renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 750 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Anti
Vloženo 11.9.2018
Aktualizováno 2.10.2021
Zobrazeno 3 949x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Třetí návrat k Elefantovi, čtvrtý k motorce s motorem Ducati. KLR bylo fajn, ale tohle je koupě pro radost a opětovné splnění snu.

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Cagiva Navigator 1000: Lákal mě litrový japonský vodník,dokonce jsem se na ni byl podívat.Nakonec jsem naznal,že nechci čistokrevného cesťáka jen pro to že víc jede.
Yamaha TDM 850: Šedá myška se slušnými parametry poříditelná za pár peněz.Takový sňatek s rozumu.Ale zase spíše cesťák a pro mě nepřekousnutelný vzhled.
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Horký adept.Před pár lety začínali na 35,dnes jsou všechny přes 50.Holt jdou do módy.Větší váha,silničnejší motor mě odradily.

První dojmy - První dojmy? V mých očích stále jeden z nejhezčí strojů. Není tak těžká jak mí dříve připadalo. No, ta nádrž by mohla být v kolenou užší...Ale nikdo nejsme dokonalý.

Motorku bych doporučil pro - Jak jsem psal již v předchozích profilech.Cagiva Elefant vznikla jako dakarová replika z devadesátých let.Takže je určena především pro fandy této kategorie a doby.Umí nadchnout vzhledem i jízdními vlastnostmi,kvalitním zpracováním a zajímavým motorem s možností následného upgrade.Navíc je verze 750 cenově nejdostupnější ve své třídě.

Doplňky na motorce - Ano, jsem typický "kutil domácí" a upravuju všechny své stroje. Posvátná úcta k fabrickému provedení a představa že firma vytvořila dokonalý stroj je mi cizí...Rozepisovat co všechno je na mém stroji jinak nehodlám. Je toho opravdu dost a postupně se to blíží mojí vizi dokonalosti.

Recenze

Takže dle "nápovědy":
Proč jsem si vybral tento stroj? Je to jednoduché. Kamarád přinese starý ohmataný katalog motocyklů z porevoluční doby a vy hltáte očima obrázky modelů určené pro německý trh. Na cenovky se radši nedíváte. Otočíte stránku, a je tam. Přesně podle vašich představ. Po pár letech když si konečně nastřádáte na zahraniční stroj, vyberete něco levnějšího a praktičtějšího. Jenže tu stránku z katalogu máte stále před očima. Takže časem se stejně snažíte vrátit k "první lásce"... Poprvé se k tomu odhodlal když jsem se svým snem svěřil jednomu obchodníkovi. Měl k dispozici Elefanta, v žalostném stavu ale za adekvátní peníze.. Podruhé to byla dobrá nabídka prodávajícího a chuť to zase zkusit s dvouválem. Mezi tím návraty k jednoválci. Po třetí jsem se oprostil od všech těch předsudků o praktičnosti, spotřebě a ovladatelnosti a koupil si to, co je i po těch letech pro mě ta nejhezčí motorka.
Ano, mám něco najeto. Ve své kategorii v podstatě jedna z nejlehčích mašin, stavěná se značkových komponentů, nejspíš jako nová dost drahá. Stabilní, ehko ovladatelná, slušně kryje před větrem. Podvozek na naše silnice kapánek tvrdší, ale při ostřejší jízdě je to výhoda. Motor je příjemný s hezkým zvukem, brzdy takový dobový průměr. Spotřebu nevím, nevedu si záznamy. Úložný prostor to kupodivu má, a na dvou místech. Jeden je pod sedlem a druhý v levém podsedlovém plastu. Servis a poruchy? Bylo by to nefér řešit takové věci na pětadvacet let starém stroji. Někteří si stěžují na elektriku, je pravda že regulátory odchází asi tak často jako na Hondě. Jinak samozřejmě na servis trochu náročnější motor a pro někoho by mohl být problém špatná dostupnost některých dílů, vzhledem k tomu že Cagiva už není Pár věcí se dá sehnat v zahraničí i nových, jinak bazary a některé díly pasují z jiných modelů. Nicméně spotřebka jako je akumulátor, řetězová sada, gufera, žárovky a jiný prkotiny, včetně dílů do motoru není problém.
Motorka se cítí nejlépe...všude. Je to Dakarová replika a podobně funguje. Takže umí i cestování i terén. Je zřejmé že má své limity, ale to každý stroj. Motor má příjemný průběh takže nevadí ani město nebo členitější silnice.
Vždy je to o tom, co člověk od motorky očekává. Mě osobně jako nenáročnému uživateli vyhovuje po všech stránkách. Není to motorka na spotřebu.ani spolehlivý dělník. Není to terénní stroj ani dálkoplaz. Je jako já, umí spoustu věcí ale v ničem nevyniká. Ale mě dělá jen radost a s největší pravděpodobností je to pro mě konečná...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JamesM
JamesM napsal 20.12.22 v 22:42 9b.

Mne na ni nejvic vadilo ze na silnici fakt chybi 6tka v prevodovce, potom predni vidle rozhodne potrebujou nejaky lepsi progresivni aftermarket pruziny, a oproti predchozi generaci {kterou jsem mel predtim v 650, vlastne ji mam dodnes - jen jsem na ni uz 15 let nejel} mensi kola, vepredu uz jen plovouci 2pistek, bohuzel uz benzinove podavaci cerpadlo a pro me HLAVNE uz nema nakopavacku... tu jsem na 650 mel fakt rad a na dnesnich motorkach obecne mi chybi.
Karbecy a sytic mi nikdy nefungovaly uplne optimalne. Ale to ani na te starsi 650, i kdyz ta mela aspon plynule nastavitelny sytic u rukojeti na riditkach.

Jinak pekna, u nas celkem neokoukana, hlavne celkem poctive postavena pocta tehdejsim Dakarovym zavodum. Na komponentech se nesetrilo narozdil od Japoncu, V2 vzduchac od Ducati vzdycky bude mit supr zvuk a pojede hezky, i kdyz na papire muze nekomu pripadat jakoze slabota.
Elektrika takova typicky Ducato-italska chabrusova, ale nejak to fungovalo.

Na 190cm jezdce je podle me teda uz docela mala: ja mam cca 184 a vic mi v tomhle vyhovovala ta 650 na vetsich kolech, bez vybraneho sedla, ... ta je takova vic do terenu.

raid
raid napsal 17.10.21 v 19:59 10b.

LuckyStrike design by asi vypadal atraktivnější, ale co už I tak 10 bodů za Italku, to je jasný.
Ty přední brdy jsou paráda.

findejs1310
findejs1310 napsal 09.02.21 v 17:45 10b.

Taky pořádnej kus železa co neurazí

Marty68
Marty68 napsal 18.01.21 v 09:30 10b.

Tak tentokrát už opravdu naposled... Tak by se dal charakterizovat tento profil. Hodně šťastných a bezporuchových KM!

Crawly
Crawly napsal 14.05.19 v 21:50 10b.

Krasna... Kdysi jsem po ni touzil

Více komentářů



TOPlist