renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda FMX 650 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MikeTobacco
Vloženo 13.8.2018
Aktualizováno 4.8.2020
Zobrazeno 3 673x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Začalo to zcela nevinně. Pouze jsem si jí jel prohlédnout naživo a vyzkoušet bez úmyslu ji koupit. Majitel ji vůbec neměl v plánu prodávat. Nakonec se mi tolik zalíbila, že jsem mu dal nabídku, která se neodmítá :)

Více fotografii

Motorka koupena od Brumbaal (Stará Paka) - Super člověk, co měl svůj stroj rád a staral se. Teď jsme kámoši i když ho seru tím, že jsem ho ukecal k prodeji :)

Výška jezdce: 199 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR-Z400 SM: Dlouho jsem po nich koukal, ale je moc malá na mou postavu (199cm a 115kg)
Yamaha TT-R 600: Adept č.1, koukal jsem po nich už před 5-ti lety. Původní plán byl mít něco do terénu. Nakonec z praktického hlediska byl výběr upraven na něco "silničnějšího".

První dojmy - Perfektně stavěná motorka, přesně podle mého vkusu. Burácející zvuk bucharu ve spojení s Leo Vince X3 (samozřejmě s nejméně tlumícími vložkami) mě úplně ohromil.

Motorku bych doporučil pro - FMX je vhodnější spíš pro začátečníky, kteří přestupují ze slabšího (třeba ze 125ccm), nebo co se k moto vrací po delší pauze (můj případ). Pokročilejšího jezdce však ale neurazí, má hodně co nabídnout perfektním podvozkem. I po najetí několika tisíc km mě nepřestala bavit.

Doplňky na motorce - Již zmíněné výfuky Leo Vince X3 + svody, Dynojet stage 2, KN filtr, zaslepené sekundární přisávání vzduchu, pancéřové hadice, iridiová svíčka, držák na mobil, zásuvka USB pro dobíjení mobilu, blástry Racetech FLX, neopreny na vidlích, homemade držák na spz, teploměr oleje a nakonec kovaný píst.

Recenze

K tomuto konkrétnímu modelu jsem zužoval svůj výběr necelé poslední tři roky. Hledal jsem něco jednoduchého na lítání kolem komína, spíš pro styl jízdy na kochačku, což se později ukázalo jako nesmysl, protože na tomhle FMX to na kochačku není.

Hned při prvním projetí se na motorce, jsem na tom letěl jak na krosce. Však na tom jsem taky před lety seděl naposledy. Kupodivu jsem skoro nepoznal rozdíl. Vyšší váha není na motorce moc poznat a padá do zatáček jak prdlá. Můj původní záměr jezdit na kochačku se ihned rozplynul. Zatáčky umí fakt dobře. Člověk se v zatáčce cítí hodně jistě i na nerovnostech a prostě tu zatáčku řízne a nezapotí se v představách, jestli to projede po kolech nebo po prdeli. Oklopit utáhlou zatáčku na dvojku a vyjet z ní po zadním je prostě paráda. Za mě podvozek naprosto perfektní. Není problém si lehce zaskákat nebo přeletět výmoly, retardéry apod. Dokonce jsme ji s bývalým majitelem vzali na projížďku do lesa, kde mě fakt překvapila. Nebejt těch motardovejch kol, byla by tam jako doma.

Co říct k motoru. Je to surovej jednoválec v obsahu 650ccm, co se nezalekne nízkejch ani vysokejch otáček. Motor je neskutečně pružnej, reaguje slušným zátahem okamžitě už od cca 3000ot./min a lineárně táhne až do cca 7500ot./min. Rád vibruje a cuká, ale to jsem přesně hledal. Hodně jsem se výkonu bál z načtených recenzí, kde se psalo o FMX jako o líné "sračce" apod, ale realita mě přesvědčila o opaku. Pořídil jsem ji už s výfuky Leo Vince X3 + svody, KN filtr a Dynojetem. S tímhle vším jede opravdu dobře. Měla by mít údajně okolo 45 koní. Zkoušel jsem maximálku a v leže to těch 170km/h dá, ale to už se motor točí v červenejch. Jinak zátah slušnej do těch 140km/h, na předjíždění to stačí. Od 140km/h je to už slabší, ale pořád to trochu zrychluje. Moc jí to neulehčuje těch mejch 120kg. Později jsem od kámoše zkusil jet na FMX v komplet originálním stavu a ono to opravdu moc nejede. Pak trochu chápu ty kecy o líný sračce. Docela mě překvapila spotřeba, která se pohybuje podle stylu jízdy mezi 5-6l na sto. Při divočině žere okolo 6.5l na sto, což není žádná tragédie. Musim ještě akorát zmínit, že není moc snadný sledovat hladinu oleje. Zkoušel jsem spoustu variant jak ho měřit, včetně toho způsobu popsaného v manuálu a pokaždé naměřím úplně něco jiného. Nejideálnější se zatím osvědčilo to projet třeba 10km s lehkou rukou, zastavit, zhasnout motor a ihned změřit.

Cestování ve dvou je spíš utrpení než požitek, pokud se jedná o trasu 100km+. Rovinky jsou nuda. Sedlo není tak hrozný, ale je pro dva krátký, když máš sloní prdel jako já. Motor jede kupodivu skoro stejně, ten krouťák je tam znát. Spotřeba ve dvou taky skoro stejná, jako když jedu sám.

Servis motorky je docela jednoduchej. Jen měnit olej po 3tis km a štělovat ventily po 6tis km. Trochu žere gumy, pokud dáš měkký sportovnější, měnim sadu každou sezónu. Výměna oleje (dávám YACCO MVX 1000 10W-50 - fakt dobrej olej) i s filtrem vyjde do 500kč. Každejch asi 300-500km jí pořádně omeju, očistim a namažu řetěz a jede se dál. Takže vlastně furt jen jezdim a tankuju (dojezd než se zakucká a přepne ručně na rezervu je asi 140km). Občas kontrolovat olej. Docela ji prohánim a dolejvám tak 1 decku oleje na 1000km, což je na starej jednoválec paráda.

Víc info v deníku.

.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MikeTobacco
MikeTobacco napsal 23.02.21 v 21:00

Čauves. Mám, mám. Dám ti info do zpráv

Mufitko
Mufitko napsal 23.02.21 v 19:31 10b.

Ahoj ,ještě ji máš? koupila jsem ji loni a podobně jako tymoje cbf mě nejak nebavila ,tak mě kámoš posadil na tohle a bylo vymalováno. Chytla jsem ji na konci sezóny ,tak jsem si ji moc neužila,doufám letos... Mám dotaz - měnit olej po 3000 a seřízení ventilů po šesti - fakt asi nutnost že? mám ji v origo stavu ,ráda bych ji trošku "nabušila" výkonově - co doporučuješ?

H.H.
H.H. napsal 27.08.20 v 13:33 10b.

Krásný FMX

Brumbaal
Brumbaal napsal 12.08.19 v 18:16

MikeTobacco
MikeTobacco napsal 15.09.18 v 09:07

Nikdy jsem si nepsal deníček, tak mám asi potřebu to dohánět

Více komentářů



TOPlist