motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 1000 (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník TomekOva
Vloženo 26.7.2018
Aktualizováno 24.2.2019
Zobrazeno 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po 3 letech v jedné stopě na SV 650 jsem pocítl potřebu se někam posunout. Vyzkoušel jsem za tu dobu více strojů a ve výsledku mi SVčko vždy nejvíce pasovalo, I když to možná to bylo i tím, na co jsem byl zvyklý.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 929RR Fireblade: Měl jsem možnost vyzkoušet a byl jsem nadšený. Spolehlivost je prý na dobré úrovni a za ty prachy co se to dnes prodává je to kus kvalitní techniky. Nicméně jsem dal přednost naháči, ale do budoucna o ní budu stále uvažovat :)

První dojmy - Relativně příjemná a přátelská motorka, jednoduše ovladatelná. Nárůst hmotnosti oproti SV 650 je znát hlavně při tlačení do kopce a při zvedání motorky na zadní stojan. Jinak není nijak vratká a hmotnost se zdá být dobře rozložena. Projev motoru je poněkud odlišný od předchozí 650 s karburátorem. Nízké otáčky (2000-2500) se tomu vůbec nelíbí, dost citelné "kopání" motoru (650 na tom byla v tomto o něco lepší, taková uhlazenější), mezi 2500-3500 jsou cítit dost ostré vibrace při mírném zrychlování (asi vůle ve spojce, chronická vlastnost SV 1000. Projevuje se i při volnoběhu). Nad 3500 ot/min. je chod motoru sametový a citelně je o dost silnější než u SV 650

Motorku bych doporučil pro -
1) Pro toho, kdo má odjeto buď na řadových litrech nebo menších dvouválcích
Nemůžu ji osobně porovnat s TL1000S, která prý měla pověst nekompromisního stroje, co dělal z manželek vdovy. V porovnáním s SV 650 (která se často doporučuje pro začátečníky) vidím jako pozitivní nástup a regulaci brzdného účinku předních brzd, brzdný účinek motoru je při té váze stejný a možná i trochu menší, nástup výkonu je ale pořádný kopanec a kruháče jeté na jedničku jsou docela adrenalinovým zážitkem. Taky je naprosto odlišná závislost podaného výkonu na otočení heftu - do 5000 ot/min je čtvrtka plynu v podstatě stejná jako když dáte plný -> na jednu stranu se zdá že toho výkonu tam je až až, po přidání se ale nic více vlastně neděje, což obvykle ústí v situaci že se chcete jenom trochu svižněji rozjet ale realita je, že za chvíli už letíte... čímž se dostáváme k bodu 2.

2) Jezdíte často po městě? Radši se poohlédněte jinde...
Dodržování 50 ve městě je pro běžného smrtelníka nereálné a popojíždění v kolonách je Vaše i motorky trápení... A to vlastně dává smysl třetímu bodu

3) Ať si ji pořídí ten, kdo to všechno co k ní patří prostě chce!
S originál výfuky je to celkem nuda, ale s laďáky to už řádně řeže. Sundejte šnorchl od vzducháče a budete vnímat další dosud nepoznané zvuky motoru. Polaďte podvozek podle svých proporcí, nazujte slušné gumy a pořádně (takzvaně "nahajzla") za to vemte! Ten pocit prostě u jiné motorky nezažijete (samozřejmě krom jiných litrových V2 :D ) A s pravidelnou údržbou některé kousky najedou i přes 100 000 km.

Doplňky na motorce - Nižší gelové sedlo (od původního majitele), širší řídítka, plexi, laděné výfuky, padáky, tlumič ZX10-R 06.





Recenze

Zkoušel jsem si pohrát s nastavením podvozku, protože oproti předchozí SV 650 s progresivními pružinami, hustším olejem a zadním centrálem z GSX-R (je teď v zatáčkách pěkně stabilní) je to dost rozhoupané a při přejíždění nerovností v zatáčce se nemám pořádně o co "opřít".

Koupen tlumič z ZX10R (2006) a zadek je daleko klidnější a tužší. Předek jsem několikrát ladil a je to teď také lepší takže zatím to nechám tak.





Protože na originálních výfucích motorka vydává bzučivý zvuk hlavně z rozvodů pořídil jsem laděné výfuky. Mnohem lepší :)

A finální podoba po opravách a dolazení :)












Nejedná se o dokonalý stoj bez problémů, které tam jsou povětšinou už od výroby. Když si ale člověk uvědomí, že ty kousky začínají už od nějakých 60 tisíc korun, jedná se vlastně o nejlevnější litrové V2 naháče s rokem výroby 2003+. Ušetřené prachy je většinou třeba vrazit do servisu (škody po předchozích majitelích, repas podvozku a další věci nahlodané zubem času), případně doplňků, bez kterých bych se já osobně neobešel.

Aktuálně už bude dělat radost novému majiteli





a s posledním odleskem zrcátka se loučí...




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 09.09.18 v 11:46 10b.

ORi_SV
ORi_SV napsal 27.08.18 v 22:13 10b.

Moc pěkná :) tuhle nahatou druhou generaci v litru vím, že nutně potřebuji :) ať slouží a tiše závidím :)
Jinak ten zadní centrál koukám dává hodně lidí a je to určitě cesta kupředu :) Tak ať se daří :)

Mario81
Mario81 napsal 19.08.18 v 13:46 10b.

Více komentářů



TOPlist