renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 20.9.2018
Aktualizováno 17.10.2020
Zobrazeno 6 116x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velké enduro s částečně zděděnými geny z RC8, zábava zaručena!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:g5moto ADVENTURE (Držovice)

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200S: Je krásná, ale při zkušební jízdě mě nepřesvědčila, asi jsem čekal větší peklo. Navíc Ital nabušený elektronikou, no, měl jsem z toho kapku špundus ;-)
Honda VFR 1200X Crosstourer: Fakt mě příjemně překvapila, už jsem na ní skoro skládal zálohu, ale pak jsem se ještě svezl na 1190 a bylo rozhodnuto. Ceny ND a doplňků Hondy dvojnásobné oproti KTM...
KTM 1190 Adventure R: Musel bych přihodit dalších cca 50tis.Kč, tak jsem eRko oželel. Drtivou většinu km navrtím po silnici, tak mě to snad nebude mrzet.

První dojmy - Zadní pneu sjetá na placku, přední ala schodiště. Motor jemný, páru má už odspodu a když se rozmotá, probudí se v něm sportovec.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří chtějí opravdu univerzální bike na naše silnice, který si poradí s rozbitou okreskou, středním offem a dokáže prohnat kdejaký supersport

Doplňky na motorce - Při koupi měla origo padáky, kryt pod motorem, 3 kufry, Touratech plexi. Dokoupil jsem rozšíření stojánku, zvýšení řídítek o 30mm, origo bástry, prodal vysoké Touratech plexi a místo ně pořídil origo z eRka.

Recenze

Jak už jsem psal u předchozích moto, když jsem ke KTM 990 Adventure dokoupil Blackbirda, tak jsem si chvilku liboval, jak se ty dvě krásně doplňují. Ale pořádně jsem neujezdil ani jednu... Pak člověk jede na jedné z nich a vidí krásný úsek, kde by si to zrovna užil víc na té, co zrovna odpočívá v garáži. Tak se mi v hlavě začala rodit myšlenka vyměnit je za jeden stroj, který zastane obě. Nelítal jsem na Blackbirdu 250 km/h ani netahal LC8 do těžkého terénu, takže najít nějakého vhodného nástupce, který zastane obě, nebyl až takový problém. Zkusil jsem Ducati Multistrada 1200, Monster 1200S, Crosstourera a 1190 ADV. Monstera jsem testnul jen kvůli tomu, že byl ve stejném bazaru jako Multice a moc se mi líbil jeho design - taková masivní hrouda svalů bez zbytečných cingrlátek. Ale zkušební jízda mě ujistila, že chci motocykl typu enduro. Multistrada nesplnila očekávání, ve spodních otáčkách by to z člověka při přidání plynu vytřáslo duši, menu palubního PC jsem během zkušebky vůbec nepochopil a ta zadní 190 pneu hbitosti při pomalých rychlostech taky moc nepřidá, možná byla i blbě sjetá, to jsem ve finále nezkoumal. Navíc řídítka jsou hodně blízko u těla, posed je tedy spíš jak supermoto než enduro. Zato od Crosstourera jsem toho moc nečekal a o to víc mě příjemně překvapil. I se sériovým výfukem krásný zvuk, ovladatelnost parádní a těch 130k motorce tohoto typu prostě stačí. Párkrát jsem někde četl kritiku na motor, že moc nejede odspodu, to mi teda nepřišlo, na průběh výkonu bych neřekl ani popel. Už jsem na něj málem skládal zálohu, ale pro jistotu se šel kouknout ještě na 1190 ADV a bylo vymalováno. Projel jsem se, vzpomněl si, jaké to na ní bylo poježdění v roce 2014, když jsem jí chvíli měl a druhý den už jsem posílal zálohu. Rozhodlo taky to, že KTMky jsou v mém srdci zaryté hodně hluboko a taky že jsem měl komplet výbavu (hadry a přilbu) v černo-oranžové kombinaci Hned po složení zálohy jsem z Aliexpresu objednal rozšíření stojánku (nesedělo, muselo se upravit) a zvýšení řídítek o 30mm. Vyhodil jsem neorigo blástry s výztuhou, protože by od nich byla za chvíli obouchaná nádrž i plexi, koupil origo KTM černo-oranžové, ty pak nechal kamarádovi a vzal celé černé. Pak se mi povedlo dobře koupit zánovní homologovanou koncovku ARROW - zvuk má teda parádní i s homovložkou, není přehnaně utlumený, jako u jiných. Když jsem přijel z první pořádné vyjížďky domů, tak jsem se musel podívat, jestli jsem ten dB-killer někde neztratil. Fakt dobrý. Bez něj je to mazec, ale nic nepříjemného. Na předchozích dvou moto jsem měl Akrapoviče, ale provedení Arrow se mi líbí víc. DB-killer je tady zajištěn velkou ségrovkou, takže při jeho vyndání nezůstane na vyústění výfuku dírka po šroubku jako u Akrapa nebo např. Leo Vince, která způsobuje "píšťalový efekt".
Na motorce jsem za měsíc najel cca 2tis. km a jsem móóóc spokojený, sloučení 990 Adventure a Blackbirda do jednoho stroje se povedlo na výbornou. Více doplním, až zase něco nadrandím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
barborino
barborino napsal 08.04.19 v 11:03 10b.

Krásná , jediná chyba, není to R-ko !!
ale za 10 to bude

GOODLUCK
GOODLUCK napsal 28.02.19 v 15:10 10b.

Velmi inspirativní, zajímají mne ty gumy Anlas Capra X, řeším co obout, nějaký kompromis co je použitelné na silnici a také do českého terénu s převahou bláta.

Sete
Sete napsal 16.01.19 v 09:56

Petr_TA -> jj, jsou to Anlas Capra X. Nemám s nimi nejmenší problém, spokojenost. Ani při projížďce 27.12. při 5°C (vlhká silnice) jsem neměl problém, ani jedna neklouzla. Vyhovují mi víc než TKC 80, u těch se na přední (šířka 120) v označeném místě vytvořila ploška a při pomalé jízdě předek pulzoval...

Petr_TA
Petr_TA napsal 15.01.19 v 18:16 10b.

Luxusní strojovna

Petr_TA
Petr_TA napsal 15.01.19 v 18:15

Pneu budou Anlas Capra X
Napiš prosím jaký jsou...
Jinak motka moooc pěkná

Více komentářů



TOPlist