renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tur0033
Vloženo 13.9.2018
Aktualizováno 2.7.2023
Zobrazeno 3 805x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


O V-stromu 650 bylo toho napsáno již hodně. Zatím jsem plně spokojen.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Triumph, Suzuki) (Br - Komunikativnost a super přístup. Jsem s nimi velice spokojen.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: První motorka po které jsem začal pokukovat. Moc se líbila, ale po prvním svezením jsem zjistil, že to asi nebude to pravé ořechové. Docela na ni hodně foukalo, ale byla maličká.
Kawasaki Versys 650: Excentricky uložen zadní tlumič ve mě nebudil moc důvěru.
Benelli TRK 502: Velice přívětivá cena, ale měl jsem strach ze značky. Neříkám, že je špatná, ale na V-stroma přece jenom trochu více spokojených uživatelů s obrovskými nájezdy.
Yamaha Tracer 700: Trochu větší spotřeba, menší nádrž a větší výkon. Nelíbila se mi.
Triumph Tiger 800 XC: Ehm no nejrychlejší rozhodování. Cena nebyla dle mích možností.

První dojmy - První testovací jízda proběhla u prodejce. Ze začátku mě trochu více zaskočila jeho velikost (rozměry a váha). Po rozjetí s asistenčním systémem pro kontrolu nízkých otáček - opravdu to funguje a chvilkové jízdě velikost nějak trochu zmizela. Po najetí pár desítek testovacích km mi hodně zalíbila.

Motorku bych doporučil pro - Když mohu jezdit já skoro bez zkušeností s touhle kubaturou, tak asi pro skoro každého.

Doplňky na motorce - Originální padací rám, hlavní stojan a magnetický tankvak Givi o obemu 6l
Vyhřívané rukojeti, lešení na zadní boční kufry, podpěra horního kufru, lámací páčky, hliníkový držáček na mobil ...

Průměrná spotřeba - 3.85983 l/100km

Recenze

Jsem zatím na motorkách docela hodně nezkušený. Pár zkušenosti bylo akorát na skútru Honda PCX 125. Vždy jsem byl zastánce toho, že silnější motorky jsou v běžném provozu naprosto k ničemu a člověk je nemá šanci využít. Za nějakou dobu mi začalo trochu vadit, že se skútrem se nedá na dálnici (hmotnost a rychlost) a delší přesuny nejsou nijak pohodlné. Takže začalo hledání asi před pěti lety jsem začal pokukovat po Honda CB 500X. Udělal jsem řidičák pro všechny případy raději neomezený. Po chození do autoškoly mě to zase na chvíli opustilo. V zimních měsících jsem začal studovat internet a recenze. Potom jsem obešel pár inzerátů a vyzkoušel se projet. Nebylo to ono takže jsem hledal dal.

Po dlouhém zkoumání a zvažování jsem dospěl k závěru, že to rozhodně nebude skútr, ale motorka s manuální převodovkou. Začal jsem pokukovat po V-Stromu 650. Když jsem si přečetl ty specifikace (výkon, kroutící moment atd.) a cenu, tak mě to trochu vyděsilo. Proč takový výkon? To ani neudržím na silnici ... Po navštívení pár inzerátů a zvažování ceny nového motocyklu s vlastním zajetím bylo jasné, co bude následovat, takže se šetřilo dál. Po testovací jízdě následovalo dlouhé přemýšlení, že to vlastně nepotřebuji a hlavně nechci. Po měsíci sem šel objednávat.

Mám ji asi týden a najeto kolem 500 km, zatím se jedná o zajíždění. Snad ji moc netrápím a snažím se jezdit dle návodu pro zajetí. Po proštudování palubního počítače jsem se dočetl, že průměrná spotřeba benzínu natural 95 je 3,6 l /100km, což nebudu zastírat, že mě velice příjemně překvapilo * pokud je to pravda. Zatím jsem to sám ještě neměřil. Snad tuto hodnotu budu i sledovat. Zatím jsem s ní nadmíru spokojený a sbírám zkušenosti (oba si na sebe zvykáme). Dokonce na ni ani moc nefouká a překvapilo mě jak dobře svítí.

Zatím se ještě přemýšlím nad plastovým zadním nosičem, místem pod sedlem a klasickými žárovkami v předním v předním světle.

Stromek už byl na první garanční prohlídce po 1000 km. Na tachometru bylo natočeno přesně 1037 km a cena prvního servisu mě velice překvapila (pod 2 000Kč). Spokojenost rapidně stoupá. Dnes zatím jedna z větších projížděk cca 250 km a po celou dobu úsměv od ucha k uchu. Jenom je škoda, že to počasí se má kazit. Poprvé taky vyzkoušená dálnice a nikdo neprotestoval (motorka a řidič). Jenom sem tam sem si říkal, že by tam ještě mohla být jedna rychlost, toto přičítám nezkušenosti.

