renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník honorH8
Vloženo 25.8.2018
Aktualizováno 7.1.2019
Zobrazeno 6 327x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Bike pro fanatiky, který nebaví hudlat gumu jen po prostředku.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Jiří Lhotský - Moto Lhotský (Kynšp

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple RS: Absence quick shifteru a další výbavy
KTM 1290 Super Duke R: Na fotkách krásná, ale na živo hrozně lacíné zpracování...
Triumph Street Triple RS: Skvělá, ovladatelná, lehká, krásná. Moje chyba byla v tom, že jsem si prvně domluvil testovací jízdu na Tuonu a bylo jasno :)

První dojmy - Na letošním motosalonu jsem si osedlal všechny biky, které jsem měl v merku a postupně jsem selektoval až mi z výběru zůstalo Tuono a Street triple rs. Designově mě Tuňák moc nebral na to, že je to talián čekal bych za ty love něco víc extra. Oproti Streetovi prostě co se týče vzhledu zaostává. Ale na tohle všechno jsem zapomněl, jakmile jsem na to sedl a zatáhl za heft. První dojem byl výtlem do helmy a hlavou mi běželo, ty vole ono to necuká nevibruje a jede to jako kráva. Pak jsem se ještě svezl na streetovi ale tuňák nasadil laťku tak vysoko, že bylo rozhodnuto. Du do toho.

Motorku bych doporučil pro - Tohle si nekoupí nikdo normální...

Doplňky na motorce - Zrcátka do řidítek je v nich sice vidět hovno, ale vypadá to hezky, krátký držák spz, kryty chladičů, padací protektory v ose a na rámu.
A musím vyměnit ten hnusnej těžkej ekologickej lauf

Recenze

Takže stačilo vybrat prodejce objednat a jelo se pro něj. Původně jsem kupoval skladovku 2017 ale na té jsem ujel pouze 700 km a pak mi to zvalchoval kamión na totálku :( Takže celé toto kolo proběhlo znovu a už jsem vezl Tuňáka 2018. Takže mám i menší srovnání. 2017 má o dost citlivější jednotku abs to je u 2018 vyladěnější. A změna polepu taky prospěla ač bych čekal, že bajk v téhlé cenové kategorii bude mít polepy zalakovaný všude, ne jen na nádrži.
A dem na to...
Tuňáka jsem zajížděl 2000 km teď tam mám něco přes 3000 takže se tomu snažím zatápět jak mi mozek dovolí. Začal bych elektronikou, jelikož v tomhle jsem byl amatér, má bývalá 1098 se řídila plynem a koulema. Nastavení není složitý na každou mapu si človek naladí co mu vyhovuje uloží se to a už do toho nemusí hrabat. Což je bezvadný jelikož to vrchní ovládací tlačítko bych asi urval, kdybych to měl dělat po kazdým resetování klíčku. Aprilia by asi měla vyměnit dodavatele ovladacích prvků není to nic pro choleriky. ABS 1-8 (jezdím1 při tom nefunguje abs na zadním kole a cornering abs) Wheelie control 1-3 (zde nastavené 1 pustí to kolo do výšky cca půl metru nahoru) Launch control 1-3 (tady taky 1 a v tomhle jsem nějakej rozdíl nenašel) Trakce 1-8 přepínam to různě mezi 1-4 genialně umístěnýma tlačítkama +-. Dále tam je tlačitko Pit limiter, který funguje na 1. rychlostní kvalt a podle vašeho nastavení to nepřekročí požadovanou rychlost. A nesmím opomenout tempomat, ten používám docela často při průjezdu lontem a davám odpočinout zápěstí. Nastavení quick shifteru nahoru i dolů je bomba. Ideální otáčky při řazení je 7000+ pak je to hladký a necuká. Řadit dolů na brzdách bez spojky tak neskutečně vyklidní jízdu a člověk se může soustředit na průjezd zatáčky, že bych to dával povinně na každej bike jako prvek aktivní bezpečnosti. Docela jsem měl strach z elektronického plynu, ale obava se změnila v radost. Dávkuje se přesně a bez cukání. Takže jak jsem byl k elektronice skeptickej, tak jsem to přehodnotil a za mě 1*. Teď bych se na chvilku vrhnul na brzdy. Tohle mě docela překvapilo. Jako brzdí to dobře, ale ten nástup není tak agresivní jako jsem měl na 1098. Páčka je na pocit taková gumovější, každopádně jsem se s tím skamarádil a už to ani nevnímám. Jo a seriový desky pískaj při dobržďování. A ještě můžete sledovat na displeji na kolik procent brzdíte a přidáváte plyn a jaký máte momentální úhel náklonu, ale bohužel na to za jízdy není moc čas. Předpokládám, že to bude sloužit k trackování při spárování s telefonem, ale toto vám nepotvrdím jelikož Factorka nemá v základu možnost telefon spárovat, musíte si připlatit za jednotku. Co říct k podvozku? Tak to je snad jasný, je to špica od Švéda. Žehlí to nerovnosti neodskakuje, nevlní se a je to chirurgicky přesný kam hodíš oko tam to jede. Nemám k němu jedinou výtku. Factorka má v základu ještě nastavitlenej tlumič řízení taky od švéda. Celkově posez na biku je velice příjemnej nic nebolí všechno se ovládá intuitivně a fouká na tom. Dokonce jsem zkoušel cestu s báglem a musím říct, že jsem to čekal horší. Sedlo pro bágl je fakt malý, nic pro velký prdele, takže jaký si to doma uděláš, takový to máš. A teď se přesuneme k tomu co posílá ten adrenalin na zadní kolo. Motor V4 o kurevským objemu a třema palivovejma mapama, který stejně neměním a jezdím pořád na Track. Nástup motoru bych uvítal kdyby byl o něco níž, ale zase co to prědvádí od 9 k omezovači je na zabití s usměvem v helmě. Spodek má nástup někde kolem 4 tis, necítíte žádnej kopanec jen nával krouťáku a odlepující se přední kolo od země. V průběhu motoru nepozoruji žádný propad výkonu ani po odpojení servo motorku a vytažení lanek z přívěry. Viceméně jezdím neslušne a spotřeba je slušná 8,1 litrů. Na okruhu jsem ještě nebyl, takže poznatky bych pak dopnil. Ale předpokládám, že ničím negativním mě nepřekvapí.

Celkově jsem z tuňáka nadšenej i když pár výtek bych našel. Ocenil bych za ty prachy kdyby to mělo automatické vypínání blinkrů, ledkový světla vpředu a zalakovaný polepy a jinej čudlík na ovládání menu. Za jízdy v rukavicích je nemožný si tam naťukat ujetý kilometry hned na poprvý... jsou to nervy. Jo a žere to gumy!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tatom
Tatom napsal 28.07.19 v 20:34 10b.

Ahoj, mohu se zeptat, proč už ji prodáváš? Díky

bruttopyr
bruttopyr napsal 31.10.18 v 21:54 10b.

Když se objevila, designem mě úplně neoslovila, ale jak čtu recenze a sleduju videa s testy, tak se mi líbí čím dál víc...

findejs1310
findejs1310 napsal 01.09.18 v 08:32

Tuňák je jedna z nej nej mašin

jerseySE
jerseySE napsal 30.08.18 v 19:34 10b.

Tuono, masacer motorovou pilou

honorH8
honorH8 napsal 29.08.18 v 21:54

to CZ175_1967: servisuju si to sam a stejne to po 3 letech vymenim za neco jinyho.

Více komentářů



TOPlist