel: důvod neuveden
Kawasaki Versys 650: důvod neuveden
Kawasaki Z900RS: důvod neuveden
Kawasaki Z650: důvod neuveden

První dojmy - Malý cruiser co klame tělem. Sedne snad úplně každému a i holky se ho naučí jezdit bez problémů díky nízkému těžišti a posedu. Je skvěle ovladatelný a hodí se pro kafíčkáře na výpravy kolem komína, na jízdu po městě i cestování. Jako bonus si přitom potají drží i určité sportovní ambice, takže při jízdě ve skupině vám ostatní nebudou hned tak ujíždět 😁

Motorku bych doporučil pro - Pro vsechny 😃

Doplňky na motorce - Zatim jen drzak na mobil a tankvak Givi

Recenze

Touha vrátit se na jednu stopu ve mě rostla jako jako plevel v zapadlém pšeničném poli, takže jsem letos neodolal a na sklonku sezony pořídil tohoto malýho fešáka.

Dlouho jsem vybíral jaká motorka mě osloví a postupně jsem svůj zájem přesouval od standardních naháčů k cesťákům a zase zpět, až mě z ničehonic do očí udeřila klasika a cruisery.

Své volby určitě nelituju. Přestože mi kamarádi říkali, že mě to bude nudit, že to nejede, že jsem na chopper ještě mladej (lol) a bla bla bla, paličatá hlava si vyhlédla Kawasaki Vulcan S. No po pravdě v hledáčku jsem měl i nové Z900RS, ale s tou cenou to dost přehnali a já si říkal, že to stejně možná položím, protože zkušenosti na motorce opět teprve znovu sbírám. No dát 300 tisíc za Z900RS je opravdu moc.

Nakonec jsem se dostal k dobré koupi 3 měsíce starého Caféčka VULCAN S 2018 s tou nejhezčí barvou jakou jsem již od začátku obdivoval (šedostříbrná metalíza se zelenými prvky a líbivým designovým štítem). No a dnes si už „Vulkiška“ hýčkám ve své garáži, takže i naše auta občas musí ven aby měla motorka ten správný prostor a komfort 😁 Jen škoda blížícího se konce sezóny… KSAKRUUU 😂


Tak pěkně od začátku:

Fotky na netu a ani videa na youtube nikdy nebudou tak přesvědčivé jako vidět stroj v reálu a na vlastní kůži si to osahat a osedět. Na první pohled mě totiž překvapilo, že motorka je vlastně spíš malá a jestli tedy na ni nebudu se svými 188cm vypadat jako „vosa na bombonu“. Větší papírový rozvor a délka jsou maskovány nízkou stavbou cruiseru a celkovým nízkým posedem. Ale už po prvním nasednutí mi mašina sedla dokonale a pak už jsem neřešil jak to vypadá zvenčí když jedu. Přestože jsem s nohama dopředu do té doby ještě nic neřídil, musím říci, že je to věc vskutku velmi návyková 😃 Teď mě asi všichni ukamenují.

Určité úskalí tato pozice sice přináší prudším zrychlení, které Vulcan s odladěným dvouválem zvládá na výbornou, ale k tomu postačí víc přitisknout kolena k nádrži a pozice jezdce je dostatečně fixovaná. Zmíním tedy motor. Je to upravená 650tková klasika od Kawy s dostatečným apetitem zrychlovat, přitom si pořád zachovává na cruiser či chopper dobrou kultivovanost a překvapivě nízkou spotřebu. Ta moje se zatím pohybuje kolem 4,3 l/100 km. Uvidíme časem. Nádrž je dost velká, teoreticky dojezd kolem 320 km.

Kolem cestovních 3 tis. otáček nelze nezaznamenat určité chvění, ale podle mě to k této kategorii motorek prostě patří a já si na to určitě nestěžuju. Motoru se nejvíc líbí v otáčkách 5-8 tisíc, kdy chvění od řídítek zcela mizí a motor je nejpružnější.