Moje prví sezona (velice vzneseně řečeno). Po přivezení motorky jsem jezdil zhruba 3 měsíce a najezdil 3 000 km. Jezdil jsem i v noci a pěkně svítí bez jakýkoliv úprav. Potom přišlo bohužel už zazimování. Zatím ještě stále jízda v jednom. Stromek šlapal jako hodinky. Ježdění jakýkoliv vzdáleností mi dělá velkou radost. Dosavadní největší vzdálenost na jeden zátah (za den) s jednou nádrží byla 460 km po ČR. Zpáteční cesta pro časovou úsporu byla po nudné dálnici. Ilegální hodnoty na tachometru skáčou docela rychle. Nebyla to moje jediná cesta po dálnic a na 130km/h točím zhruba 6 000 toček, proto začínám uvažovat (hodně do budoucna) nad rozetou s menším počtem zubů. Druhý den mě nic nebolelo a jel bych klidně znovu. Celková průměrná spotřeba udávaná na palubním počítači 4.0 l / 100 km. Nepociťuji, že bych se nějak loudal, ani jako závodník, a ta nízká spotřeba mě udivuje. Nikde nic neupadlo a ani bych řekl, že nepřebývá. Jak to tak bývá, poznenáhlu začínám pročítat cestopisy do zahraničí s prstem po mapě .

Celá sezona za rok 2019 – stav tachometru zhruba 16 700 km ( ~ 13 600 km )
Motorka mě za celou dobu nikde nenechala a vždy jsem se na ni mohl spolehnout. Jednou byl vyzkoušen nezpevněný povrch ve formě pole a bylo jasné, že největší překážkou je moje maličkost . Motorka zvládala jízdu mimo silnice s obrovskou grácii. Zatím ještě neproběhl žádný výlet na více dní, ale už okolí státy sem stihl navštívit. Nejdelší jednodenní výlet byl na Německé dálnice bez rychlostního omezení. Nebyl bych to já, aby nelilo jako z konve. Docela mě překvapila ochrana proti dešti a její funkčnost. Takže stačilo jen trochu přizpůsobit rychlost a mohlo se pokračovat ve výletu. Ohledně vzdálenosti to pro mě byl zatím rekord 750 km a druhý den bych klidně vrazil znovu, takže za mě dost dobrý a hlavně pohodlný. Většinu vyjížděk jezdím na motorce sólo a ± dle rychlostních limitů, takže výkonově dostačující. O řetěz se pečlivě starám, mažu a čistím kettenaxem. Jednou za celou sezonu jsem musel dotahovat. Nějak jsem měl už absťák z ježdění, tak na konci listopadu jsem byl pro grilované kuře. S kuřetem, na zádech při teplotě 3°C, najeto 35 km a ještě jsem ho dovezl teplé. Asi taková ochrana s přídavným deflektorem. Na zimu natankována Verva 100 do plna a už se nemohu dočkat jara. Příští rok na podzim mi konečně skončí záruka, takže přibudou nějaké zavazadla a vyhřívané rukojeti.

Nějaký ten čas uběhl a tak zase zkusím přispět (Snad to někomu udělá radost nebo mu to k něčemu bude.).
Konec roku 2022 a na tachometru zhruba 50 400 km.
Motorka mě opět naštěstí nikde nenechala a vždy jsme se oba vrátili domů. Byly provedeny servisní úkony dle manuálu a šlape jako hodinky. Proběhla změna servisu, protože jsem našel něco blíž a nepozoruji změnu k horšímu. Olej s filtry měním po najetí 6 000 km (polovina intervalu od výrobce). Olej se snažím měnit za Motul 7100 10-W40. Údajně je to něco lepšího a nezdá se, že by motor nebo převodovka či spojka protestovali. Přibyly vyhřívané rukojeti a LED přídavná světla, která mi namontovali ve značkovém servise. Jinak motorku už ničím nevybavuji a spíše jenom jezdím. Žárovku v hlavním světlometu měním každých cca 20 000 km. Momentálně je tam Žárovka Philips H7, X-tremeVision Pro a jako maximální spokojenost. Dále byla kolem 30 000 km vyměněná celá řetězová sada za ČZ HX-ring GOLD. S převodovým poměrem jsem vůbec nehýbal. Gumy měny taky nějak tak a Continental ContiTrailAttack 3. Vše co jsem vlastně vyměnil, tak jsem spokojen. Prostě úžasný levný a pomalý společník.
V létě jsem se byl projet na předváděčce Suzuki GSX-S 1000 GT a jako když to shrnu, tak za 7 měsíců jsem ty pocity ještě nevytěsnil z hlavy. Prostě a jednoduše malej a nenáročnej Stromek to není, ale ten výkon je velice návykovej. Takže bohužel možná bude iracionální myšlení a V-STROM 650 XT bude na prodej i se vším příslušenstvím (Připraven na cestování i ve dvou).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bonsai650
Bonsai650 napsal 01.12.18 v 12:25 10b.

Super stroj nebudeš banovať! Veľa šťastnych km...

kojak01
kojak01 napsal 27.10.18 v 14:22 10b.

Veľa šťastných kilometrov

kaencz
kaencz napsal 29.09.18 v 09:36 10b.

Moc pěkná motorka

Simitom
Simitom napsal 28.09.18 v 22:20 10b.

Moc pěkný strom

Raisto01
Raisto01 napsal 18.09.18 v 19:50 10b.

Vybral sis velice dobre. A ted hura do sveta, kdyz uz mas na cem

Více komentářů



TOPlist