PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 750 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Anti
Vloženo 11.9.2018
Aktualizováno 30.9.2018
Zobrazeno 1592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ode zdi ke zdi,mezi dvěma stroji.Ale návrat k motorce vysněné z katalogů,koupě pro radost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Cagiva Navigator 1000: Lákal mě litrový suzučí vodník,dokonce jsem se na ni byl podívat.Nakonec jsem naznal,že nechci čistokrevného cesťáka jen pro to že víc jede.
Yamaha TDM 850: Šedá myška se slušnými parametry poříditelná za pár peněz.Takový sňatek s rozumu.Ale zase spíše cesťák a pro mě nepřekousnutelný vzhled.
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Horký adept.Před pár lety začínali na 35,dnes jsou všechny přes 50.Holt jdou do módy.Větší váha,silničnejší motor mě odradily.

První dojmy - První dojmy?Není to tak strašný jak jsem si pamatoval.No,ta nádrž by mohla být v kolenou užší...Ale jinak dobrý...moc se mi líbí...

Motorku bych doporučil pro - Jak jsem psal již v předchozích profilech.Cagiva Elefant vznikla jako Dakarová replika.Takže je určena především pro fandy této kategorie.Umí nadchnout vzhledem i jízdními vlastnostmi,kvalitním zpracováním a zajímavým motorem s možností následného upgrade.Navíc je verze 750 cenově nejdostupnější ve své třídě.

Doplňky na motorce - Doplňky?Tak něco málo...Motorka má momentálně motor z S2R800,řídící jednotku z 848,indukční cívky z 620 a palivovou pumpu z nějaké tuším GSXR ,"laděný" výfuk Scorpion,brzdové kotouče od žlutého bratra.Časem toho přibude více...

Recenze

Co napsat...Každý kdo koukne do profilu,bude asi kroutit hlavou...
Koupě slona nebyla plánovaná.Soužití s KLR bylo v podstatě bezproblémové,nicméně se začaly rojit určité indície že tomu tak nebude napořád.Jsem zase o něco starší(a těžší),pohodlnější a mám čím dál méně času na to čemu jsem říkal projížďka "terénem".Finanční situace se krapet zlepšila a tak jsem pomalu směřoval k tomu abych si přiznal,že "potřebuju" něco silnějšího,pohodlnějšího a cestovnějšího.O návratu ke Slonovi jsem neuvažoval.Motor Ducati je kult,ale mě po zkušenostech příliš nebral.Chtěl jsem motorku z Japonským vodníkem,dvouvál kolem litru.Jenže jednou jsem jej zahlédl na bazoši a za dobrou cenu.Namlouval jsem si,že mě to nezajímá,ale nebylo tomu tak.Že to dopadlo jak to dopadlo,za to vděčím dvěma okolnostem.První nastala v okamžiku,kdy mě kamarádi dotlačili se na slona jet podívat.Bral jsem to jako výlet.Slon se ale líbil a začalo mi to vrtat hlavou.Jenže jsem si říkal:Co s KLR,takhle překopanou ji nebude nikdo chtít.Jen tak jsem ji nabídl kamarádovi a ten kývl.A bylo vymalováno.Věděl jsem,že pořídím něco jiného,ale přemýšlel jsem spíše o motorkách uvedených ve výběru.Nakonec jsem naznal,že si koupím to k čemu mě táhne srdce.Elefant byl pro mě vždy TOP co se týče vzhledu a vytvořil jsem si k němu pouto.A v dnešní době focení na STK je fajn si vybrat podle vzhledu,zbytek si já přetvořím k obrazu svému...
Následovala druhá návštěva prodávajícího.Slon byl při obou návštěvách na nabíječce.Usoudil jsem že baterie je ko.Na první pohled bylo jasné že stejně jsou na tom gumy a kotouče.Na druhou stranu vcelku slušný lak,zachovalý stav všech dílů,a prodávající za mě vyběhal veškerou agendu s přepisem.V kombinaci s pořizovací cenou nebylo co řešit.Hned druhý den došlo na důkladnou prohlídku.Ta odhalila vypálené pojistkové pouzdra(proto ta baterie na nabíječce).Po úspěšném startu se začalo ozývat z motoru takové škaredé cinkání.Netrpím předsudky,tak jsem nelenil,motor vytáhl z rámu a sundal válce.A na horizintálním našel prasklý pístní kroužek.Nastalo několikadenní laborování co s tím.Nakonec jsem naznal,že opět provedu přerod.V bazaru byl delší dobu k mání motor z osmistovky monstera.Pro Ducatisty je svatý grál devítka,osmikilo je nezajímavé.To se promítlo do jeho ceny.Při shánění informací jsem zjistil,že motor vychází z původní 750,jen má prodloužený zdvih.To je něco na co slyším.Navíc,menší objem na válec sliboval lepší chování v nižších otáčkách.Třešinkou na dortu je mokrá spojka(pro mě jednoznačně plus) a šestistupňová převodovka.
Recenze?
První vybírají oči.Slon je pro mě vzhledově dokonalý stroj,v podstatě nejhezčí motorka napříč časem i kategoriemi.Dakarové repliky se mi vždy líbily,ale radši mám méně populární modely,glorifikace Afriky ve mě vyvolávala averzi k tomuto stroji.
Podvozek je poplatný době vzniku.Cagiva v podstatě vždy vyráběla jen rámy a plasty,zbytek dodávaly externí firmy.Což je vcelku fajn,protože se jednalo o Brembo,Akront,Marzochi..Rám se povedl,je tuhý a lehký,tlumení je klasicky tvrdší,takže stabilní.Brzdy takový dobový průměr.Jako celek je to dobré.Pozice je klasicky vzpřímená,neunavuje.Motorka sedí i při vyšších rychlostech,dobře se z ní zatáčí nemá tendenci někam padat ani se s ní člověk nemusí prát.Dobře maskuje svá kila,i když je bezkonkurenčně nejlehčí ve své kategorii.Nezklame ani v porovnání s novější produkcí.Krytí před větrem je dostačující.Jediné co bych vylepšil,je větší vybrání pro kolena v nádrži.
Motor je kapitola sama pro sebe.Ducati jitří emoce.Minulá devítka mi moc neseděla,motor sice jel,ale byl dole ucukaný,spojka byla pro svalovce.Ale osmistovka mě velmi příjemně překvapila.Přesto že motory Ducati vycházejí ze stejné platformy,je jejich chování dost rozdílné.Osmistovka překvapila krásně ovladatelnou spojkou,precizní převodovkou,slušným lineárním tahem už od nízkých otáček bez klepání,a dostatečným výkonem který je v podstět stejný jako u devítistovky.V podstatě je to co jsem celou dobu hledal.
Jako nevýhodu motorky bych viděl vzpomínaný širší posed v oblasti kolen který je ale poznat pouze při přesednutí z jiného stroje,dá se na něj zvyknout.Určitá nevýhoda je samozřejmě dostupnost podvozkových dílů,ale nic co se nedá pořešit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Springi
Springi napsal 15.09.18 v 17:57 10b.

HA!

sushi7474
sushi7474 napsal 14.09.18 v 18:08 10b.

Varaník
Varaník napsal 13.09.18 v 21:01 10b.

Ty vole - tohle se mi vždycky líbilo jaxviňa!
Teď jsem si všimnul že tě vlastně znám - ty máš zase slona jo?! No ty kokso!!

Více komentářů



TOPlist