Kultivované cestovní enduro s vynikajícím chováním a ovladatelností.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Příliš učesaný a ´dokonalý´ a vlastně bez osobnosti.
První dojmy - První týden jsem jezdil velmi neohrabaně, nemohl si zvyknout na vyšší těžiště. Každé zastavení jsem máchal řidítky sem a tam a měl ze stroje pocit, že je těžší, než ve skutečnosti. Teď už je to úplně v pohodě, objevuji obratnost a ovladatelnost, vynikající motor, co táhne v celém spektru otáček.
Motorku bych doporučil pro - Kdokoliv, kdo hledá cestovní stroj, bude na něm chtít kličkovat městskou dopravou a tuatam zabloudí mimo asfalt.
Doplňky na motorce - stavitelné cestovní plexi, plexi kryt světel, hliníková ochranná "klec" na brzdovku, vyhřívané hefty, mlhovky, laděný výfuk Scorpion Titan, originál klín motoru, padáky, kompletní sada originál kufrů se sjednoceným klíčem k zapalování
Recenze
Koukal jsem po GS800, ale starší Tiger mi zkřížil cestu a při první obhlídce jsem ho hned vzal. Impulzem rozhodnutí byl stav, výbava, původ a samozřejmě rozumná cena. Oproti hygienickému GS má tahle motorka navíc méně uhlazené chování a dobrodružnější charakter. A je to Brit..
Jízda městem nebo mimo, je to úplně jedno. Skvělá akcelerace, dobrá ovladatelnost. Ve vyšších rychlostech se ani neohýbám, sedím v přirozeném posedu a vítr do mě nemlátí. Při jízdě s manželkou mám paradoxně blbý pocit, že spolujezdce necítím za sebou - sedačka spolujezdce je velká a pohodlná. Při opření o kufr se skoro bojím, že jsem ženu někde ztratil. Jízdní vlastnosti se spolujezdcem se zásadně nemění, jen je samozřejmě náročnější manipulace se strojem s vyšším těžištěm.
Motor je boží, s laďákem úžasný hluboký, sametový zvuk. Brzdy by mohly být ostřejší. Servis v DK moto Praha bez výhrad.
Negativa:
- v horku je dost nepříjemné výdech motoru směrem na nohy (při ploužení městem a čekání na červené). Člověka to skoro griluje. Jak se ale ochladí, tak toto chování naopak oceníte. (UPDATE: koupil jsem si Alpine Star Toucany a tím mám s výdechem po starostech - už mě to netrápí...)
- plexi ochrana předních světel má vedlejší efekt, že osvětlí plexi štítek a ten svítí tak, že to je skoro až nebezpečné pro jízdu v noci. Buď něčím olepím okraje nebo to vyměním za "klec".
Update po 5000 Km:
Jezdím prakticky denně do práce a řekl bych, že jsme se sžili. Pokud bych hodnotil, dám motorce 8/10. Nejprve pozitiva: je to pohodlné, obratné, má dobré jízdní vlastnosti, nevibruje, má hezký zvuk, spotřeba by mohla být lepší, ale pořád je v kategorii "OK", má výkonovou rezervu, chová se předvídatelně, není problém vyjet na delší cestu. Naopak negativa: má mizerný krouťák odspodu a učím se rozjíždět, aniž by mi řval motor, topí do nohou a 25st+ už je teplo hodně cítit, cestovní štítek by měl fungovat lépe, v noci přístrojovka a štítek umí až oslnit, "rejd" a otáčení v pomalé rychlosti žádná sláva, brzdy jsou slabé.
I přes negativa jsou ty pozitivní vlastnosti a chování v převaze a nákupu nelituju.
Update po mých 10000 Km (celkem 30tis km):
Motorka jde do DKmoto na "velký" 30tis servis, ale nepředpokládám, že by byl něčím jiným, než údržbou. Startuje, svítí, brzdí, ochotně jede, uveze mě i s manželkou a bagáží, aniž by kuckala. S motorkou jsem prošel kurzem jízdy v terénu a dala to úplně bez problémů. Sice při srovnávání s GS a AfricaTwin překvapilo množství nosných plastů (např. komplet uchycení plexi), ale jinak se v terénu motorka chovala plnohodnotně a zcela konkurenčněschopně. Ze spotřebáku jsem měnil gumy, řetězovku a brzdové destičky (Brembo Sintron).
pěkně psané, info se hodí. Motorka pěkná.
Strojovna krásná, také jsem jí okusil, ale bohu žel nic pro mě... Douhá jednička spolu s mdlým projevem motoru mě neoslnil. Zvuk a podvozek to jen podepsal ale jel jsem na té první generaci.
Nicméně v dané kategorii je to velice zajímavá volba a své příznice má