Hrozně mě baví rozjezdy. To hrubší cvaknutí při zařazení jedničky má svoji atmosféru a k tomu skvělá ovladatelnost motorky i v nízkých rychlostech dává jezdci velmi dobrý pocit vlády nad motorkou, přestože papírově nejde o lehký stroj. Trochu jalové jsou ale brzdy. Přičítám to tomu celkovému mixu motorky, mířící i na kafíčkáře s poklidným jízdním tempem, kterým brzdy budou určitě stačit. Právě při snaze o sportovnější jízdu, kterou Vulcan opravdu umí, už je ale potřeba vnímat určitý handicap na straně brzd.

Ovladatelnost je výborná, samozřejmě s limitací širšího rejdu při otáčení. Velmi příjemná jsou pro mě širší řídítka, která zvyšují pocit bezpečné vlády na motorkou, na druhou stranu ale zase trochu překáží při snaze proplést se kolonou k semaforu 😁 Ale limitující to určitě není.

Vulcan jde nádherně pokládat do zatáček i s malým úsilím, přičemž je precizně a bezpečně projíždí a to i v případě nerovností v zatáčce a odskoků. Někdy mám pocit, že motorku řídím jen nohama teda vlastně stupačkama 😁 Jen se nenchat rozhodit občasným brnknutím stupačky o asfalt 😃 Zkrátka motorka vám toho opravdu hodně odpustí o dovolí vám brzy se dostávat na vlastní limity. K motorce máte respekt, ale nebojíte se s ní ani rychleji jezdit. Proto doporučuji motorku i pro začátečníky a holky. Filtrování nerovností je dobré i když batůžek si občas postěžuje 😃

Při rychlejší jízdě se objevuje úskalí jako u většiny naháčů – odpor vzduchu. Nad 130km/h už citíte silnější nápor vzduchu směrovaný zejména na hlavu a od 150 je to už dost nepříjemné. Ale kdoví, možná menší jezdci tohle tak intenzivně nepocítí. Sice tam mám ten „kaféčkovej“ štít, ale jeho obtékání vzduchu je nastaveno přesně na moji přilbu 😁 Takže mám zadara i super vibrátor s masáží hlavy při vyšších rychlostech 😂 Ale to vyřeším na jaře větším štítem. Když se za stávající štít snažím schovat, situace se výrazně zlepší a motorka nám šla v pohodě ve dvou i s bagáží přes 180km/h.

Když už jsme ale u jízdy ve dvou, zatím to není úplně ono. Batůžek si stěžuje na otřesy a posez, ale jezdí na motorce poprvé a nemá srovnání. Podle mě není jízda na žádné motorce pro spolujezdce příliš pohodlná už z principu a vždy je to hlavně kompromis včasných zastávek na cestě k protáhnutí.

Zatím si v sobě pořád držím tu zamilovanost do Vulkiše 😂 Je skvělý na kafíčkové proplétání se po okrskách, kochání se výhledy a při jízdě cítíte tu úžasnou sounáležitost s krajinou i se strojem. Nenudím se. Když ho chci probrat z kochání, stačí jen otočit plynem a i na 5. či 6. stupeň se motor z ničehonic krásně sebere a dopřeje vám pocit komfortního zrychlení. Promíjím mu drobné chybky a zvykám si na jeho specifičnost a on na můj temperament. Nebo je to opačně? 😂
Je to výbornej stroj, který bude okolí obdivovat, tak je se mi to děje skoro při každém zastavení a to je dobře, protože člověk nachází nové přátele. Motorek Kawasaki Vulcan S jezdí po našich silnicích málo a mají prostě šmrnc. Zkrátka tohle je motorka co sedí mému naturelu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Oldie
Oldie napsal 06.01.19 v 10:40

Výborně napsáno, mám úplně stejné pocity a k tomu rohlík místo huby , když si na Vulca sednu, i když je pravda, že zkušenosti teprve sbírám.

Mac73
Mac73 napsal 24.10.18 v 10:02

Az zacne nova sezona tak urcite prijedu

VodnikVavrinec
VodnikVavrinec napsal 24.10.18 v 09:52 10b.

Sluší, kdy se stavíš na kofolu a kus řeči?

Více komentářů



TOPlist