renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda Forza 125 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Duster93
Vloženo 17.9.2018
Aktualizováno 17.9.2018
Zobrazeno 4 122x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Pěkný, velmi pohodlný skútr 125 pro ježdění jak po městě, tak mimo něj i na delší výlety

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - Skútr jsem kupoval ve Valašském Meziříčí u MORAVAMOTORS a tohoto prodejce musím za jeho přístup pochválit. Přátelský přístup, vstřícnost, dostatek informací, tak jak to má být.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Ve skutečnosti působí dojmem velkého motocyklu, PCX vedle něho vypadá jako malý bratříček, a CB 500X už není tak velké jako dříve.

Motorku bych doporučil pro - Forzu 125 považuji za velmi podařený skútr, který je dostečně pohodlný a nabízí v kubatuře 125 to nejlepší, co snad jde. Tomu samozřejmě odpovídá i cena. Forzu doporučuji všem, co chtějí jezdit nejenom po městě a nechce se jim již dělat řidičák na "A"

Doplňky na motorce - Kufr 46 l Kappa K46NT s držákem a deskou



















Recenze

Po několika ročním ježdění na Hondě PCX jsem si vloni pořídil Hondu CB 500X. Na PCX jsem dosud nedal dopustit, ale přece jenom, když jsme s manželkou vyrazili na kratší výlety, já na CB500X a ona na PCX, tak přece jenom PCX zejména ve stoupání docházel dech a i předjíždění (samozřejmě mimo město) nebylo to pravé, pokud to vůbec šlo.
Letos jsem si při návštěvě prodejce Hondy prohlížel vystavené modely, a líbil se mi jeden větší skútr. Poněvadž jsem neviděl označení, domíval jsem se, že je to 300, takže když jsem si všiml cedulky s označením, docela mně to, že jde o 125, překvapilo. Hned jsem si ji důkladně prohlédl a Forza 125 si mne hned získala. Přečetl jsem si několik recenzí, a bylo rozhodnuto, musím si ji koupit. Vybral jsem si bílou barvu tak jako na PCX.

Při koupi jsem si nechal hned namontovat držák Kappa s plotnou a pořídil 46L kufr s bílými odrazkami. Originál kufr od Hondy možná vypadá lépe, ale cenový rozdíl značný. Takže nebylo co řešit.
A nyní srovnání s PCX (koupeno 2012). Dopředu říkám, že i přes nyní uvedenou kritiku pořád považuji PCX za skvělý skútr s vynikajícím poměrem výkon/cena.
Rozměrově vypadá Forza jako dospělý motocykl, sportovní vzhled je super, úložné prostory velkorysé - pod sedlo se opravdu vejdou dvě integrální přilby nebo např. tenisová raketa. Vzhledem k větší mohutnosti se dal pořídt větší kufr, aniž by to vypadalo blbě. Přístrojová deska obsahuje na středovém displeji snad všechny možné údaje, počínaje průměrnou či okamžitou spotřebou, dojezdem na stávající obsah nádrže, denním počtem km, časem jízdy, venkovní teplotou či ukazatelem teploty motoru (vody). Přepínání jednoduché pomocí dvou přepínačů na levé straně. A má i hodiny, což PCX nemělo (novější modely je již mají taky), což jsem považoval dříve jako snad jedinou větší chybu u PCX. Posez je na Forze vyšší, což zvýrazňuje i širší sedlo, zato však mnohem pohodlnější, kolena jsou lépe chráněna, čelní štít (již elektricky i za jízdy stavitelný) je fakt super. Když jsem pak na chvíli přesedl na PCX, připadalo mi to hrozné, a i trochu tak stísněné. Větší rozměry Forzy jsou opravdu znát. Na co však je třeba si zvyknout, to jsou zpětná zrcátka. Jsou více vpředu, což byl zpočátku nezvyk, a jejich nastavení zabralo více času. Ale po cca 200 km si člověk zvykne a už mu to nepřijde, že je to jinak než u věšiny jiných motocyklů. Ačkoliv mám najeto zatím jen pár stovek km, tak pokud jde o jízdní výkony, lze již konstatovat, že jsou lepší než u PCX dokonce při nižší spotřebě (zatím do 2 l, ale moc to zatím nehoním). PCX se pořádně rozjelo až tak po 1000km, a spotřeba šla taky postupně dole, kdy po 10.000km se ustálila mezi 1,9 - 2,5 l dle způsobu jízdy.
Forza drží pěkně rychlost i v kopcích, kde už PCX ztrácí. Taktéž jízdní vlastnosti se mi zdají zejména mimo město lepší. Forza jde pěkně do zatáček a je stabilnější než PCX. Ve městě je to srovnatelné, snad jen úvodní zrychlení je u PCX lepší, ale Forzu jsem zatím nezkoušel vytočit na "plný" Vhledem k tomu, že měřím jen 173cm, tak přece jenom jsem o něco výše než u PCX a musím s tím počítat. Když si totiž usednu úplně dozadu, co to jde, je to sice super pohodlné (sedlo je hodně široké ve srovnání s PCX), ale při sdělání nohou jsem již jen na půlce chodidla, kdežto na PCX stojím stále celou nohou. Abych stál celými chodidly, musím se na sedle posunout více dopředu. Ovšem ta pohodlnost, to je opravdu rozdíl.
Super je také nádrž (11 l), která umožní dojezd kolem 500 km, tak jako u CB500X. Už se těším, až vyrazíme s manželkou na výlet, já na CB 500X a ona Forze. Zatím jsem jeli pouze na PCX a Forze, kdy jsme si v půlce cesty vyměnili skútry, já jel nejdříve Forzu, pak PCX, a ta jízda na PCX, to byla hrůza, pokud jde zejména o pohodlí.
Po zajetí Forzy chci plně vyzkoušet její možnosti. A hlavně mne zajímá její srovnání s CB500X, se kterým jsem taky velmi spokojen.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 23.03.23 v 12:46 10b.

Super stroj. Ať slouží

Forza1
Forza1 napsal 16.04.19 v 17:54 10b.

Forza byla můj sen, teď už splněný. Mám červenou s orig. kufrem. Super, super, super a to ji teprve zajíždím. Přesedlal jsem s PCX. Přeji hodně šťastných kilometrů.

Zdack
Zdack napsal 27.09.18 v 00:51 10b.

Ať ti šlape chlape...

azrof
azrof napsal 22.09.18 v 18:26 10b.

ať slouží stejně dobře jako mě, ač spokojen zvažuji změnu na novou Forzu 300, protože musím dodělat papíry na ježdění za hranice a občas jezdíme ve dvou, takže pár koníků navíc by se hodilo

Majjan
Majjan napsal 20.09.18 v 17:51 10b.

Vypadá moc hezky. Pěkná srovnávací recenze pro toho, kdo se nemůže rozhodnout, co koupit. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist