Moje první motorka, kterou jsem si koupil hned potom, co jsem dostal řidičák. Pojmenoval jsem jí Ella. Bude to pro mě motorka, kterou budu mít určitě na dýl, nyní zavřená na 25 kW, ale příští rok jí hodlám otevřít na plný výkon.
Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. (Liberec VI - Musím po roce co tuhle vránu vlastním konstatovat, že mě tato firma (Outdoor Liberec) opravdu zklamala z hlediska férového jednání, ale přiznávám, že si za to z části mohu sám, protože jsem byl během nákupu dost nezkušený. Viz. popis.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Bylo to buď CB nebo XJ
Suzuki GS 500E: XJ má vyšší výkon a je hezčí
První dojmy - První jízda byla jedním slovem skvělá. Do té doby jsem byl zaučený jen na Suzuki GS 500 v autoškole a jednu jízdu jsem si odjezdil na Gladiusu. Když jsem na ní sedl, je to určitě o třídu výš než GS. Trochu hlučnější, ale zvuk těch 4 válců je naprosto boží.
Motorku bych doporučil pro - Určitě začátečníci a pro lidi co rádi dostávají hodně muziky za málo peněz.
Doplňky na motorce - CNC páčky, Plexi, nějaké ty samolepky
Průměrná spotřeba - 4.49 l/100km
Recenze
Na XJčku (Elle) jsem najel zhruba 2 000 km od koupě. Koupil jsem jí v Liberci v bazaru. Jednání bylo seriózní a cena bych řekl taky dobrá.
V současné chvíli má najeto něco přes 51 tisíc.
V ČR jsem první majitel.
Po prvním měsíci mě potkal nepříjemný karamból, kdy jsem v jedné ostré zatáčce potkal autobus, který mi vjel do mého pruhu, tak jsem mu uhnul k mému neštěstí na dlouhou olejovou skvrnu po které jsem se sklouzl a zajel přímo mezi svodidla. Motorce se naštěstí nic nestalo (byl to velmi galantní pád asi ve 40 km/h) jen má trochu odřený boční plast, takže štěstí na mé straně.
Po dalším měsíci jsem začal zjišťovat některé věci na motorce, kterých jsem si předtím nevšiml. Např. je přelakovávaná, brzdová pumpa už není originální a stejně tak blinkry prý nejsou origoš (blinkry jsem stejně koupil nové, protože se mi tyhle moc nelíbí). Zároveň je také na rámech z boku přivařený jakýsi plíšek na něco, který v originále není a je opravdu zajímavé, že ten svar je opravdu kvalitně udělaný.
Edit. po roce vlastnění. Zjistil jsem, že tahle motorka byla předtím XJ 600 "S", což má stále zapsané v TP. Sko je kapotovaná verze, což vysvětluje ty sváry na rámu. Další smutné zjištění z mé strany, číslo motoru nesouhlasí se štítkem na rámu. Přiznám se, že tehdá mě ani nenapadlo si to zkontrolovat a to mě i mrzí ze strany Outdoor Liberec, kde mi nic takového ani neřekli... Proč taky, vždyť to by snížilo cenu té motorky, ale můžu si za to sám, měl jsem si takové věci zkontrolovat. Dnes už mám zkušeností víc a vím na co všechno koukat. Ale zase abych té motorce nekřivdil, jezdí skvěle a jak se říká: Dokud to jezdí a funguje, nehrabej se v tom!
Všiml jsem si po čase také, že pod motorkou něco hučí, což je pravděpodobně řetězovka, která už je poněkud starší a bude potřebovat vyměnit na příští sezónu.
Motorka v zatáčkách skvěle drží, jen jsem ještě takový nejistý po tom pádu na oleji (všude ho prostě teď vidím, ale z toho se dostanu). Vytáhl jsem z ní nějakých 150 km/h, protože je uzavřená na 25 kw. Příští rok až budu moct mít neomezenou, tak jí otevřu na plný výkon, alespoň se takhle s ní lépe seznámím.
S tímhle výkonem jí nejvíc sedne město a obyč. silnice. Nad 90 km/h ten výkon poměrně slábne, ale to se příští rok změní. Pasažéra jsem na ní vezl a je to jak pytel brambor, nic moc zážitek. Radši si koupím kufr a budu s ní cestovat. Musím se tu pak taky optat jaký rám na kufry na ní koupit.
Co se týče spotřeby, tak jsem změřil nějakých 5,1 l/100 km. Když jsem to měřil, tak rezerva je potřeba v nějakých 260-270 ujetých kilometrech a dneska jsem tankoval po nějakých 320 kilometrech, kdy už jsem se bál že opravdu jedu na výpary. Když jsem se kouknul do nádrže, tak něco málo tam ještě zbylo, takže to mě uklidnilo.
Edit: Za tu dobu co jsem sem nic nenapsal, tak se toho lecos událo, takže motorka je prodaná. Prodal jsem jí, protože jsem si chtěl pořídit jinou a mou vysněnou Super Tenére (tu starou). Co se týče ještě nějakého editu, tak motorka je samozřejmě otevřená na plný výkon, dostala nové kapaliny, filtry, dojezd díky otevření se zvýšil zhruba na 400 km, mám celkem lehkou ruku, musím říct. Motorku jsem prodal nějakýmu taťuldovi přes známého a vypadá, že bude s ní šťastný. Byla to hodná holka, skvělej naháč, v zatáčkách v Rakousku jsme dřeli stupačkama, prostě jezdila, brzdila troubila, když jsem jí prodával, málem slzička ukápla. Byla to moje první motorka, tak to dá rozum ne? Navíc ten motor je fakt žihadlo!
Tak se měj hezky stará vráno! :)
Pěkně popsána motorka.
užívej koupil sis pohodový nenáročný stroj
držák a klasika z doby kdy motorky ještě vypadaly jako motorky...:)
Jo parádní stroj, a foto u Polep.