PROFIL MOTORKY

Honda FMX 650 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MikeTobacco
Vloženo 13.8.2018
Aktualizováno 8.11.2019
Zobrazeno 1944x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Začalo to zcela nevinně. Pouze jsem si jí jel prohlédnout naživo a vyzkoušet bez úmyslu ji koupit. Majitel ji vůbec neměl v plánu prodávat. Nakonec se mi tolik zalíbila, že jsem mu dal nabídku, která se neodmítá :)

Více fotografii

Motorka koupena od Brumbaal (Stará Paka) - Super člověk, co měl svůj stroj rád a staral se. Teď jsme kámoši.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR-Z400 SM: Dlouho jsem po nich koukal, ale je moc malá na mou postavu (199cm a 115kg)
Yamaha TT-R 600: Adept č.1, koukal jsem po nich už před 5-ti lety. Původní plán byl mít něco do terénu. Nakonec z praktického hlediska byl výběr upraven na něco "silničnějšího".

První dojmy - Perfektně stavěná motorka, přesně podle mého vkusu. Burácející zvuk bucharu ve spojení s Leo Vince X3 (samozřejmě s nejméně tlumícími vložkami) mě úplně ohromil.

Motorku bych doporučil pro - FMX je vhodnější spíš pro začátečníky, kteří přestupují ze slabšího (třeba ze 125ccm), nebo co se k moto vrací po delší pauze (můj případ). Pokročilejšího jezdce však ale neurazí, má hodně co nabídnout perfektním podvozkem. I po najetí pár tisíc km mě nepřestala bavit.

Doplňky na motorce - Již zmíněné výfuky Leo Vince X3 + svody, Dynojet stage 2, KN filtr, zaslepené sekundární přisávání vzduchu, pancéřové hadice, iridiová svíčka, držák na mobil, zásuvka USB pro dobíjení mobilu, blástry Racetech FLX, neopreny na vidlích, homemade držák na spz, teploměr oleje a kovaný píst.

Recenze

K tomuto konkrétnímu modelu jsem zužoval svůj výběr necelé poslední tři roky. Hledal jsem něco jednoduchého na lítání kolem komína, spíš pro styl jízdy na kochačku, což se později ukázalo jako nesmysl, protože na tomhle FMX to na kochačku není.

Hned při prvním projetí se na motorce, jsem na tom letěl jak na krosce. Však na tom jsem taky před lety seděl naposledy. Kupodivu jsem skoro nepoznal rozdíl. Vyšší váha není na motorce moc poznat a padá do zatáček jak prdlá. Můj původní záměr jezdit na kochačku se ihned rozplynul. Zatáčky umí fakt dobře. Člověk se v zatáčce cítí hodně jistě i na nerovnostech a prostě tu zatáčku řízne a nezapotí se v představách, jestli to projede po kolech nebo po prdeli. Za mě podvozek naprosto perfektní. Není problém si lehce zaskákat nebo přeletět výmoly, retardéry apod. Dokonce jsme ji s bývalým majitelem vzali na projížďku do lesa, kde mě fakt překvapila. Nebejt těch motardovejch kol, byla by tam jako doma.

Co říct k motoru. Je to surovej jednoválec v obsahu 650ccm, co se nezalekne nízkejch ani vysokejch otáček. Motor je neskutečně pružnej, reaguje slušným zátahem okamžitě nezávisle na otáčkách. Rád vibruje a cuká, ale to jsem přesně hledal. Hodně jsem se výkonu bál z načtených recenzí, kde se psalo o FMX jako o líné "sračce" apod, ale realita mě přesvědčila o opaku. Pořídil jsem ji už s výfuky Leo Vince X3 + svody, KN filtr a Dynojetem. S tímhle vším jede opravdu dobře. Měla by mít údajně okolo 45 koní. Zkoušel jsem maximálku a v leže to těch 170km/h dá, ale to už se motor točí v červenejch. Jinak zátah slušnej do těch 130km/h, na předjíždění to stačí. Od 130km/h je to už slabší, ale pořád to trochu zrychluje. Moc jí to neulehčuje těch mejch 120kg. Později jsem od kámoše zkusil jet na FMX v komplet originálním stavu a ono to opravdu moc nejede. Pak trochu chápu ty kecy o líný sračce. Docela mě překvapila spotřeba, která se pohybuje podle stylu jízdy mezi 5-6l na sto. Později se spotřeba hejbla spíš k 6,5l na sto, ale to asi dělá ta pravá ruka. Musim ještě akorát zmínit, že není moc snadný sledovat hladinu oleje. Zkoušel jsem spoustu variant jak ho měřit, včetně toho způsobu popsaného v manuálu a pokaždé naměřím úplně něco jiného. Nejideálnější se zatím osvědčilo to projet třeba 5km s lehkou rukou, zastavit, zhasnout motor a ihned změřit.

Cestování ve dvou je spíš utrpení než požitek, pokud se jedná o trasu 100km+. Rovinky jsou nuda. Sedlo není tak hrozný, ale je krátký, když máš sloní prdel jako já. Motor toho už má pak taky dost a po zařazení pětky už prakticky nic moc nepředvádí. Jinak to do 120km/h kupodivu jede pořád skoro stejně, má to sílu.

Servis motorky je docela jednoduchej. Jen měnit olej po 3tis km a štělovat ventily po 6tis km. Výměna oleje (dávám YACCO MVX 1000 10W-50 - fakt dobrej olej) i s filtrem vyjde do 500kč. Takže vlastně furt jen jezdim a tankuju (dojezd než se zakucká a přepkne ručně na rezervu je asi 130km). Občas dolejt olej, je to jednovál, tak si při točkách pápne. Docela ji prohánim a dolejvám tak 2-3 decky na 1000km.

Víc info v deníku.

.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Brumbaal
Brumbaal napsal 12.08.19 v 18:16

MikeTobacco
MikeTobacco napsal 15.09.18 v 09:07

Nikdy jsem si nepsal deníček, tak mám asi potřebu to dohánět

Brumbaal
Brumbaal napsal 15.09.18 v 07:39

Paráda! Pěkně doplňuješ

matejquad
matejquad napsal 03.09.18 v 18:58 10b.

Brumbaal
Brumbaal napsal 16.08.18 v 08:51 10b.

Čau, tak ať to lítá už jsem kvůli tobě dostal 1bod

Více komentářů



TOPlist